يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تدوین پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون انقلاب اسلامی

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 879311
سخنگوی هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم گفت:کار بررسی و تدوین پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم امروز به پایان رسید تا متن اولیه برای تصویب نهایی به نخستین جلسه مجمع عمومی فراکسیون ارائه شود.
تدوین پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون انقلاب‌
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: بعد از تشکیل هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی، این هیات تاکنون دو جلسه داشته است و کار بررسی و تدوین پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم امروز به پایان رسید تا متن اولیه برای تصویب نهایی به نخستین جلسه مجمع عمومی فراکسیون ارائه شود.

وی افزود:طبیعتاً این پیش‌نویس در مجمع عمومی مطرح می‌شود و همه اعضای فراکسیون می‌توانند راجع به مفاد این اساسنامه اصلاح، حذف، اضافه و پیشنهاداتی داشته باشند تا به رأی گذاشته شود و تصویب نهایی شود.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: در روز مجمع عمومی مرام‌نامه فراکسیون نیز ارائه شده و به تصویب خواهد رسید. بر اساس مصوبه امروز هیئت اجرایی مقرر شد جلسه بعد پیش نویس آیین نامه داخلی فراکسیون بررسی شود و در هفته بعد از مشخص شدن نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از تمامی منتخبین جریان انقلاب و آنها که تمایل به عضویت در فراکسیون انقلاب اسلامی داشته باشند و با تکمیل فرم عضویت، اساسنامه و مرام‌نامه فراکسیون را می‌پذیرند دعوت شود تا در نخستین مجمع عمومی فراکسیون شرکت کنند؛مشروط به اینکه در فراکسیون سیاسی دیگری در مجلس عضو نباشند یا نخواهند بشوند. درواقع این فضا مهیاست که نمایندگان به عضویت فراکسیون انقلاب اسلامی دربیایند.

وی گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نماینده در دو جلسه تاسیس فراکسیون دعوت و مشارکت داشته و برگه تاسیس را امضا نموده اند و پیش‌بینی می‌شود پس از مشخص شدن نتایج مرحله دوم انتخابات، مجموعا بالغ‌بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ نماینده این امکان را داشته باشند که به عضویت فراکسیون انقلاب اسلامی دربیایند تا فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم شکل بگیرد.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: در مجمع عمومی اولی که شکل خواهد گرفت، هیئت‌رئیسه موقت فراکسیون انتخاب خواهد شد. این هیئت‌رئیسه موقت مسئولیت برگزاری مجمع عمومی برای تعیین نامزدهای مورد انتخاب فراکسیون برای تصدی هیئت‌رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم را بر عهده خواهد داشت و موظف است حداکثر تا یکماه پس از انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، مجمع عمومی تشکیل داده تا هیئت‌رئیسه دائمی فراکسیون را به مدت یک سال انتخاب کنند.

سخنگوی هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اساسنامه پیش بینی شده آن است که به جهت رعایت تعارض منافع و تفکیک وظایف سیاسی فراکسیون از وظایف اجرایی مجلس، هیئت‌رئیسه مجلس امکان انتخاب شدن به‌عنوان هیئت‌رئیسه فراکسیون را نخواهند داشت تا این وظایف کاملاً از هم تفکیک شود و فراکسیون با یک شأن مستقل و بالاتری بتواند کار خودش را انجام دهد.
https://jahannews.com/vdcgqy97qak9uw4.rpra.html
jahannews.com/vdcgqy97qak9uw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *