يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۴
همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۳

بسته استانی جهان نیوز// غرق شدن دو فوتبالیست در دریاچه پشت سد/ مادر کرمانشاهی ۴ قلو به دنیا آورد/ کشف شیشه از هندوانه‌های اهدایی به زندان/ کمر کشتی یونانی کیش شکست/ هدیه خاص دختر هنرمند به رئیسی/ فیلم نجات پیرزن اصفهانی از دست آدم‌ربا/ جزئیات تازه از مرگ مشکوک شهردار/ تصاویر وحشتناک از سیل مشهد

جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 880724
چهل و سومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// مادر کرمانشاهی ۴ قلو به دنیا آورد/ کشف شیشه از هندوانه‌های اهدایی به زندان/ فیلم نجات پیرزن اصفهانی از دست آدم‌ربا/ جزئیات تازه از مرگ مشکوک شهردار/ تصاویر وحشتناک از سیل مشهد
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - حمل زباله بر روی اتومبیل در تبریز باز هم حادثه آفرید
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به حادثه اخیر رخ داده برای پاکبانان منطقه ۵ گفت: متاسفانه قرار دادن پسماندها بر روی اتومبیل عامل این حادثه بوده است.

بر اساس گزارش ایسنا، روح‌الله دهقان‌نژاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اظهار کرد: از شهروندان با فرهنگ تبریزی خواهشمندیم از قرار دادن زباله‌های خود بر روی اتومبیل خودداری کرده و از باکس‌های زباله استفاده کنند.
 
وی با اظهار امیدواری از اینکه با همکاری شهروندان شاهد بروز چنین اتفاقات تلخی نباشیم، افزود: قرار دادن پسماند بر روی ماشین‌ها بارها حادثه آفریده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در برخورد شدید خودروهای عبوری با پاکبانان شهرداری منطقه ۵ در حین انجام وظیفه، مصطفی حاجی‌پور و مهدی رزمی به شدت از ناحیه سر و گردن و دست و پا مصدوم شدند. حادثه زمانی رخ داد که پاکبانان مشغول جمع آوری زباله تک بسته‌ای بودند که از روی یکی از خودروهای عبوری در لاین یک اتوبان پاسداران، به زمین افتاده بود.


اصفهان - کشف ۳ کیلوگرم مخدر شیشه از هندوانه‌های اهدایی به زندان
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف سه کیلوگرم شیشه در داخل سه تن هندوانه اهدایی در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اصفهان خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، اظهار داشت: یکی از زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اصفهان که در مرخصی بوده است، نسبت به اهدای حدود ۳ تن هندوانه برای مصرف زندانیان اقدام و آن را وارد اردوگاه می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان تخلیه بار هندوانه‌های اهدایی در انبار اردوگاه و حین بازرسی توسط کارکنان یگان حفاظت زندان به یکی از هندوانه‌ها مشکوک می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از بررسی دقیق‌تر آن، همکاران متوجه برش انتهایی هندوانه به صورت دایره‌ای شده و اثرات چسب در آن قسمت موجب می‌شود تا نسبت به باز کردن هندوانه اقدام کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر اظهار داشت: بعد از شکافتن این هندوانه از داخل آن مقدار ۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: دقت عوامل یگان حفاظت در زمان تخلیه بار و هوشیاری آنان و سپس بررسی کامل بار اهدایی و خودروی حامل از اقدامات صورت گرفته بعدی بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح اینکه راننده کامیون به اتهام اقدام در ورود مواد مخدر به داخل زندان دستگیر شد، افزود: متهم اصلی نیز پس از کسب دستور قضایی در مخفیگاه خود شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.


نجات پیرزن ۷۳ ساله از دست گروگانگیر
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده یگان ویژه استان اصفهان از نجات پیرزن ۷۳ ساله از دست گروگانگیر خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه‌ اطلاع‌ رسانی پلیس، سردار رضا نصیری فرمانده یگان ویژه استان اصفهان، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت فردی به دلیل استفاده از مواد روان‌گردان شیشه پیرزن ۷۳ ساله را گروگان گرفته و باعث رعب و وحشت ساکنان محله شده بود.‌

وی افزود: مأموران نوپو گروگان‌گیر را خلع سلاح و دستگیر کرده و و گروگان را به سلامت آزاد کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری سلاح سرد کشف شد.
خراسان رضوی - ۱۱۷ بسته مواد مخدر از معده چهار قاچاقچی در تایباد خارج شد
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایرنا، فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: چهار قاچاقچی تبعه افغانستان که ۱۱۷ بسته مواد مخدر را بلع کرده بودند، در هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی دستگیر شدند.

سرهنگ ستاد محمد محمودی فرمانده هنگ مرزی تایباد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور در چندین عملیات ۱۱۴ بسته مواد آب بندی شده به وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم از نوع هروئین پودری، تریاک و شیشه که در معده جاسازی شده بود را از سه نفر تبعه افغانستان کشف کردند.

وی اضافه کرد: در عملیات دیگری نیز ماموران هنگام کنترل خودروهای ورودی به کشور به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند که در بازرسی از مسافر خودرو ۲ بسته به وزن تقریبی ۲ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر مشکوک به تریاک که در قسمت پهلو بند زمستانی یکی از مسافران جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده هنگ مرزی تایباد بیان کرد: متهم دستگیر و مواد کشف شده تحویل ماموران این هنگ شد.
 

تصاویر وحشتناک از سیل در مشهد
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - عصر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه بارندگی شدید در مشهد باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق شهر شد که بسیاری از مردم و خودروها در این سیلاب گیر افتادند.

در این سیلاب علاوه بر خسارت به اموال عمومی و خصوصی متاسفانه تعدادی از هموطنانمان هم جان باختند.
 
 






فارس - جزئیات تازه از مرگ مشکوک شهردار منطقه ۵ شیراز/ فرضیه قتل رد شد
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایرنا، معاون دادستان مرکز استان فارس اعلام کرد: نتایج آخرین تحقیقات و بررسی‌های علمی و تخصصی، فرضیه قتل شهردار منطقه پنج شیراز را رد می‌کند.

افشین محمدی دره شوری معاون دادستان مرکز استان فارس سه شنبه در جمع خبرنگاران در تکمیل اطلاع رسانی‌ها در خصوص مرگ مشکوک شهردار منطقه پنج شیراز گفت: بررسی‌های همه جانبه قضایی و پلیسی و همچنین نتایج آزمایشات پزشکی قانونی استان و بررسی میدانی محل حادثه، فرضیه قتل را منتفی کرده است.

دره شوری با بیان اینکه علیرغم فرضیات اولیه مبنی بر وجود درگیری و احتمال قتل، کشفیات جدید موضوع وقوع جنایت را منتفی کرده است، گفت: تجمیع دیدگاه کارآگاهان، کارشناسان و معاینات پزشکی قانونی و کالبد گشایی جسد و بازجویی‌های دقیق از مظنون پرونده و بررسی محل وقوع حادثه طی دفعات مختلف، فرضیه اولیه مطرح شده مبنی بر قتل مرحوم مسعودی را منتفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه از لحظه دریافت گزارش به همراه بازپرس ویژه در صحنه حضور داشته و بر تحقیقات نظارت کرده است، اظهار کرد: در لحظه ورود به منزل مرحوم مسعودی، به هم ریختگی برخی اشیا در منزل و خصوصاً افتادن گلدان بزرگ و سنگین وزن کنار پنجره سالن و مشاهده جراحتی که با شی احتمالا برنده وارد بدن مرحوم شده بود فرضیه وقوع درگیری و ارتکاب جنایت را به ذهن متبادر می‌ساخت؛ ولیکن پس از معاینات دقیق پزشکی قانونی مشخص شد که علت فوت مرحوم مسعودی ورود جسمی آهنی و سخت از پهلوی راست داخل بدن بوده که جراحتی عمیق به طول تقریبی ۴۷ سانتیمتر و قطر تقریبی یک سانتیمتر به سمت بالا ایجاد کرده و تطبیق این موضوع با آثار ایجاد له شدگی اطراف جراحت داخل بدن مرحوم، نشان داد این وسیله میلگرد آهنی بوده که در گلدان بزرگ به عنوان نگهدارنده ساقه گل در منزل مرحوم بوده است.

معاون دادستان شیراز ادامه داد: با بررسی میدانی و تخصصی محل کشف جسد و یافتن آثار شکستگی تزئینات پرده در بالای گلدان و همچنین آثار به جا مانده خون مرحوم روی میلگرد فرو رفته در گلدان که به منظور نگهدارنده ساقه گل استفاده می‌شد؛ جزئیات بیشتر احراز و هویدا شد.

محمدی دره شوری به تطبیق توالی و زمانبندی وقوع حادثه با تماس‌های تلفنی مظنون قتل با مرکز اورژانس و پلیس اشاره کرد و افزود: گفته‌های مظنون پرونده نیز نظریه وقوع قتل را رد کرده و وقوع حادثه پرت شدن متوفی از لبه گلدان و فرو رفتن میلگرد نگهدارنده گل در بدن وی را تقویت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع در دو روز اخیر، بازپرس ویژه و پزشکی قانونی و کارآگاهان اداره آگاهی استان بدون توقف تمامی جوانب را با جزئیات بررسی کرده و نظرات کارشناسی خود را در کوتاه‌ترین زمان به مقام قضایی اعلام کرده‌اند و با تطبیق خون مکشوفه روی میلگرد گلدان با خون مرحوم و آزمایشات دی ان ای و اقدامات فنی و تخصصی و همچنین تکمیل بررسی‌های قضایی و پلیسی و اطلاعاتی و جمع‌بندی نتایج توسط بازپرس ویژه، نتایج قطعی متعاقباً اعلام خواهد شد.

روز ۲۳ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۴:۳۵ خبر مرگ مشکوک شهردار منطقه پنج شیراز رسانه‌ای شد که فرضیات اولیه با لحاظ دلایل موجود در صحنه، دلالت بر وجود درگیری و ارتکاب جنایت داشت که پس از بررسی‌های دقیق‌تر و علمی و تخصصی و بررسی نتایج معاینات تکمیلی پزشکی قانونی مشخص شد موضوع فوت مشکوک مسعودی شهردار منطقه پنج شیراز احتمالاً حادثه و یک اتفاق غیر جنایی بوده است.


کرمانشاه - مادر کرمانشاهی ۴ قلو به دنیا آورد
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه از تولد نوزادان چهارقلو در این بیمارستان خبر داد.

دکتر محمدجواد علی بخشی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز ۲۲ اردیبهشت امسال مادری ۳۵ ساله با علایم زایمان زودرس در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شد و در هفته ۳۱ بارداری خود، فرزندان چهارقلوی خود را به دنیا آورد.

علی بخشی گفت: این مادر جوان پیش از این صاحب دو فرزند دیگر بوده و در سومین بارداری خود چهارقلو به دنیا آورده است.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: چهارقلوها یک پسر و سه دختر هستند که وزن آن‌ها بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ گرم است.

وی افزود: با توجه به اینکه چهارقلوها زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، ریه آن‌ها هنوز کامل نیست و باید مدتی در NICU بستری شوند تا ریه‌های آن‌ها کامل شود و مشکل خاص دیگری ندارند.

 
لرستان - دستگیری عاملان شرارت و قمه‌کشی در بیمارستان ابن‌سینا دلفان
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری عاملان شرارت و قمه‌کشی در بیمارستان ابن‌سینا شهرستان دلفان خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان روز سه‌ شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر ورود سه شرور قمه به دست در بیمارستان ابن‌سینا شهرستان دلفان، بلافاصله مأموران به محل اعزام که قبل از حضور مأموران متواری شده بودند.

وی افزود: ضمن صدور دستورات لازم و هدایت تیم‌های عملیاتی اعزامی، کمتر از دو ساعت عاملان شرارت شناسایی، با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی و مقتدرانه هر ۳ نفر در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه سه دستگاه خودرو در این‌ رابطه توقیف و روانه پارکینگ شده است، افزود: افرادی که به هر نحو بخواهند مخل نظم و امنیت شوند بدانند پلیس و دستگاه قضائی بدون اغماض و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.


مازندران - دو فوتبالیست در سد برنجستانک غرق شدند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - دو فوتبالیست مازندرانی بر اثر غرق شدن در سد برنجستانک واقع در منطقه بشل شهرستان سوادکوه جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، دو جوان فوتبالیست از شهرستان محمودآباد در حادثه غرق شدگی در سد جان خود را از دست دادند.

«مجتبی خوشخو» بازیکن مستعد سال‌های قبل محمودآباد که در تیم‌های پایه باشگاه استقلال تهران هم سابقه بازی دارد و «علی آقاجانی» بازیکن مستعد تیم‌های پایه در لیگ فوتبال تهران، در سد بشل غرق شدند.


هدیه خاص دختر هنرمند مازندرانی به رئیس‌جمهور
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - هنرمند معلول مازندرانی روز جمعه در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور با مردم نوشهر یکی از تابلوهای خود را با موضوع دفاع مقدس به آیت‌الله رئیسی اهدا کرد.
هرمزگان - مرگ یک بچه دلفین در کیش
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - تصویری از لاشه یک بچه دلفین در سواحل جزیره کیش که به دلیل گیر افتادن در تور ماهیگیری جان خود را از دست داده را مشاهده می‌کنید.
 

شکسته شدن کمر کشتی یونانی در کیش
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایلنا، کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری جزیره کیش است که آوازه آن شهرت جهانی دارد؛ طبق آخرین تصاویر از آن، کمر این کشتی معروف شکسته و یک قدم دیگر به نابودی نزدیک‌تر شده است.

https://jahannews.com/vdcgxz97tak97u4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxz97tak97u4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *