يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۵
نقطه پایان اقدامات نتانیاهو؛

هشت نکته مهم درباره عملیات رژیم صهیونیستی در رفح

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 879553
اسرائیل بنابر اذعان مقامات نظامی آن از عملیات در رفح به دنبال آن است که پایگاه حماس و مسیر انتقال سلاح به حماس را به کنترل درآورد و با این اقدام راهبرد نابودی حماس را به سرانجام برساند! این درحالی است که این امر یک گزاره کاملاً واهی است و اصولا از نظر استراتژیکی نادرست می باشد. زیرا حماس به عنوان یک فکر یا ایدئولوژی شناخته می شود که با این اقدامات حذف شدنی نیست.
هشت نکته مهم درباره عملیات رژیم صهیونیستی در رفح
گروه بین الملل جهان نيوز: ارتش اسرائیل اعلام کرد که از بخش شرقی وارد گذرگاه رفح شده است و این منطقه را تحت کنترل گرفته است.

در رابطه با این اقدام و عملیات های اسرائیل ذکر چند نکته قابل ذکر است:
 
یک:
صهیونیست ها اعلام کردند که این عملیات به صورت نمحدود صورت گرفته و بعد از آن به پاک سازی منطقه رفح خواهند پرداخت که این امر به منزله آغاز عملیات این رژیم در رفح است که البته از نوع این عملیات بر می آید که اسرائیل بیشتر در جهت یک نوع نمایش سازی قدرت برای انجام عملیات بوده است.

دو: کنترل گذرگاه رفح براساس توافق بین مصر و اسرائیل برعهده مصر قرار دارد و ارتش صهیونیستی در عملیات اخیر خود تا نزدیکی مصر و سه کیلومتری مرز مصر پیشروی داشته است که این امر محققاً یک نوع تجاوز و تعدی به حاکمیت مصر است.

سه: اسرائیل بنابر اذعان مقامات نظامی آن از عملیات در رفح به دنبال آن است که پایگاه حماس و مسیر انتقال سلاح به حماس را به کنترل درآورد و با این اقدام راهبرد نابودی حماس را به سرانجام برساند! این درحالی است که این امر یک گزاره کاملاً واهی است و اصولا از نظر استراتژیکی نادرست می باشد. زیرا حماس به عنوان یک فکر یا ایدئولوژی شناخته می شود که با این اقدامات حذف شدنی نیست.

چهار: عملیات در رفح به عنوان یک عملیات برای امتیازگیری بیشتر از حماس شناخته می شود که این رژیم مسیر عملیات در برابر امتیاز را در پیش گرفته است. زیرا وقوع این عملیات دقیقاً بعد از موافقت حماس با شروط آتش بس صورت گرفته است.

پنج: عملیات رفح را باید به عنوان نقطه پایان اقدامات نتانیاهو در کسوت نخست وزیری دانست که با این اقدام علناً وضعیت سیاسی خود را متزلزل تر از قبل خواهد کرد. زیرا درصورت تداوم این عملیات، اولین خروجی آن توقف مذاکرات سیاسی و به موجب آن توقف مبادلات اسرا و فشار داخلی بر نتانیاهو توسط شهرک نشینان خواهد بود.

شش: عملیات در رفح بار دیگر نشان داد که آمریکا در همراهی کامل با این رژیم قرار دارد و خبرهای منتشر شده در این باره موید این نکته است. بنابراین ژست هایی همچون تخلیه منطقه از غیرنظامیان و ساخت اسکله برای کمک به مردم غزه توسط مقامات آمریکایی گزاره های فریب برای افکار عمومی است.

هفت: کشورهای عربی منطقه به ویژه کشورهایی که به دنبال روند عادی سازی هستند، در تهییج و اقدام نظامی اسرائیل در رفح نقش اصلی را دارند. زیرا این مسائل و روندها و تقویت همکاری با این رژیم منجر به انجام چنین تصمیماتی از سوی دولت صهیونیستی می شود و با این پشتوانه ها، این حملات را به منطقه رفح با جمعیت یک میلیون و چهارصدهزار نفری انجام می دهد.

هشت: ورود اسرائیل به منطقه رفح از نظر نظامی و حتی سیاسی دستاوردی برای اسرائیل نخواهد داشت و تنها دستاورد این رژیم کشتار غیرنظامیان خواهد بود. بنابراین اشغال رفح یا هر سناریوی دیگری برای صهیونیست ها یک شکست محسوب می شود.
https://jahannews.com/vdceno8vxjh8fni.b9bj.html
jahannews.com/vdceno8vxjh8fni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط منطق مورد هشت: "اشغال رفح يا هر سناريوي ديگر براي صهيونيست‌ها يك شكست است". چطوري ميشه هر سناريويي يك شكست باشه مثلا حمله به رفح و اشغال كامل و تسلط كامل به غزه و يا عقب نشيني از رفح و سپردن امور به حماس هر دو شكستن آيا؟!!
Iran, Islamic Republic of
به برکت حمایت و درایت دولت انقلابی ، رژیم منحوس عقب نشست و این یعنی پیروزی قاطع حماس
شجاع
Iran, Islamic Republic of
انشاالله اینطور باشد که گفته میشود و از وحشی گری ها این کثافتها کاسته شود
Iran, Islamic Republic of
رژیم صیونیستی در حال شخم زدن نوار غزه می باشد ونسل کشی ادامه دارد اما دست خدا بالای دست ها است خون بی گناهان (زن و بچه )بزودی آنها را نابود خواهد کرد..
Iran, Islamic Republic of
خدایا مکر و توطئه آمریکا و اسرائیل را عاجلا به خودشان بازگردان