چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۰

بسته استانی جهان نیوز// تمرین مختلط زنان بی‌حجاب با مردان در لواسان/ مشاهده پلنگ در دماوند/ کشف ۸۰ خاور زباله از یک خانه!/ مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله/ پاکبان زنجانی کیف پُر از دلار را به صاحبش برگرداند/ بازگشت کرکس‌ها پس از سه دهه به ایلام

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 878056
چهلمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// تمرین مختلط زنان بی‌حجاب با مردان در لواسان/ مشاهده پلنگ در دماوند/ کشف ۸۰ خاور زباله از یک خانه!/ مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله/ پاکبان زنجانی کیف پُر از دلار را به صاحبش برگرداند/ بازگشت کرکس‌ها پس از سه دهه به ایلام
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

اصفهان - موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله، کودک ۶ ساله را به کام مرگ کشاند
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

بر اساس گزارش فارس، علی اصغر زارع رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، بلافاصله ماموران این پلیس به همراه نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که فاقد گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده بر اثر بی احتیاطی و عدم توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد کرده که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی ۶ ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

زارع خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندانشان قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی اکیداً خودداری کرده و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزندانشان داشته باشند.


ایلام - پس از ۳ دهه کرکس‌ها به ایلام برگشتند
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - کرکس‌ها پس از ۳ دهه مهاجرت به اکوسیستم استان ایلام بازگشتند. کرکس‌ها حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردار‌ها به‌ ویژه در مناطق گرمسیر هستند.
تهران - تمرین مختلط زنان بی‌حجاب و آقایان در لواسان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش فارس، بخشی از مجموعه ورزشی شهدای لواسان برای ورزش بانوان اختصاص داده شده که طبق ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی تبدیل به محل تمرین مختلط کیک‌بوکسینگ بانوان بی‌حجاب و آقایان زیر نظر یک مربی مرد شده است.
مشاهده پلنگ در دماوند
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - یک قلاده پلنگ در روستای مشهد از توابع بخش مرکزی دماوند در محدوده چشمه آب چمن مشاهده و توسط یکی از شهروندان تصویربرداری شد.
 

خراسان شمالی - کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل در بجنورد
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - رئیس هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: ۸۰ خاور زباله که مدت‌ها در یک منزل مسکونی واقع در مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

بر اساس گزارش برنا، حسین یعقوبی رئیس هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری بجنورد، اظهار کرد: روزهای گذشته خبری مبنی بر جمع‌آوری زباله در یک منزل مسکونی و بوی بد از منزلی واقع در کوچه اوقاف بجنورد اعلام شد که با پیگیری‌های مستمر معاونت خدمات شهری و دستور دادستان، محل مورد نظر پاک‌سازی شد.

وی افزود: پس از ساعت‌ها تلاش در نهایت ۸۰ خودرو خاور زباله از محل به ایستگاه میانی زباله بجنورد منتقل شد.
 

زنجان - پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: پاکبان زنجانی کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر یک شهروند را به صاحبش بازگرداند.

سید اسماعیل موسوی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: بهروز اسکندری از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت جاری مشغول فعالیت بود که کیف پول حاوی مدارک معتبر شناسایی و مقادیری دلار را پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با مدیر خود تماس گرفته و ماجرا را اطلاع می‌دهد، سپس با بررسی‌های به عمل آمده شماره شهروند زنجانی را با دشواری‌هایی پیدا کرده و کیف را با تمامی محتویات در حضور مسئولین مربوطه منطقه ۲ به صاحب آن باز می‌گرداند.

این مسئول ادامه داد: این اقدام شایسته گویای جاری بودن خصلت‌های نیک امانتداری و پاکدستی در میان زنجانی‌ها بوده و این کار پاکبان امانتدار و درستکار موجب افتخار هم استانی‌ها است.


کرمان - جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا شد
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، علیرضا محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

وی ادامه داد: سرانجام صبح روز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما در حال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.


لرستان - مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله در خرم آباد
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: کودک پنج ساله‌ای در بازی با اسلحه و تیراندازی غیر عمد، خاله ۱۵ ساله خود را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ نبی‌اله قاسمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه بر اثر تیراندازی غیر عمد یک پسر بچه پنج ساله (خواهرزاده) با تفنگ "برنو" دختر نوجوان (خاله) به دلیل اصابت گلوله جان باخت.

وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید به صورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.
 

مازندران - کشف توله شیر در خانه‌ باغی در ساری
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند.

بر اساس گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست مازندران، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده "توله شیر" را که به‌ صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به‌ جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی شد و حیوان نیز به‌ صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.
 

یزد - فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - به دنبال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهر یزد، بخشی از زیرگذر میدان امام حسین(ع) به عنوان میدان اصلی شهر یزد با فرونشست همراه شد.

بر اساس گزارش تسنیم، بارش‌های سیل‌آسای باران در نقاط مختلف استان یزد سبب روان شدن سیلاب و رواناب‌ها در بخش‌های مختلف استان شد.

علاوه بر روان‌ شدن سیلاب‌ در بخش‌های مختلف برخی شهرها، سیل خسارت‌هایی هم به دنبال داشت که از فرونشست تا ورود آب به منازل مردم در برخی از نقاط استان را شامل می‌شود.

از جمله خسارت‌های سیل در شهر یزد، فرونشست بخشی از مسیر زیرگذر میدان امام حسین(ع) بود که سبب شد بخشی از این زیرگذر قابل استفاده نباشد.

https://jahannews.com/vdcbswbw0rhbzgp.uiur.html
jahannews.com/vdcbswbw0rhbzgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
Iran, Islamic Republic of
رئیس اون مجموعه ورزشی (شهدای لواسان) هر مسئولی که از این موضوع اطلاع داشته و مربی، باید از کار برکنار و بخاطر بی مسئولیتی باهاشون به شدت برخورد بشه .. با همه شاگردها هم باید برخورد بشه
Iran, Islamic Republic of
لواسان کلا محل استراحت عزیزان.... است ؟
،
Iran, Islamic Republic of
درصورت امکان به عزیزان لواسان کار نداشته باشید.بیچاره ها از نداری این کارها رو انجام میدن