جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حسین شریعتمداری:

توافق را به نفع جمهوری‌اسلامی نمی‌بینم

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 444980
مدیرمسئول روزنامه کیهان می‌گوید که توافق هسته‌ای به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست و مایل است که این سند در ایران تصویب نشود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مصاحبه با پایگاه «بلومبرگ» گفت آمریکا می‌داند که تهران تسلیحات کشتار جمعی را حرام دانسته و به دنبال بمب اتم نیست.

وی در این مصاحبه به موضع آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: «ایشان فرموده‌اند که من وارد جزئیات نمی‌شوم ولی کلیات و خطوط قرمز را مطرح می‌کنم.»

شریعتمداری به بررسی برجام در مجلس پرداخت و این اقدام نمایندگان را در راستای همین فرمایش مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: « حالا باید بررسی شود و (نمایندگان) ببینند که آیا آن خطوط قرمز (مد نظر رهبر انقلاب) در آن رعایت شده یا خیر.»

حسین شریعتمداری در ادامه به محتوای واقعی رویارویی ایران و ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: «چالش هسته‌ای فقط تابلواش هسته‌ای است، موضوعش هسته‌ای نیست.»

وی افزود: «آمریکایی‌ها بر خلاف آنچه که اعلام می‌کنند، به هیچ‌وجه نگران تولید سلاح هسته‌ای از جانب ما نیستند زیرا می‌دانند ما آن را به لحاظ اعتقاداتمان حرام می‌دانیم.»

شریعتمداری در خصوص فرجام برجام هم سخن گفت. وی به بررسی این سند در مجلس ایران اشاره کرد و گفت: «من توافق را به نفع جمهوری اسلامی ایران نمی‌بینم و بیشتر دلم می‌خواهد (توافق هسته‌ای) در همین جا (ایران) تصویب نشود.»

مدیرمسئول کیهان به برنامه‌های احتمالی برای جلوگیری از نفوذ اقتصادی آمریکا در ایران در روزهای پس از توافق هسته‌ای هم اشاره کرد و گفت که از تصویب یک قانون برای تمایز قائل شدن میان سرمایه‌گذاران اهل کشورهای تحریم‌کننده ایران و کشورهای بی‌طرف حمایت می‌کند.

شریعتمداری در ادامه گفت که مذاکره هسته‌ای تنها مورد مذاکره ایران و آمریکا خواهد بود و ایرانیان بر سر هیچ مسئله دیگری با آمریکایی‌ها مصالحه نمی‌کنند.

این روزنامه‌نگار باسابقه به ماهیت وجودی داعش هم اشاره کرد و بر اساس همین تفسیر، همکاری با آمریکایی‌ها برای از بین این تروریست‌ها را منتفی دانست و گفت: «چگونه می‌توانیم بر سر داعش با آمریکا همکاری کنیم وقتی که آمریکا خود داعش را ایجاد کرده است؟»

وی افزود: «وقتی آمریکایی‌ها بر سر میز مذاکره می‌نشینند، به میز نگاه می‌کنند اما آنچه واقعا مدنظر و مورد توجه آنها است، یمن، لبنان، فلسطین و عراق است. ما اجازه نخواهیم داد که روند حمایتمان از گروه‌های مقاومت که در برابر اسرائیل ایستاده‌اند، متوقف شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *