شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

خاطره خواندنی همسر شهید علی محمدی در حضور رهبر انقلاب

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 154311
همسر استاد شهيد «مسعود علي‌محمدي» در گفت‌وگويي كوتاه با فارس به بيان جزئيات ديدار مقام معظم رهبري با خانواده اين شهيد پرداخت و گفت: در اين ديدار آقا پس از شنيدن خاطرات سفر حج بنده به اتفاق همسر شهيدم، فرمودند روحيات معنوي شهيد علي‌محمدي را حفظ و به ديگران منتقل كنم.

منصوره كرمي همسر استاد شهيد «مسعود علي‌محمدي» در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهارداشت: از طريق يكي از دوستان متوجه شديم كه ميهمان داريم و حدود ساعت ۲۱ پنج شنبه شب بود كه مقام معظم رهبري به منزل ما تشريف آوردند و از ديدن ايشان بسيارخوشحال و غافلگير شديم.

* فرمايشات مقام معظم رهبري آرامش را به ما بخشيد

وي با اشاره اينكه فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد شهادت همسرم، منجر به احساس آرامش بنده شد، گفت: اين ديدار و فرمايشات ايشان سبب شد كه بنده بيشتر به شهادت همسرم افتخار كنم.
همسر استاد شهيد «مسعود علي‌محمدي» ادامه داد: در اين ديدار به مقام معظم رهبري گفتم «۲۷ سال با همسرم زندگي كردم و در طول اين سال‌ها افتخار كردم كه در كنار وي بودم، همسرم رحمت الهي بوده و خداوند بنده را چقدر دوست داشته كه مرا در كنار چنين شخصي قرار داده بود. گرچه در حال حاضر نبود وي برايمان خيلي سنگين است ولي شهادتش باعث افتخار ماست»، آقا نيز از اين صحبت بنده خيلي خوشحال شدند و فرمودند «حتماً اين حرف‌هاي خود را در بين فرزندان، دوستان و هرجايي كه ‌رفتيد، تكرار كنيد».

* مقام معظم رهبري با لبخند از پسرم پرسيدند «علم بهتر است يا ثروت؟»

همسر استاد شهيد «مسعود علي‌محمدي» بيان داشت: در اين ديدار، مقام معظم رهبري از پسرم پرسيدند «چه كار مي‌كنيد؟» پسرم پاسخ داد «الان ديپلم دارم و ادامه تحصيل ندادم و به خاطر علاقه‌اي كه به كار داشتم مشغول به كار هستم» در اين حال مقام معظم رهبري با لبخندي كه بر لب داشتند، فرمودند «علم بهتر است يا ثروت؟» و پسرم نيز به شوخي پاسخ داد «ثروت!»؛ در ادامه دخترم به تحصيل خود در رشته معماري اشاره كرد و مقام معظم رهبري براي فرزندانم آرزوي موفقيت كردند.
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در اين ديدار از بنده خواستند كه خاطره‌اي از شهيد علي‌محمدي تعريف كنم و به قاب عكسي كه با همراه شهيد در عرفات گرفته بوديم و روي ديوار نصب بود، اشاره كردم و بيان خاطره خود را آغاز كردم و دوستاني كه همراه مقام معظم رهبري بودند، اين عكس را به ايشان نشان دادند.
كرمي ادامه داد: در عين حال كه به فضاي معنوي سفر حج اشاره كردم، گفتم «توي صفا و مروه مي‌گفت خودت را بگذار جاي هاجر. ببين چه حسي داري و در رمي جمرات مي‌گفت فرض كن جاي حضرت ابراهيم(ع) بودي و مي‌خواستي فرزندت را ببري به قتلگاه. آن‌وقت شيطان وسوسه‌ات مي‌كرد» بعد از آن آقا توصيه كردند كه اين روحيات معنوي را حفظ و به ديگران منتقل كنم.
وي از خاطره پذيرايي از اين مهمان بزرگوار، گفت: بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري، خود را آماده پذيرايي كردم؛ در حالي كه ايشان صفحه‌‌اي از كلام‌الله مجيد را امضا مي‌كردند تا به ما هديه بدهند، بلند شدم تا به آشپزخانه رفته و چايي بريزم، ايشان فرمودند شما بفرماييد بنشينيد تا آقايوني كه هستند، پذيرايي كنند؛ دوستان پذيرايي را بر عهده گرفتند و مقام معظم رهبري نيز در جمع ما چايي و شيريني ميل كردند.

* بهت‌زده چهره نوراني مقام معظم رهبري بودم

همسر استاد شهيد «مسعود علي‌محمدي» ادامه داد: حدود نيم ساعت در خدمت مقام معظم رهبري بوديم و بنده بهت‌زده به چهره نوراني ايشان مي‌نگريستم و نمي‌توانستم خيلي صحبت كنم.
كرمي بيان داشت: ديدار مقام معظم رهبري با خانواده اساتيد شهيد در سرماي هوا و شرايطي كه وجود داشت، نشان دهنده ارج نهادن ايشان به دانشمندان بوده و بزرگي شهيدان شهرياري و علي‌محمدي را بيان مي‌كند.

* دخترم مي‌گفت «احساس محبت زيادي نسبت به رهبرم داشتم و گويي عزيزترينم به منزل ما آمده است»

وي گفت: در زماني كه مقام معظم رهبري در منزل ما حضور داشتند، دخترم سكوت كرده بود ولي بعد از ديدار ‌گفت «احساس محبت زيادي نسبت به رهبرم داشتم و آنقدر خوشحال بودم كه گويي عزيزترينم به منزل ما آمده است».
وي به نخستين ديداري كه با مقام معظم رهبري در بيت رهبري داشت، اشاره كرد و اضافه كرد: تابستان سال جاري و پس از شهادت شهيد علي‌محمدي به اتفاق جمعي از اساتيد بسيجي به ديدارمقام معظم رهبري رفته بودم ولي ايشان را از نزديك ملاقات نكردم.

* دانشمندان كشور با ادامه دادن كارهاي تحقيقي مشتي بر دهان دشمنان بزنند

وي در ادامه ضمن پيامي به دانشمندان كشور، گفت: از دانشمندان كشور مي‌خواهم نگذارند جاي شهيدان ما خالي بماند و با ادامه دادن راه تحقيقاتي و پژوهشي، مشت محكمي بر دهان اسرائيل و آمريكا بزنند و اميدوارم ما هم بتوانيم با ادامه دادن مسير شهدا جزو خدمتگذاران مملكت اسلامي باشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما خانواده های شهدا ، افتخار اسلام و ایران هستید
زهرا
خدا خیر بده کمک کننده های دین رو