يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

یک حمله تروریستی در اتریش خنثی شد

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب: 880952
وزارت کشور اتریش از جلوگیری از وقوع یک حمله تروریستی در یکی از شهرهای اتریش که قرار بود توسط یک نوجوان ۱۴ ساله حامی داعش با چاقو انجام شود، خبر داد.
یک حمله تروریستی در اتریش خنثی شد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از "ان تی وی" آلمان، پلیس شهر گراتس اتریش یک دختر 14 ساله را که گفته می شود برنامه ریزی یک "حمله تروریستی با چاقو" را در مرکز شهر داشته است دستگیر کرد.

اداره پلیس ایالت استایره اعلام کرد، "اقلام تهیه شده برای جنایت و همچنین مواد تبلیغاتی مرتبط" ، از جمله سلاح و وسایل تبلیغاتی از شبه نظامیان داعش از این دخترجوان ضبط شد. کارآگاهان با زیر نظر گرفتن چت ها رد این نوجوان 14 ساله را گرفتند.

پلیس همچنین گفت که اطلاعاتی از یک مقام امنیتی اروپایی در ابتدا بازرسان اداره دولتی امنیت دولتی و مبارزه با افراط گرایی (LSE) را به کشف و خنثی سازی این حمله تروریستی که قرار بود توسط این نوجوان اهل مونتنگرو انجام شود منجر شود . این دختر 14 ساله قبلاً برای حمله خود اسلحه - یک کلاهک و چاقو - و همچنین لباس برای این جنایت آماده کرده بود. او تصاویری از این ادوات را برای "همفکران" بالقوه خارج از کشور از طریق سرویس های پیام رسان ارسال کرد.

پلیس گفت هدف از این حمله هدف قرار دادن به توصیف این نوجوان "کافران" بوده است. در بازرسی از منزل این دختر اسلحه قتل مورد نظر و چند دستگاه ذخیره اطلاعات کشف و ضبط شد. در بازرسی اولیه مشخص شد که این جوان 14 ساله ادوات مختلف تبلیغاتی داعش و همچنین فیلم های متعددی از مبارزه و اعدام را جمع آوری کرده است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

ظاهراً این دختر 14 ساله در بازجویی با حضور ولی قانونی و وکیل مدافع اعتراف نکرده است. پس از تایید دادگاه، دادستان عمومی گراتس دستور دستگیری و انتقال این نوجوان 14 ساله به کانون اصلاح و تربیت را صادر کرد. این دختر به دلیل خطر ارتکاب جنایت و خطر اختفا در بازداشت موقت قرار گرفت.

پلیس در بیانیه خود به "گرایش آشکار به سمت افراط گرایی در فضای دیجیتال اشاره کرد. در این بیانیه آمده است: جوانان "به ویژه در برابر این نوع تبلیغات افراطی آسیب پذیر هستند."

به گزارش خبرگزاری اتریش APA، گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش هم در همین راستا گفت: دفتر حفاظت از قانون اساسی در حال انجام اقدامات پیگیرانه علیه انواع افراط گرایی است. به این ترتیب از یک حمله افراطی تروریستی در گراتس جلوگیری شد.
https://jahannews.com/vdcjiyeo8uqeohz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiyeo8uqeohz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *