دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
آیت‌الله اراکی:

فتنه، امتحان ایستادگی بر سر پیمان‎ها بود

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 398988
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این گزینه بر مبنای بررسی و انتخاب بهترین گزینه انجام گرفته و گزینه‎ای نبوده که همین‎طوری انتخاب شده باشد.
به گزارش جهان، آیت‌الله ‌محسن اراکی در گفت‌وگو با  تسنیم خبر داد: با اشاره به صحبت‎های برخی درباره رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: حصر سران فتنه بهترین گزینه در مقابل خطایی بود که آن‌ها انجام دادند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: توضیحش جای دیگری باید انجام شود اما اجمالش این است که این گزینه بر مبنای بررسی و انتخاب بهترین گزینه انجام گرفته و گزینه‎ای نبوده که همین‎طوری انتخاب شده باشد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به فتنه فتنه‌گران در جریان آشوب و اغتشاشات سال۸۸ گفت: مردم در فتنه۸۸ سریع به انحراف و مقاصد شوم آن‌ها و راه اشتباه آنها پی بردند، از سوی دیگر مردم ما مردمی باهوش و با تجربه‎ای هستند که بصیرت دارند.

وی فزود: بصیرت مردم منشا آن شد مردم زود به اشتباه فتنه‎گران و پرخطر بوده راه آنها پی بردند و مردم واداشته شدند تا به صحنه بیایند و اعلام برائت و اعلام مخالفت خود با فتنه را بیان کرده و فتنه را خاموش کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: باید نماد وحدت را زیر پرچم رهبری و زیر پرچم قانون در نظام نگه داریم و این راه را ادامه دهیم تا به پیروزی کامل برسیم.

آیت‌الله اراکی درپاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ریزش‎ها و رویش‌های برخی خواص در جریان فتنه ۸۸ گفت: در همین امتحانات است که معلوم می‌شود چه بخشی از خواص و چه بخشی از مردم پای ارزش‌ها و پیمانی که بسته‎اند ایستادگی می‎کنند و چه بخشی پای این پیمان ایستادگی نمی‌کنند.

وی افزود: ریزش‌ها و رویش‌ها نتیجه این آزمایش است، فتنه‌ها آزمایش‌هستند، کلمه فتنه بکار برده شده به دلیل آزمایش بودن این جریان‎ها است، یکی از معانی فتنه در زبان عربی آزمایش است و در این آزمایش‌ها عده‌ای باید ریزش و عده‎ای رویش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *