کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد پزشکیان:

مردم برای بنزین ۵۰ هزار تومانی قانع خواهند شد/ جلیلی طرفدار خشونت است!/ پزشکیان طرفدار بُرد بُرد است

10 تير 1403 ساعت 9:44

عبدالعلی‌زاده می‌گوید: مردم که پذیرفتند و دیدند چاره‌ای نیست که گران شود، می‌آیند دو مطلب را اعلام کنیم که چگونه گران شود؛ آیا یک شبه بشود ۵۰ هزار تومان یا در طی یک سال و دو سال این افزایش نرخ صورت بگیرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: شب گذشته علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد مسعود پزشکیان در خبرگزاری ایرنا نشست خبری داشت که به نکات مهمی اشاره کرد.

به گزارش جهان نیوز، بخش‌هایی از اظهارات او را خواهید خواند:

*گفتمانی که الان بین دو نامزد رقیب مطرح است، شفاف است و در طول مناظرات مرحله اول به خوبی نشان داده شد/ یک نامزد طرفدار ادامه وضع موجود و تحریم و مخالف پیوستن به اف ای تی اف و خشونت است در مقابل پزشکیان نامزد طرفدار برداشتن تحریم ها، پایان دادن به تحریم ها و گشودن رابطه عادلانه با کشورهای جهان بر مبنای برد - برد است.

*نگویید رئیس‌جمهور اختیار ندارد، رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد/ رئیس‌جمهور نفر دوم کشور در مدیریت و نفر اول در برنامه‌های عمرانی و توسعه و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و اجتماعی است.

*شاخصه کارآمدی، تجربه کاری رئیس جمهور است، ما دیدیم نامزدهای ریاست جمهوری که کار بلد نیستند اما نویسنده خوبی هستند و سابقه کار اجرایی آن خیلی کم ولی توان نویسندگی آنها بالاست.

*اینها وقتی وارد اجرا شوند، مشخص نیست چه میزان توان اجرا داشته باشند؛ در میان دو رقیب موجود، یک طرف از اجرایی رزومه و کارنامه اش تقریبا صفر است آقای جلیلی فقط در فلان شورا بوده است.

*اف ای تی اف را اگر نگذاشتند در کشور اجرا شود، یکی از عوامل عمده اش آقای جلیلی بوده است؛ قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شد و تحریم هایی که بر مبنای آنها شکل گرفت، یک پای آنها آقای جلیلی است.

*آقای پزشکیان یک عنصر کاملا اجرایی است و از زمان دانشجویی در کار اجرا بوده است و مسئولیت ساماندهی دانشجویان را داشته است ما از آن زمان با هم در دانشگاه تبریز دانشجو بودیم.

*آنها که می‌گویند مراقب باشید آقای پزشکیان ترک است، بیایید در ستاد ببینید چقدر ترک داریم چقدر فارس؟ ببینید در وزارت بهداشت ایشان چقدر ترک و چقدر فارس جذب شدند؟

*دیدگاه های نامزدها خیلی مهم است؛ یک طرف جهانی اندیشیدن و جهانی زیستن است و یک طرف در تحریم و انزوا ماندن و روز به روز وضع بدتر شدن است.

*جرم اصلاحات چیست؟ اصلاحات با افتخار از زمان آقای خاتمی شروع شد ۸ سال دولت اصلاحات از نظر همه شاخص های اقتصادی و سیاسی بهترین دولت بعد از انقلاب در کشور بوده است.

*اینها می ترسند که اصلاح طلب ها بیایند سر کار و صداقت و پاک دستی و پاک دامنی و کارآمدی را به نمایش بگذارند.

*دولت روحانی وقتی سر کار آمد، از اصلاح طلبان کمک گرفت و زحمت کشیدند برجام را تهیه کردند؛ ترامپ آمد و داخلی ها هم بسیج شدند تا برجام را در چاه دیگر انداختند.

*پزشکیان هنوز شخصی را برای کابینه خود انتخاب نکرده است.

*آقای پزشکیان دستش کاملا باز است؛ چه من چه دیگران که در ستاد ایشان، آمده ایم کار می کنیم و حداقل انهایی که سابقه دوستی دیرینه داریم برای پست گرفتن نیامده‌ایم.

*فقط آمده‌ایم انتخابات برگزار شود و دولت تحویل ایشان شود؛ دیشب خدمت آقای پزشکیان بودم و گفتم که شما باید به فکر دولت باشید چراکه برآوردها نشان می‌دهد که وارد دومین مرحله انتخابات می‌شویم و رقابت جدی‌تر می‌شود و حداقل رئیس دفترتان را مشخص کنید چراکه پست مهمی است.

*کاملا ذهن ایشان از این موضوع خالی است و هنوز به سمت کسی نرفته است، اما آقای پزشکیان مجبور است تا پایان این هفته این افراد را انتخاب کند و پس از تنفیذ هم یک ماه وقت است تا نیروهای خود را به مجلس معرفی کند.

*یکی از دلایلی که در مرحله اول یخ آرای خاکستری باز نشد این بود که نگران بودند.

*واژه خطرناکی در بین جامعه ما جا افتاده است؛ مردم نگران بودند که در مهندسی انتخابات می‌نویسیم «حسن» و «رحیم» در می‌آید.

*این شایعه است و من آنرا تایید نمی‌کنم. رسانه‌های بدخواه جمهوری اسلامی ایران هم بیشتر به آن دامن می‌زنند و آنرا تقویت می‌کنند.

*مردم تصور می‌کردند که آقای پزشکیان را آورده‌اند که بازار گرمی کند که آرا بالا برود اما در نتیجه بگویند که رای نیاورد ولی تشکر می‌کنم انتخابات خیلی درست، اصولی و قانونی برگزار شد.

*پزشکیان اول شد و نشان داد که واژه مهندسی انتخابات شایعه است و واقعیت ندارد.

*قطعا دولت آقای پزشکیان حل مشکلات داخلی کشور را به بهانه تحریم به تأخیر نخواهد انداخت.

*هر قیمتی که برای بنزین کارشناسی شود، خواهید دید که آنچنان با آرامش و همکاری مردم جا می‌افتد، بنزین، گازوئیل، برق و .. که هم موجب رضایت مردم شود و هم موجب آبادانی کشور/ اینها آزمون‌های مدیریتی است که آقای دکتر پزشکیان انجام خواهد داد و من این توان را در آقا مسعود می‌بینم.

 
 
فیلم
 
*دولت اگر تعاملی باشد، به همین کارشناسان می گویند هر شب در تلویزیون حاضر شوید و موافق و مخالف راجع افزایش نرخ حامل‌های انرژی مناظره کنند.

*بعد که مردم پذیرفتند و دیدند چاره‌ای نیست که گران شود، می‌آیند دو مطلب را اعلام کنیم که چگونه گران شود؛ آیا یک شبه بشود ۵۰ هزار تومان یا در طی یک سال و دو سال این افزایش نرخ صورت بگیرد.

*بعد بیایند بگویند پول آن را چه کار کنیم؛ بعد بگویند این گران شدن چه فشاری بر اقشار متوسط و ضعیف خواهد آورد و بعد هم برنامه جبرانی ما چیست.

*به مناظرات رو در رو خیلی مثبت نگاه می‌کنیم. هر چقدر فرصت شود که گفت‌وگو اتفاق بیفتد برکت دارد حتی اگر در گفت‌وگو تندی و حرف‌های دور از شان گفته شود.

*برخوردها و گفت‌وگوها کمک می‌کند که آگاهی مردم بالاتر رود، اینکه یکی عصبانی شود و درون خودش را خالی کند که در حالت عادی مراقب است که نگوید، در این صورت مردم پی به باطل می‌برند.


کد مطلب: 886249

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/886249/مردم-بنزین-۵۰-هزار-تومانی-قانع-خواهند-جلیلی-طرفدار-خشونت-پزشکیان-ب-رد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com