چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

احتمال قتل سه دانشمند اقلیمی انگلیس

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 435802
به گفته یکی از اساتید دانشگاه کمبریج، احتمال می‌رود سه دانشمندی که درباره عوارض شدید تغییرات اقلیمی مطالعه می‌کردند، به قتل رسیده باشند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، ادعای بهت آور پیتر وادهامز حاکی از آن است که این سه نفر که به فاصله چند ماه از هم فوت شدند، به قتل رسیده‌اند. وی با طرح این ادعا، ایده تصادفی بودن این مساله را رد کرد.

وادهامز ضمن ابراز نگرانی خود از این که ممکن است به خاطر این ادعا وی را «دیوانه» خطاب کنند، انگشت اتهام را به سوی صنایع نفتی و نیروهای دولتی نشانه گرفت.

سِیمور لاکسون و کاترین گیلز دو تن از این سه دانشمند مورد نظر وادهامز در کالج دانشگاهی لندن (یو.سی.‌اِل) شاغل بودند و نفر سوم با نام تیم بویْد با انجمن علوم دریایی اسکاتلند همکاری داشت.

این سه تن به فاصله چند ماه از یکدیگر در سال ۲۰۱۳ فوت شدند. پروفسور لاکسون در پی سقوط از پلکان در یک مهمانی شب سال نو در اِسکس درگذشت. دکتر گیلز پس از تصادف با یک کامیون حین دوچرخه‌سواری در مسیر محل کارش فوت شد. با این حال، گفته می‌شود بوید، حین پیاده‌روی در زادگاه خود در اسکاتلند قربانی اصابت رعد و برق شده باشد.

 
از راست به چپ تیم بوید، کاترین گیلز و سِیمور لاکسون

پروفسور وادهامز همچنین مدعی شد یک کامیون سعی کرده بود تیم بویْد را حین رانندگی از بین ببرد. وادهامز گفته بود این اتفاق سه هفته بعد از مرگ لاکسون رخ داد.

وادهامز در گفتگو با پایگاه خبری تلگراف ضمن تایید ایده دست داشتن قاتلان حرفه‌ای در این قتل‌ها گفت: «قطعا معتقدم که قاتلان حرفه‌ای آنان را به قتل رسانده‌اند هرچند می‌دانم که ممکن است به خاطر این ذهنیت برچسب دیوانگی بر من زده شود. اما همزمان بودن چنین اتفاقی ظرف این مدت کوتاه بسیار عجیب است.»

وی افزود: «ظاهر امر طوری است که این مرگ‌ها تصادفی بوده اما این که آن‌ها در چنین ترتیبی روی داده بسیار عجیب است.»

وی گفت: «فقط می‌توانم به لابی نفتی مشکوک باشم اما بعید می‌دانم آنان دست به قتل بزنند.»

فیونا استرابریج، رئیس واحد آموزش مجازی یو.سی.‌اِل و از همکاران پروفسور لاکسون که در همان خانه‌ای که وی از پله پرت شد و فوت کرد، حضور داشت، این اتهامات را «کاملا شرم‌آور و ناراحت کننده» توصیف کرد.

خانم استرابریج گفت: «شیب پلکان بسیار تند بود و من شنیدم که سیمور افتاد؛ [طرح ادعای قتل آنها] کاملا احمقانه است. مطمئنا برخی از دانشمندان اقلیمی تحت نظر قرار می‌گیرند اما سیمور جزء آنان نبود؛ چنانچه کسی در پی وی بود من متوجه می‌شدم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *