چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نقدي در جمع اساتيد و رؤساي دانشگاه‌هاي تهران

پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 152058
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: با اين علوم سياسي كه در دانشگاه‌ها فرا مي‌گيريم نمي‌توانيم فرمايشات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را پياده كنيم و مطمئنا در اين راه شكست خواهيم ‌خورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو، سردار محمدرضا نقدي ديشب در جمع رؤسا و اساتيد دانشگاه‌هاي استان تهران و البرز در قرارگاه مركزي اهواز گفت: سرزمين خوزستان وجب به وجب عجين با خون‌هاي پاك بهترين انسان‌هاي تاريخ بشريت است؛ اين زمين و مردان آسماني و زنان بهشتي كه در اينجا به خاك خفته‌اند ما را به انجام تكليف فرا مي‌خوانند.

وي ادامه داد: در دوران جنگ تحميلي اين زنان و مردان قيام كرده و مسائل حل نشدني را حل كردند و هر چقدر قدرت‌هاي دنيا وارد عمل و ميدان شدند، تا انقلاب اسلامي را به زانو دربياورند اما ملت ايران شكست نخوردند.

نقدي يادآور شد: مشكلات امروز سخت‌تر از مشكلات ديروز نيست و اگر مقام معظم رهبري مي‌فرمايند ايران بايد مرجع علمي جهان شود و اگر كسي در جهان مي‌خواهد علم را بياموزد بايد به فراگيري زبان فارسي اقدام كند و اگر قرار است علوم انساني را تغيير دهيم و كتب ضاله از دانشگاه‌هاي كشورمان برچيده شود، نياز به قيام است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار دشات: تحول در علوم انساني نيازمند جهاد است و بايد در اين راه روزانه ۱۸ ساعت مطالعه كرد و از شهري به شهر ديگر براي آموختن در حركت بود و اين خصوصيت يك فرد حزب‌الهي است.

وي در ادامه افزود: چرا اكنون ميزان واردات كشورمان ۵۵ ميليون دلار است و چرا كشور ما داراي جوانان بيكار است؟ چرا اكنون جوانان آلوده به مواد مخدر هستند؟ علم بايد اين سؤالات را پاسخ گويد.

نقدي با بيان اينكه بسيج بايد در عرصه‌هاي علمي حركت كند و گره‌ها و مشكلات را باز كند، متاسفانه كساني كه مراكز علمي و دانشگاه‌هاي كشورمان را طراحي و معماري كرده‌اند، اين طراحي و معماري را براي خود انجام دادند و با كشورهاي غربي و افراد غرب زده تفكرات خود را استمرار دادند كه بايد اين طلسم‌ها شكسته شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه ملت ايران نبايد جوانان بيكار و آلوده به مواد مخدر داشته باشد، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن با سرعت نور حركت مي‌كنند و اين به دليل داشتن مكتب اسلام است.

نقدي ادامه داد: در هر جاي عالم اسلامي اگر مسئولان كشورمان سفر كنند استقبال پرشوري از آنان خواهد شد بخصوص در شبه قاره هند اگر مسئولان كشورمان سفر كنند استقبال چندين برابر خواهد بود.

وي اظهار داشت: سرعت و پيشرفت علم سرمايه ماست، امروز اگر با اين پيشروي‌ها دنيا را وادار كنيم كه از سلطه بيگانگان آزاد شوند، بايد كتاب‌هاي علمي و دانشگاهي در اختيار آنها قرار دهيم تا به كسب علم بپردازند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه افرادي سياه‌كار و دغل‌باز اكنون مسائلي بي‌معني را با عنوان علم كنار هم چسبانده و هر روز آنان را تغيير مي‌دهند، بيان داشت: امروز پيام شهدا نجات ملت ايران از وابستگي و اندوختن علم است.

نقدي اظهار داشت: به عنوان كوچكترين سرباز اعلام مي‌دارم كه بسيج مستضعفين در خدمت اساتيد و رؤساي دانشگاه‌هاي كشور است تا ذخيره‌هاي بزرگ علمي را بتوانيم استخراج كنيم و روند جهش انقلاب را به ثبات برسانيم.

وي با طرح اين سؤال كه آيا علوم سياسي را كه در دانشگاه‌هايمان فرا مي‌گيريم با علوم سياسي كه در كشورهايي چون عربستان و رژيم صهيونيستي تدريس مي‌شود، تغيير دارد؟ خاطرنشان كرد: آيا با اين علوم سياسي كه در دانشگاه‌ها فرا مي‌گيريم مي‌توان فرمايشات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را پياده كنيم؟ كه در پاسخ بايد گفت: مطمئنا در اين راه شكست مي‌خوريم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: برخي‌ها اكنون حتي منكر امدادهاي غيبي در جبهه‌هاي حق عليه باطل هستند چون دنيا زده و آلوده به دنيا شده‌اند كه در پاسخ به آنها بايد گفت شما در دوران جنگ تحميلي در سنگرهاي پشت جبهه نشسته بوديد و نديديد كه امدادهاي غيبي در جبهه‌ها چه كرد.

نقدي با بيان اينكه در جبهه‌هاي حق عليه باطل معنويت حاكم بود و اگر اين معنويت را اكنون ساري و جاري كنيم خداوند درب علم را بر روي ما خواهد گشود، خاطرنشان كرد: مجروح جنگ نرم اكنون كسي است كه آبرويش مي‌رود و منزوي مي‌شود اما بايد قبول كند و پرتلاش به سوي كسب علم حركت كند.

وي اظهار داشت: امروز زمينه براي گسترش علم باز شده و آمريكا نشان داده در مسائل علوم انساني علمي ندارد چون اگر اين علم را داشت، اقتصادش ورشكسته نمي‌شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: ‌اگر آمريكا علم رسانه داشت چرا اكنون منفورترين كشور در جهان است. با اينكه ۹۰ درصد رسانه‌هاي دنيا در حيطه اين كشور است.

نقدي اظهار داشت: اگر‌ آمريكا علم سياست دارد چرا چندين سال است كه در بحث فلسطين، عراق و افغانستان زمين‌گير شده است؟ اگر اين كشور علم جامعه ‌شناسي دارد چرا ۶۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق مي‌انجامد و زندگي يك نفره مد شده و فرزندان نامشروع در اين كشور به دنيا مي‌آيند؟

وي در پايان يادآور شد: امروز پيوند دانشگاه با صنعت و بازار ضعيف است و تبديل واردات به صادرات به علم نيازمند است كه در اين راه بايد نسبت به پيوند دانشگاه با صنعت و بازار همت كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *