چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۲

تاکید رئیس قضا برای برخورد با دانه درشتها در دیدار با مراجع قم

جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 104027
تاکید رئیس قضا برای برخورد با دانه درشتها در دیدار با مراجع قم
 رئيس قوه قضائيه در ديدار با مراجع عظام تقليد حفظ استقلال و نفوذ ناپذيري دستگاه قضايي را ضرورتي انكارناپذير برشمرد و افزود: همگان بايد بدانند كه دستگاه قضايي ضابط كسي نيست و قطعا بر حسب قانون رفتار خواهد كرد و در برخورد با متهمان بويژه دانه درشت‌هاي اقتصادي و پرنفوذ هيچ حريم امني براي آنان قايل نيست.

آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس اين قوه در ديدار‌هاي جداگانه روز پنجشنبه خود با مراجع تقليد در قم با تأكيد بر تقويت تعامل قوه قضائيه با حوزه‌هاي علميه، ترغيب مراجع عظام به حضور فعال و گسترده فضلا بويژه فضلاي حوزه در دستگاه قضائي را موجب تقويت و تحكيم بيشتر اركان اين دستگاه‌ دانست. 

رئيس قوه قضائيه به صورت جداگانه با حضرات آيات عظام مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، شيبري زنجاني، نوري همداني، سبحاني و جوادي آملي ملاقات و گفتگو كرد. 

آيت الله لاريجاني در اين ديدارها با تأكيد بر ضرورت استفاده از نيروهاي نخبه و كارآمد خصوصا فضلاي حوزه علميه خواستار كمك بيشتر مراجع تقليد و ترغيب فضلاي حوزه حوزه از سوي مراجع عظام به حضور فعال در دستگاه قضايي شد و گفت: حوزه‌هاي علميه مي‌توانند در تقويت نيروي انساني دستگاه قضايي به قوه قضائيه كمك شاياني كنند. 

رئيس قوه قضائيه يكي از اقدامات و برنامه‌هاي در دست اجراي دستگاه قضايي را توسعه بعد نظارتي ديوان عالي كشور عنوان كرد و افزود: متأسفانه تفسير مناسبي از بعد نظارتي ديوان عالي كشور نشده است و دستگاه قضايي در نظر دارد در جهت اجرايي كردن اصل 161 قانون اساسي كه تاكنون معطل مانده است ساز و كاري فراهم كند كه ديوان عالي كشور بر تمام آرا نظارت نمايد تا خداي ناكرده اين گونه تصور نشود كه با توجه به محدوديت اعمال ماده 181 آراي صادره از محاكم بدون نظارت مراجع نظارتي است. 

آيت الله لاريجاني تصريح كرد: يكي از كارهايي كه در دستگاه قضايي آغاز شده و بايد گسترش يابد استفاده از فن‌آوري نوين است و تلاش ما اين است كه دسترسي مردم به دستگاه قضايي آسان شود و يكي از راه‌هاي رسيدن به اين اهداف استفاده از فن‌آوري نوين است. 

رئيس قوه قضائيه حفظ استقلال و نفوذ ناپذيري دستگاه قضايي را ضرورتي انكارناپذير برشمرد و افزود: همگان بايد بدانند كه دستگاه قضايي ضابط كسي نيست و قطعا بر حسب قانون رفتار خواهد كرد و در برخورد با متهمان بويژه دانه درشت‌هاي اقتصادي و پرنفوذ هيچ حريم امني براي آنان قايل نيست. 

رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: يكي از رويكردهاي دستگاه قضايي در كنار تقويت اركان استقلال و نفوذ ناپذيري دستگاه قضايي پرهيز از جار و جنجال‌هاي سياسي و رسانه‌اي در رسيدگي‌هاي قضايي است. 

بر پايه اين گزارش هر يك از مراجع عظام تقليد با تأكيد بر ضرورت همكاري و همياري حوزه‌هاي علميه با قوه قضائيه با تقدير از اقدامات انجام شده خواستار توجه بيشتر دستگاه قضايي به مسايل و مشكلات و بهبود امور شدند. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بسمه تعالی :
با سلام.
باید از حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضائیه این سئوال را کرد که حضرتعالی میفرمائید قوه قضائیه بر حسب قانون رفتار خواهد کرد و.......پس چرا قانون در مقابل سران فتنه سکوت کرده است ؟ چرا این گردن کلفت های سیاسی قانو شکن و آقا زاده شان باید راست راست توی خیابان راه بروند و قانونی که حضرتعالی از آن نام میبرید باید این پا آن پا کند ؟ آیا این گردن کلفت های قانون شکن تافته جدا بافته هستند ؟ جمهوری اسلامی بدون عدالت جمهوری اسلامی نیست و عدالت هم باید از قوه قضائیه شروع شود " آگر قرار بود این گردن کلفت ها و آقازادهشان در حاشیه قرار گیرند پس چرا انقلاب کردیم ؟ چرا اینقدر شهید دادیم ؟ ملت ما انقلاب کرد که در زیر سایه جمهوری اسلامی عدالت گسترده شود و متآسفانه در گوشه کنار در رابطه با دانه درشت های مفسدبی عدالتی هائی دیده میشود . مردم عزیز ایران در سال روز 22 بهمن وظیفه خود را انجام دادند حالا نوبت قوه قضائیه میباشد که بوظیفه خود که همانا برخورد قاطع با گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی قانون شکن و آقا زاده هاشان عمل کند. والسلام.
Sweden
روح اسلام یعنی اجرای عدالت.