شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۰
کوچک زاده:

رئیس جمهور سریعا درباره سیاست های موازی در دیپلماسی توضیح دهد

پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 133594
رئیس جمهور سریعا درباره سیاست های موازی در دیپلماسی توضیح دهد

کوچک زاده در گفت وگوئی با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت، از رئیس جمهور می خواهد که سریعا در مورد ایجاد تشکیلات موازی وزارت امورخارجه توضیح دهد.

به گزارش جهان وی در گفت وگو با هفته نامه یالثارات در خصوص حمایتش از دولت می گوید: دولت نهم و در ادامه آن دولت دهم يک ويژگي خاص و برجسته داشتند و دارند و آن هم از سر گرفتن ارزشهاي انقلابي و احياي گفتمان حضرت امام است. اما تذکراتي وجود دارد که گاهي توسط رهبر معظم انقلاب به همه مسئولين و از جمله دولت داده مي‌شود. در اين راستا بايد توجه داشته باشيم که اين تذکرات مساله‌اي نيست که توسط برخي مغرضين براي متهم کردن دولت به عدم تبعيت از ولايت مورد استفاده قرار گيرد. لذا از طرف ديگر هم خود دولت بايد آگاه باشد که توجهش به مسائل و اولويت دادن به آنها به گونه‌اي نباشد که مواضعش به شکل يک نقطه ضعف مورد هدف و حمله بدخواهان قرار گيرد.

وی در ادامه توضیح می دهد:نمونه اين نقاط ضعف بحث ولايتمداري است.زيرا کساني بوده و هستند که از ابتداي دولت نهم تا امروز با پرداختن به دروغ‌هاي صريح و روشن به مخالفت و تخريب دولت نهم پرداخته‌اند که مصاديق آن اتهام دست‌اندازي به بيت‌المال و يا گم شدن يک ميليارد دلار بود. همين افراد امروز سعي دارند اين طور وانمود کنند که دولت گوش به فرمان رهبري نيست. از همين روست که دولت بايد اين فرصت را از اين بدخواهان بگيرد و با حواس جمع‌تري به اين نقطه‌ضعف توجه کند. 
 
کوچک‌زاده در مورد تذکرات حضرت آقا به هيات دولت می گوید: يکي از نکاتي که مقام معظم رهبري در ديدار هيات دولت به آنان تذکر دادند پرهيز از موازي‌کاري در عرصه ديپلماتيک و در عوض اعتماد به وزير امور خارجه بود که اين بحث بسيار حساس و مهمي است، چرا که چندصدايي در عرصه سياست خارجي و در مواجهه با کساني که قصد نابودي اين نظام و انقلاب را دارند هزينه‌هاي بالايي را به ما تحميل خواهد کرد. 

وی با اشاره  به عملکرد رئيس‌جمهور در عرصه ديپلماتيک و سیاست های موازي اظهار داشت: به نظر بنده انتصاب برخي افراد به عنوان نماينده ويژه از طرف رئيس‌جمهور مي‌تواند از مصاديق موازي‌کاري در عرصه سياست خارجي باشد؛ اما يک نکته مهم که بايد به آن توجه کنيم اين مطلب است که قطعا رئيس‌جمهور با اين کار قصد ضربه زدن به وزير کابينه خود و به اصطلاح دور زدن ايشان را ندارد. به عقيده من رئيس‌جمهور با توجه به تذکر مقام معظم رهبري بايد در اين مورد ترتيب اثر سريع بدهد و يا اينکه به ارائه توضيح بپردازد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگيري شود. 

نماینده مردم تهران ادامه می دهد:اگر انتخاب اشخاص به عنوان نماينده ويژه موازي‌کاري نيست، رئيس‌جمهور در موردش توضيح بدهند و اگر رئيس‌جمهور توضيحي براي آن ندارد براي اثبات پايبندي بيشترشان به شعار‌ها و اصول انقلاب که تبعيت و پشتيباني از ولايت در راس آنهاست و به کوري چشم بدخواهان متکبر و پرنخوتي که آرزوي نابودي اين دولت را در سر دارند در اين تصميم خود تجديد نظر كنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر ايشان به اين انتظار جامه عمل نپوشانيد، شما در مجلس چه برخوردی می کنید، ادامه می دهد: ببينيد اگر فقط يك نفر حكم كند به جنگي برويد كه از آن برگشتي نيست ما با سر مي‌رويم و اين يك نفر كسي نيست جز آنكه بر ما ولايت دارد چون منطقا و نظرا حكم مقام ولايت براي ريخته شدن خون ما حجت است اما راي 70 ميليوني رئيس‌جمهور براي وارد كردن يك خراش به بدنمان را حجت نمي‌دانيم! و رئيس‌جمهور هم اين را مي‌داند و خودش هم چنين اعتقادي دارد و در عمل هم ولايت‌پذيري خود را اثبات کرده است. ضمن آنکه خود رهبري هم در قياس با رفيق 60 ساله خود اذعان کردند که نظرات رئيس‌جمهور به نظرات ايشان نزديک‌تر است. بنابراين ما به اين دلايل حمل برصحت مي‌كنيم و سوء ظن نمي‌بريم و رئيس‌جمهور را ولايي مي‌دانيم و برهمين اساس در مواردي اينچنيني كه باعث ايجاد شبهه مي‌شود انتظار عكس‌العمل خداپسندانه از سوي آقاي احمدي‌نژاد داريم. 

کوچک زاده در مورد مضرات کار ويتريني در فرهنگ و تذکر رهبر انقلاب اضافه کرد: نزديکترين رخدادي که در کشور جلب توجه مي‌کند و مي‌تواند مصداق کار ويتريني در عرصه فرهنگ قرار گيرد، بحث همايش ايرانيان خارج از کشور است. شايد حقيقت داشته باشد و شايد هم نداشته باشد، مي‌گويند برخي رفتارها در اين همايش مويد عقب‌نشيني نظام از اصول و ارزشهاي خود بوده است! و اين کاري است که نه صحيح است و نه پذيرفته. چرا که اگر صحت داشته باشد، دقيقا همان مشخصه‌‌اي است که اين همايش را به يک همايش ويتريني و نمايشي تبديل مي‌کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای کوچک زاده قرار نیست چون شما طرفدار دولت هستید از خطاهای دولت در مجلس چشم پوشی کنید.چگونه ولایت مداری دولت برای شما اثبات شده است ؟ توضیح دهید.
Iran, Islamic Republic of
عدم اطاعت از فرمایشات رهبری حتی به قدر ناچیز شاید عدم ولایتمداری را نشان ندهد اما باب این عدم اطاعت ها در مملکت و دولتهای بعدی باز می کندکه به هیچ وجه خوب نیست.بنابر این باید مجلسیان جلوی همین خطاهای کوچک را هم مسدود کنند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی واضح است تیتر انتخابی شما با روح صحبت های ایشان اصلا همخوانی ندارد و این نوع تیتر زدن اگر سهوا نبوده، ناشی از بی تقوایی است. این راه جذب مخاطب نیست. قرآن می فرماید و آقا هم تذکر دادند که قولوا قولا سدیدا
Iran, Islamic Republic of
عدم ولایتمداری از دولت... در برهه تهاجم فرهنگی و اشرافیگری شروع شد -در دوره ... شدت گرفت و در دوره احمدی نژاد تعدیل شد پس نمیتوان گفت هیچکدام از اینها ولایتمدار محض بودند بلکه مراتبشون رو میشه گفت مثلا از 20 نمره به ترتیب4-0- 9 نه بیشتر..
Iran, Islamic Republic of
جالب است دولتی که از سوی خود مقام ولایت متصف به احیاء گر آرمانهای انقلاب شده است باید در ولایت مداری آن شک کرد و با این لحن از او سئوال کرد؟؟ راستی گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به وزراء معنایش عدم اعتماد به رئیس جمهور بود؟؟ یعنی وزراء منتخب از خود رئیس جمهور معتمدتر هستند؟؟ جهان بهتر است به جای شبهه افکنی پاسخ دهید که شما و اصولگرایان مانند شما می خواهید با تخریب دولت جا را برای خودتان در انتخابات بعدی باز کنید در حالی که خودتان نیز می دانید مردم به احمدی نژاد رای دادند نه اصولگرایانی مانند ل... و ت... و م... و ق... و اصلا برای آنها اصولگرایی که شماها منادی آن هستید ... است نه خدمتگزاری و هیچ یک از شماها نه در انتخابات نهم و نه دهم از احمدی نژاد حمایت به عمل نیاوردید و گواه آن نیز عدم حمایت مجلس از نامزد واحد در انتخابات دهم بوداین چه ااصولگرایی است که از آن دم می زنید؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتو بیامرزه که با انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر به فکر اصلاحی
کاش بقیه اقایون هم اینطور می بودن
Iran, Islamic Republic of
رهبري صريحا از وزارت خارجه حمايت كردن ولي برخي ها ....
ان شاالله هدايت شوند
Iran, Islamic Republic of
همین روحیه آزادگی طرفداران دولت است که مرا شیفته خودش کرده است. در دفاع از اصول انتقاد از خودی ها را هم فراموش نمی کنند. آقای دکتر کوچک زاده خدا شما را حفظ کند که این دینداری و آزادگی شما، الگوی بسیار مناسبی برای بزرگ زادگان همیشه مدعی است.
United States
با سلام
من یک سوال دارم. آقای هاشمی اولین اولین رئیس جمهوری بودند که یکی از نزدیکانشان (آقای محمود واعظی) را به سمت نماینده ویژه خودشان در منطقه دریای مازندران منصوب کردند. آیا انتصاب این نماینده ویژه به تصویب هیئت وزیران رسید یا نه؟
United States
با سلام
....
ممکن است آقای کوچک زاده از آقای وزیر خارجه بپرسند چرا هر از گاهی یکی از منتخبان ایشان در سفارتخانه های ایران به غرب پناهنده میشوند؟ (یکی همین دیروز) .