جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

داعش بندر «سرت» لیبی را تصرف کرد

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 438522
گروه تروریستی داعش ۳۰ غیرنظامی را در شهر «سرت» لیبی کشت. این نخستین کشتار داعش در این شهر است که امروز با اقدام جنگنده‌های لیبی در بمباران مواضع داعش، هم‌زمان شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهر «سرت» لیبی، زادگاه «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی، که به اشغال گروه تکفیری-تروریستی داعش درآمده، امروز شاهد اولین کشتار به دست این گروه بود.

شاهدان عینی به شبکه خبری اسکای نیوز گفتند که داعش امروز پنجشنبه در اولین کشتار خود در این شهر، ۳۰ غیر نظامی را کشت.

این کشتار در «منطقه مسکونی سوم» در سرت و پس از آن رخ داد که عناصر داعش به آن یورش بردند و قبل از ترک آنجا، ۳۰ نفر را کشتند.

همزمان با این اقدام، عناصر داعش با تسلط بر برخی نقاط دیگر در سرت، بندر این شهر را نیز تحت کنترل خود در آوردند. شبکه العربیه گزارش کرد که داعش نقاطی از شهر سرت را با راکت مورد حمله قرار داد و بر بیمارستان‌ها، تاسیسات حیاتی و بندر سرت کنترل پیدا کرد.

سرت از سه‌شنبه تاکنون شاهد اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه حضور داعش در این شهر است. داعش روز چهارشنبه (دیروز) نیز این منطقه را با سلاح سنگین هدف قرار داده بود.

همزمان با این اتفاق، منابع خبری در لیبی از اقدام همزمان دولت در «طبرق» و دولت در «طرابلس» در بمباران مواضع داعش در چند نقطه در این کشور خبر دادند.

وبگاه خبری «البوابه» اعلام کرد که هواپیماهای دولت در «طبرق» و دولت «طرابلس»، «مجمع قاعات» و «اغادوغو» و «ساختمان امنیت داخلی» را به همراه کاروانی از داعش که از شهرک «النوفلیه» به سمت «سرت» در حرکت بود، بمباران کردند.

در زمانی که وضعیت معیشتی مردم در شهر سرت بخصوص پس از سیطره داعش، روز به روز بدتر می‌شود و نهادهای دولتی در این شهر بسته شده و بخش‌های دولتی حقوق کارکنان را نداده‌اند، «عبدالله الثنی» نخست‌وزیر لیبی دیروز اعلام کرد که تصمیم به استعفا گرفته و بزودی رسما آن را ارائه خواهد داد؛ اقدامی که نگرانی‌ها از وخیم‌تر شدن اوضاع را افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *