کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش روزنامه اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری/ روحانی و جهانگیری کاندیدا می‌شوند؟

16 فروردين 1403 ساعت 12:04

جهانگیری گفته است: «من یک شخص اجرایی هستم، بنا دارم تا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ ثبت‌نام کنم.»


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان در حال تمرکز روی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس دولت دوازدهم گفته است: به هر حال انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و این وظیفه همه است کار کنند، به شرطی که شورای نگهبان این حق را برای مردم قائل شود و طوری تائید صلاحیت کند که مردم حق انتخاب داشته باشند لذا اگر به روش قبل باشد هیچ امیدی به آینده نیست که طوری تایید صلاحیت کنند که از قبل مشخص باشد یک نفر رأی می‌آورد.

 
*حسن روحانی ریسک می‌کند؟
آرمان نوشته است: یکی از شخصیت‌هایی که نام او برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پررنگ است را باید حسن روحانی دانست اما ردصلاحیت او از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس خبرگان تردیدهایی را در تایید صلاحیت او برای انتخابات 1404 ایجاد کرد. از سوی دیگر کاندیداتوری نوبخت و تعدادی دیگر از اعضای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس از سوی برخی، آماده‌سازی فضا برای ورود روحانی به انتخابات ریاست جمهوری تعبیر شد. از سوی دیگر باید توجه کرد که روحانی پس از ردصلاحیت فضا را برای حضور مجدد باز گذاشت چنانکه در اولین بیانیه خود چنین آورد که «تردیدی نمی‌ماند که اقلیت حاکم، رسما و علنا کاهش حضور مردم در انتخابات را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند انتخابات و صندوق را از تعیین‌کنندگی در سرنوشت مردم بیندازند تا خود بتوانند با تصمیمات محفلی، سرنوشت مردم را تعیین کنند. به این سبب، هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رأی مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رأی پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست. باید راهی یافت که «رأی اعتراضی» صدای رسای مردم ایران شود.»

از سوی دیگر جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با «فارس»، در توضیح برنامه‌های آتی این حزب گفت: ما در انتخابات ١۴٠۴ ریاست جمهوری، حضور فعالی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: «مطمئنا یکی از احزاب اساسی و مهم فعال در این انتخابات، حزب عدالت و توسعه خواهد بود که حضوری چشمگیر داشته و یقینا، به حمایت از شخصیتی برجسته و شایسته که شورای مرکزی به این نتیجه برسد و اعلام کند، برخواهد خواست. به همین دلیل، ما زمینه‌های لازم را برای برنامه‌ریزی‌ فعالیت در انتخابات سال ١۴٠۴ آماده کرده‌ایم و از هفته گذشته، این مرحلهٔ سیاسی‌مان را کلید زده‌ایم.»
 
*شاید جهانگیری کاندیدا شود
برخی هم از کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری 1404 سخن می‌گویند و معتقدند او در صورت کاندیداتوری مورد حمایت اصلاح‌طلبان، میانه‌روها و بخشی از اصولگریان اعتدالی خواهد بود. او دارای پرونده‌ای نیست که منتهی به ردصلاحیتش شود و همواره در میسر اعتدال حرکت کرده است.

چندی پیش کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم از حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات پیش‌رو خبر داد و گفت: از «اسحاق جهانگیری» هم خواسته شد که در انتخابات مجلس ثبت‌نام کند که وی عنوان کرد: «من یک شخص اجرایی هستم، از سوی دیگر بنا دارم تا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ ثبت‌نام کنم.»


کد مطلب: 875666

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/875666/گزارش-روزنامه-اصلاح-طلب-درباره-انتخابات-ریاست-جمهوری-روحانی-جهانگیری-کاندیدا-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com