کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره مناظره سوم؛

چرا کار پزشکیان و پورمحمدی سخت‌تر شد؟

2 تير 1403 ساعت 10:25

زاکانی در سه مناظره گذشته بارها تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد جریانی که سه دهه قدرت کشور را در دست داشته و بانی بسیاری از مشکلات امروز است، در نقش طلبکار و مطالبه گر و منجی ظاهر شود.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: بخش مهم و خطرناک انتخابات ریاست جمهوری بعد از شهادت آیت الله رئیسی عزیز جایی است که جریان اصلاحات و اعتدال با تمام قوا فرصت را برای برگشت به قدرت و برگرداندن کشور به دهه پرخسارت نود مهیا دیده است. در حالی که پیش از این حداقل تا پنج سال آینده فکر برگشت به قدرت را هم صرفا یک خیال پردازی می دانستند. به ویژه آنکه تصویر دولت بعد از حسن روحانی یک دولت دلسوز، پرکار و موفق در افکار عمومی بود.

در این بین کاندیدایی که احساس وظیفه کرده و از فرصت های تبلیغی خود مجاهدانه در حال روشن سازی افکار عمومی و تبیین شرایط کشور در دهه گذشته و البته زحمات شهید رئیسی است، علیرضا زاکانی است. قطعا نیمی از فرآیند انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر روشنگری درباره عاملان وضع موجود است که همه در ستاد یک نامزد جمع شده اند و قصد برگشت به پاستور کرده اند. پزشکیان را نباید صرفا یک نامزد اصلاح طلب دید بلکه باید تشکیل دهنده دولت سوم روحانی دانست. امری که متاسفانه دیگر نامزدهای جبهه انقلاب به اندازه کافی برای آن وقت نمی‌گذارند و صرفا به معرفی برنامه‌های خود می‌پردازند. به همین دلیل تخریب رسانه های اصلاح طلب در روزهای گذشته بر زاکانی متمرکز شده است.

عزم جزم اصلاح طلبان و اعتدالیون را از عصبانیت‌های ظریف، نطق جهانگیری، فعالیت آذری جهرمی، صفحه یک روزنامه‌های اصلاح طلب، تقلای کانال‌های اصلاحاتی و ده‌ها مورد دیگر می‌توان فهمید.

در مقابل همه روشنگری های زاکانی درباره افرادی که پشت سر پزشکیان هستند و اعضای ستاد او را تشکیل می دهند دیشب صرفا یک نکته درباره انصراف او مطرح شد تا بتوانند تبیین‌گری زاکانی را با چالش مواجه کنند که زاکانی هم صریحا گفت «از این آرزوها زیاد دارید» و «نمی‌گذارم شما رئیس جمهور شوید».

البته پورمحمدی چند دقیقه قبل از پزشکیان برای فرار از سوالات و روشنگری‌های زاکانی در این سه مناظره از این تاکتیک استفاده کرده بود که تداعی گر نوعی هماهنگی ناشیانه بین ستاد پزشکیان و پورمحمدی بود.

زاکانی در سه مناظره گذشته بارها تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد جریانی که سه دهه قدرت کشور را در دست داشته و بانی بسیاری از مشکلات امروز است، در نقش طلبکار و مطالبه گر و منجی ظاهر شود.

تنها حربه پزشکیان و پورمحمدی برای انحراف ماشین روشنگری زاکانی همین تعابیر انصراف و پوششی بود که آن هم کارا نشد و با واکنش قاطع زاکانی و موضع صریح او مواجه شد. عملا کار برای این دو نامزد سخت تر شد چرا که دو مناظره هنوز باقی است.

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره مناظره دوم/ زاکانی فضا را برای مردم شفاف کرد پزشکیان شفاف‌تر

چرا «زاکانی» مرد برنده مناظره اول بود؟


کد مطلب: 885292

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/885292/چرا-کار-پزشکیان-پورمحمدی-سخت-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com