سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

جامعه کارگری مشمول حذف یارانه نمی‌شود

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 400321
مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:جامعه کارگری کشور مشمول حذف یارانه نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دلاور نظری عصر امروز در نشست با مدیران تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: از جمعیت کشور ۳۲ میلیون نفر جزو جامعه کارگری هستند و در صورت حذف یارانه از برخی اقشار، یارانه این قشر حذف نمی‌شود.

وی از افزایش مالی سنوات خدمات جامعه کارگری خبر داد و افزود: امسال با موافقت وزیرکار و در راستای خدمات و تلاش‌های جامعه کارگری یک پایه سنواتی در فرمول محاسباتی روابط کار اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ این سنوات ۵۰۰ تومان است گفت: این میزان به توافق کارفرما به۱۰۰۰ تومان افزایش می یابد که اجرای آن گامی مثبت در جهت حمایت از دستمزد کارگران است.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: یارانه و سبدکالایی که در مناسبت‌های مختلف پرداخت می شود برای جامعه کارگری قطع نمی‌شود.

نظری با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کار مطرح است، بیان کرد: امید است تا پایان امسال شاهد افزایش دستمزد کارگران باشیم.

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مطمئن باشند که با تدابیر دولت و وزیرکار و امور اجتماعی جامعه کارگری حتما از این مزایا، سبد و کالاهای حمایتی برخوردار و این مزایا قطع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مرحله نخست باید استقلال مالی داشته باشند که یکی از جنبه های قوی بودن تشکل‌ها است، افزود: این تشکل‌ها در مرحله بعد باید در مراجع تصمیم‌گیری استان و کشور با بالا بردن تابلو و برند خود چانه زنی کنند.

نظری تصریح کرد: زمانی که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی موثر باشند می‌توانند خواسته‌های خود را به کرسی بنشانند و لازمه این کار این است که تشکلهای کارگری و کارفرمایی یکی شوند.

وی بیان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در کشور جایگاه خوبی دارد چون رویکرد و نگاه دولت به تشکل ها نگاه کارگر و کارفرمایی نیست و درحال حاضر نگاه دولت به این تشکل ها نگاه توام با احترام، تکریم و شریک اجتماعی است.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل‌های کارگری باید قوی، قدر و بلند قامت باشند وحرف‌های خودشان را در مراجع مختلف گفته و اسرار بر آن داشته و پایبند باشند تا به خواسته های صنفی خود برسند.

نظری با اشاره به اینکه حضور تشکلها در مراجع فراوان باشد تا موفق باشند، افزود: در خراسان جنوبی حضور خواهران را نیز در این تشکل‌ها به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی موجود ولی تلاش خواهیم کرد که هم به تشکل‌های کارفرمایی و هم کارگری کمکی در قالب کمک به نهادهای مجموعه داشته باشیم.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حق اولاد، افزود:حق اولاد مصوبه شده و به وزارت کار ابلاغ شده که البته دارای نواقصی است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *