جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
معاون رئیس ‌جمهور:

جای خالی کارآفرینی در دانشگاه ها

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 434279
معاون علم و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه آموزش ها در دانشگاه ها با پول نفت به دانشجویان ارائه می شود، گفت: نباید بگذاریم پژوهش ها نیز نفتی شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سورنا ستاری عصر دوشنبه در جلسه پژوهش و فناوری استان کرمان با اشاره به لزوم اصلاح مشکلات فرهنگی در کشور، گفت: این امر زمان بر بوده و در کوتاه مدت میسر نمی شود.

ستاری با اشاره به وجود ۱۷۴ هزار دانشجو در استان کرمان، اظهار داشت: اگر قرار است به این تعداد دانشجو کار بدهیم پس در این میان نقش دانشگاه چه بوده است؟

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش هایی در دانشگاه ها با پول نفت انجام می شود که فارغ التحصیلان با توجه به آنها نمی توانند کار پیدا کنند و نباید اجازه دهیم پژوهش ها نیز همین رویه را طی کنند.

ستاری با تاکید بر این نکته که جای کارآفرینی در دانشگاه ها خالی است، افزود: کارآفرینان باید مورد حمایت قرار گرفته و حتی اگر دچار شکست شدند باز هم از آنها حمایت شود چرا که اقدام آنها برای کارآفرینی و عدم ورود به بدنه دولت ستودنی و ارزشمند است.

ستاری با اشاره به لزوم ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در جامعه تصریح کرد: باید فرهنگ استخدامی و کارمندی و نگرش در خصوص اشتغال در جامعه تغییر کند.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور اقتصاد دانش بنیان را بر دو پایه پژوهش های درآمدزا و برگشت به سنت ها و مزیت های سرزمینی استوار دانست و ادامه داد: پژوهش های دولتی در مراکز دولتی به جایی نمی رسد.

وی بر لزوم راه اندازی صندوق بومی برای شرکت های دانش بنیان و کارگزار بومی در کرمان تاکید کرد و افزود: باید مشکلات هر استان در همان استان برطرف شود.

ستاری همچنین با اعلام موافقت خود در خصوص استقلال پارک علم و فناوری استان کرمان، تصریح کرد: باید زیر ساخت های هر استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری دانشگاه ها موفق نبوده اند، افزود: برنامه هایی را نیز برای نخبگان خارج از کشور داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *