چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

آغاز میانجی‌گری عربستان بین قطر و مصر

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 392138
پادشاه عربستان ضمن تأکید بر لزوم حمایت رسانه‌ای از توافق حاصل شده میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار پیوستن مصر نیز به این توافق شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تأکید کرد که توافق حاصل شده میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در راستای وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

شبکه خبری «العربیه»،‌ به نقل از پادشاه عربستان گزارش داد که هدف از این آشتی ایجاد چارچوب جامعی برای وحدت کشورهای عربی است و رسانه‌های عربی باید از توافق ایجاد شده حمایت کنند.

در نشست فوق العاده اخیر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که در ریاض برگزار شده بود، میان قطر با عربستان، امارات و بحرین توافقی برای آشتی صورت گرفت.

این کشورها بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر و حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین [که فعالیت آنها در کشورهای عضو شورای همکاری ممنوع است] رابطه خود را با قطر به حالت تعلیق در آورده بودند.

پادشاه عربستان تأکید کرد که توافق حاصل شده در ریاض به معنای حمایت و پشتیبانی از این کشور بوده است.

وی همچنین از مردم و دولت مصر خواست که به مسیر توافق و همبستگی ایجاد شده بپیوندد.

عربستان که از ماه مارس گذشته سفیر خود را از قطر فرا خوانده بود طی چند روز گذشته سفیر خود را به دوحه بازگرداند.

روابط قاهره نیز در طول یک سال گذشته با دوحه تیره و تار شده و مصر بارها ضمن انتقاد از حمایت دوحه از مرسی و اخوان این کشور را حامی تروریست‌ خوانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *