پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

مرکل موبایل ندارد که شنود شود!

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 396652
"جرج الارد" بازرس کل آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به گزارش های منتشر شده در مورد شنود مکالمات تلفنی خصوصی "آنگلا مرکل" توسط NSA گفت این مقام آلمانی اصلا تلفن همراه شخصی ندارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رسانه های آلمان، "جورج الارد" بازرس کل آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) مدعی شد گزارش های مطرح شده در مورد شنود مکالمات تلفنی خصوصی "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان توسط این سازمان صحت ندارد.

وی به تازگی در جمع دانشجویان دانشگاه پرینستون با بیان این مطلب گفت: اگر شما صدراعظم آلمان باشید، اصلا اجازه داشتن تلفن همراه شخصی ندارید. با این حال گزارش رسانه های آلمانی از جمله اشپیگل که در اکتبر سال گذشته میلادی منتشر شد و تنشی جدی در روابط برلین-واشنگتن ایجاد کرد، حاکی است این سازمان آمریکایی از مرکل و شمار دیگری از سران کشورهای اروپایی جاسوسی می کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که در پی انتشار این گزارش ها "آنگلا مرکل" طی تماسی تلفنی با "باراک اوباما" از این اقدام NSA انتقاد کرد و در مقابل اوباما پاسخ داد که صدراعظم آلمان دیگر مورد شنود قرار نمی گیرد.

الارد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد حتی "باراک اوباما" به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تلفن همراه شخصی ندارد. به گفته وی این در حالی است که هیچ کشور دیگری در جهان مانند آمریکا قابلیت شنود و جاسوسی از مقامات دیگر کشورها را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *