يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۲

بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 836566
رای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان باید به قطعات الکترونیکی به کار رفته در آن‌ها توجه داشته باشید و هدف خود را از بازی‌های کامپیوتری مشخص کنید.
بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون
برای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان باید به قطعات الکترونیکی به کار رفته در آن‌ها توجه داشته باشید و هدف خود را از بازی‌های کامپیوتری مشخص کنید. در انتخاب قطعات میزان هزینه و بودجه شما تأثیر مستقیمی بر کارایی و متناسب بودن قطعه انتخابی دارد. به همین دلیل باید سعی کنید تا با توجه به بودجه خود، انتخابی مناسب داشته باشید.

بسیاری از متقاضیانی که قصد تهیه یک سیستم گیمینگ را دارند با خرید مادربرد‌های گران قیمت با چالش رو به رو می‌شوند؛ در صورتی که از بودجه محدودی برخوردار هستید باید در انتخاب مادربرد با امکانات مورد نظر حساسیت بیشتری به خرج دهید. در واقع به دلیل اینکه تمامی قطعات بر روی مادربرد قرار می‌گیرند و مدیریت تمامی آن‌ها بر عهده این قطعه الکترونیکی است، می‌توانید از یک قطعه مادربرد قدرتمند و حرفه‌ای استفاده کنید.

استفاده از cpu Intel core i9-9900 k

این سی پی یو یکی از قدرتمندترین و بهترین سی پی یو‌های شرکت اینتل به شمار می‌آید که دارای مشخصات فنی مناسبی برای بازی‌های کامپیوتری است. برای بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توانید از این سی پی یو استفاده کنید. در حال حاضر یکی از جدید‌ترین و بالاترین فناوری‌های ساخت در میان پردازنده‌های اینتل متعلق بهcpu Intel core i9-9900 k  است. این سی پی یو دارای یک پردازنده ۶ هسته‌ای بوده که می‌تواند ۱۲ رشته پردازشی در فرکانس پایه ۳.۶ گیگاهرتز را در اختیار شما قرار دهد. در پردازنده‌ها فناوری ساخت اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل این پردازنده از فناوری لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید می‌شود. از این پردازنده می‌توان در یک مادربرد که مجهز به سوکت LGA۱۱۵۱است، استفاده کرد.

انتخاب حافظه رم

برای انتخاب سیستم‌های گیمینگ مقرون به صرفه که تا سقف ۵۰ میلیون تومان باشد، می‌توانید از حافظه رم مدل T-Force night hawk LEDاستفاده کنید. این حافظه رم دارای دو ماژول ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز است.
به طور کلی حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای یک سیستم گیمینگ کافی به نظر می‌رسد؛ اما متقاضی و کاربری که به دنبال یک سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان است، مطمئناً نیازمند حافظه رم بالاتری خواهد بود. استفاده از یک حافظه رم ۳۲ گیگابایتی می‌تواند بسیاری از نواقص موجود در سیستم‌های گیمینگ را برطرف نماید.

انتخاب کارت گرافیک

در تمامی سیستم‌های گیمینگ و مخصوصا بهترین سیستم‌ گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان کارت‌های گرافیک اهمیت زیادی دارند. کارت گرافیک انویدیاRTX ۲۰۸۰ به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین کارت‌های گرافیک در بازار شناخته شده که با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود. در سیستم‌های گیمینگ حرفه‌ای تا حداکثر بودجه ۵۰ میلیون تومان می‌توانید از این کارت گرافیک که دارای ۱۱ گیگابایت حافظه گرافیکی است، استفاده کنید. در این صورت سیستمی با صرفه اقتصادی نسبتا بالا تهیه کرده‌اید. این میزان از حافظه گرافیکی بالاترین کارایی و عملکرد را در اختیار شما قرار خواهد داد. در نظر داشته باشید که متخصصین فعال در این حوزه
( https://stockpc1.com ) نیز کمک بگیرید.

کارت گرافیکی انویدیا با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری TSMC ساخته می‌شود که در حدود ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ترانزیستور در آن قرار گرفته است. در این کارت گرافیکی حدود ۴۳۵۲ هسته پردازشی قرار دارد که باعث پردازش سریع‌تر دستورات سه بعدی می‌شود. مدار چاپی که در این کارت‌های گرافیکی استفاده می‌شود، به صورت اختصاصی به واسطه شرکت ایسوس مورد بازسازی قرار گرفته و تغییرات بسیار زیادی در آن انجام شده است.

انتخاب حافظه SSD

برای حافظه SSD می‌توانید از درایو سالید که دارای سرعت بالا و قیمت مناسبی است، استفاده کنید. یک درایور ۵۱۲ گیگابایتی از برند GIGABYTE می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. مدت زمان کمی است که گیگابایت به بازار SSD قدم گذاشته است؛ اما عملکرد مناسب آن باعث شده تا در بسیاری از سیستم‌های گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان مناسب باشد.
با توجه به عملکرد و قیمت مناسب این حافظه؛ انتخاب مناسبی برای یک سیستم گیم حرفه‌ای است. سرعت خواندن و نوشتن درایو M۲ شامل سرعت خواندن هزار و ۵۵۰ مگابایت و سرعت نوشتن ترتیبی ۸۵۰ مگابایت بر ثانیه است. سرعت خواندن تصادفی این حافظه 120000 دستورالعمل ورودی و خروجی در هر ثانیه و سرعت نوشتن تصادفی آن ۱۵۰ هزار دستورالعمل ورودی و خروجی در هر ثانیه است.

انتخاب هارد دیسک

در قسمت ذخیره‌سازی داده‌های حجیم می‌توانید از ظرفیت ۳ ترابایتی استفاده کنید. هارد دیسک‌های کمپانی سیگیت انتخابی مناسب برای گیمر‌های حرفه‌ای است. امکان استفاده از هارد دیسک ۳ ترابایتی باراکودا نیز انتخابی مناسب خواهد بود. یک هارد دیسک مناسب می‌تواند ظرفیت قابل قبولی را برای یک گیمر حرفه‌ای به وجود بیاورد. در هنگام انتخاب بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان، انتخاب کیس مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. جنس کیس باید دارای استحکام بدنه و قدرت بیشتری برای نصب قطعات حرفه‌ای باشد.

انتخاب خنک کننده پردازنده

از آنجایی که گیمر‌ها برای مدت زمان زیادی از سیستم استفاده می‌کنند، انتخاب یک خنک‌کننده پردازنده اهمیت زیادی را خواهد داشت. برای خنک کردن پردازنده قدرتمندی مانند Intel core i9-9900 k باید از یک پردازنده حرفه‌ای استفاده کنید. به همین دلیل پردازنده کمپانی LEPA یکی از برند‌های تایوانی است که می‌توانید از خنک‌کننده‌های با کیفیت و قدرتمند آن استفاده کنید. این انتخاب نیز برای بهترین سیستم گیمینگ تا سقف ۵۰ میلیون تومان بسیار مناسب است.



کلام پایانی
برای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان باید بر اساس هدف و بودجه خود اقدام به استفاده از قطعات الکترونیکی مناسب کنید. به عنوان مثال برای یک سیستم گیمینگ پردازنده مرکزی مانند Intel core i9-9900 k مناسب خواهد بود یا می‌توانید با این بودجه از کارت گرافیک asus ۲۰۸۰ ۱۱G GAMING بهره ببرید. انتخاب حافظه SSD و پاور مناسب نیز برای یک سیستم گیمینگ اهمیت زیادی دارد. استفاده از یک خنک‌کننده پردازنده را فراموش نکنید.
https://jahannews.com/vdcb00bw0rhbfsp.uiur.html
jahannews.com/vdcb00bw0rhbfsp.uiur.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ارمیا دادیار
Iran, Islamic Republic of
عالی
Arya
Iran, Islamic Republic of
سلام؛ مطالب تا حدودی خوب بود ولی به نظرم مقال های بیشتر بهتر بود و فونت مورد استفاده خیلی جالب نبود ممنون میشم ان را تغیر دهید