چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۱۰
نگاهی دیگر به پایان فعالیت شبکه ضدایرانی؛

بررسی همه احتمالاتی که منوتو را به تعطیلی کشاند

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 858836
هرچند که تعطیلی این شبکه دور از ذهن نبود، اما اعلام رسمی و تعیین زمان پایان کار برای این شبکه، مرثیه سرایی و داد و فغان‌های پس از آن، می تواند شبیه به یک پروپاگاندای رسانه‌ای جهت احیای مخاطبان از دست رفته‌ آن باشد، تا یک خداحافظی رسمی!
بررسی همه احتمالاتی که منوتو را به تعطیلی کشاند
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: خبر تعطیلی شبکه منوتو، با 14 سال سابقه فعالیت که از پشتیبانی و حمایت گسترده‌ی بهاییان، لابی صهیونیستی و دولت آمریکا برخوردار بود و طبق گفته سفیر ایران در لندن، از میلیاردها دلار اموال غارت شده‌ ایرانیان در حساب‌های شخصی خاندان پهلوی ارتزاق می‌کرد، چندان هم تعجب برانگیز نیست.

منوتو که ابتدا با هدف تغییر سبک زندگی، درهم شکستن هنجارهای اجتماعی، قلب ارزش‌های خانوادگی، قومیتی، دینی و ملی، و همچنین رواج ناهنجاری‌ها اخلاقی جهت فروپاشی خانواده ایرانی به میدان آمده بود، به یکباره نقاب از چهره کنار زده و با تصور اینکه قدرت ایجاد جریان سازی در داخل ایران دارد، از براندازی اجتماعی فرهنگی، به براندازی سیاسی تغییر فاز داد.

حال که ظاهراً منوتو طبق ادعای این شبکه به نقطه پایان رسیده است، علل پایان فعالیت این شبکه را باید مورد بررسی قرار دارد:

یک: بنابر ادعای اعضای این شبکه دلیل اصلی توقف منوتو، مشکلات مالی است. شهرام همایون نیز بحران مالی این شبکه را ناشی از ناکامی سرمایه گذاران منوتو در رسیدن به اهدافشان می‌داند. به عبارت بهتر، اسپانسرهای شبکه‌ منوتو، در طی چهارده سال گذشته به اهداف سیاسی خود نرسیده و ترجیح دادند با تعطیلی آن از اتلاف سرمایه‌های خود جلوگیری کنند. این موضوع زمانی اثبات می‌شود که به وقایع سال گذشته نگاهی بیاندازیم. در اغتشاشات سال 1401، منوتو در کنار دیگر شبکه‌های برانداز علی رغم صرف هزینه‌های هنگفت، شکست خورده و حتی نتوانستند وضعیت آشوب را در ایران تثبیت کنند. شکست پروژه سالگرد مهسا امینی و آرمیتا گراوند در 1402 نیز احتمالا اسپانسرها را به این جمع بندی رساند که منوتو دیگر کارکردی ندارد.

دو: طبق آمار خبرگزاری فارس، شبکه‌ منوتو در آشوب‌های سال گذشته فقط در  25روز، 1835 دروغ منتشر کرد. طبق این گزارش، حدود 50 درصد اخبار منتشر شده از این شبکه خلاف واقع بوده است. بدیهی است که رسانه‌های دروغ‌پرداز به سرعت مخاطبان خود را از دست داده و با بحران مخاطب روبرو می‌شوند. بحرانی که به احتمال قوی شبهه رسانه‌ی منوتو نیز به آن مبتلا شده است.

سه: دروغ پردازی نه تنها منجر به مخاطب زدایی می‌شود، بلکه از رسانه‌ مذکور اعتبار زدایی هم می‌کند. چرا که به رسانه‌های دروغ پرداز به عنوان مرجع اخبار اعتماد نمی‌شود. هیچ رسانه‌ معتبری اخبار رسانه‌ های که مشهور به دروغ‌گویی هستند را بازنشر نمی‌کند. افکار عمومی به محتوای منتشر شده از این رسانه‌ها با دیده‌ تردید می‌نگرد. همچنین رسانه های رسمی به شبکه‌های دروغ‌پراکن ارجاع نمی‌دهند و به مرور از صحنه‌ افکار عمومی حذف می‌شوند. اتفاقی که برای منوتو به وقوع پیوست.

چهار: از طرفی هم این احتمال می رود با اتمام ماموریت منوتو، کارفرمایان این شبکه دکمه‌ پایان ماموریت را فشرده باشند. با بررسی حوادث سال گذشته و کارکرد شبکه‌های ماهواره‌ای ضد ایرانی، ناگفته پیداست، این دست از رسانه‌ها در مقابل شبکه‌های اجتماعی و نسل جدید رسانه‌ها، کارکرد خود را از دست داده‌اند. از طرفی فرآیند رسانه‌ای آشوب‌های سال گذشته نشان داد که نقش خوراک دهی و سوژه گزینی را بعضی رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی به راحتی می‌توانند ایفا و شبکه‌های خبری ضد انقلاب را از حیز انتفاع ساقط کنند.

پنج: هرچند که تعطیلی این شبکه دور از ذهن نبود، اما اعلام رسمی و تعیین زمان پایان کار برای این شبکه، مرثیه سرایی و داد و فغان‌های پس از آن، می تواند شبیه به یک پروپاگاندای رسانه‌ای جهت احیای مخاطبان از دست رفته‌ آن باشد، تا یک خداحافظی رسمی!

شش: باید اعتراف کرد که دشمنان ایران با تمام نقاط ضعفی که دارند، در دشمنی با ایران و ایرانی محکم و ثابت قدم هستند. تجربه ثابت کرده که دشمنان ایران پس از هر شکستی هیچ‌گاه ناامید نشده و با توطئه و برنامه‌ جدید وارد میدان می‌شوند. بنابر این، تعطیلی منوتو گرچه یک شکست و عقب نشینی آشکار برای دشمنان است اما به معنی بی‌برنامگی و رها کردن دشمنی با ملت ایران نبوده و باید منتظر ماند و دید که برنامه‌ جدید دشمن بعد از تعطیلی منوتو چیست؟

فیلم
https://jahannews.com/vdcfmcdcvw6dtca.igiw.html
jahannews.com/vdcfmcdcvw6dtca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلاً خیلی عجله نکنید. چه بسا برای جلب توجه این خبر رو تولید کردند. ممکنه یکماه دیگه اعلام کنند اسپانسر جدید اومده.
Iran, Islamic Republic of
همیشه بازیچه دست ننه ملکه بوده اید و خواهید بود!
تا زمانی که بود کلی اثرگذار در فرهنگ بود و نهادهایی که با بودجه ها و نیروهای انسانی آن چنانی در کشور وجود دارند همواره مشغول اتلاف وقت و صرف هزینه های هنگفت!!!
حالا نیز با یه خداحافظی بازی جدید برایتان ساخته اند تا اینچنین جهان وار! مشغول تهلیل ! های خود شوید
علی
Iran, Islamic Republic of
در یک صورت میتوونن به حیات کثیف و نجسشون شون ادامه بدن اونم اینکه .... برن فکر کن ....خخخخخ
United States
الحمدالله این وطن فروش ها ... دفن شدن.... دیدنی تر قیافه اون کرمی وطن فروشه
Iran, Islamic Republic of
این شبکه انقدرام مهم نبود که اینهمه تحلیل دربارش نوشته شود. باشه یا نباشه تاثیری نداره
Iran, Islamic Republic of
برید به درک. وطن فروش خائنی که راضی میشه به ایران حمله موشکی بشه!! راضی میشه ایران تحریم بشه!! این وطن فروش باید بره به جهنم.
Iran, Islamic Republic of
از بغضشون مشخصه که تعطیل شدن این شبکه، جدّیه. به‌هرحال " چو بد کردی مباش ایمن ز آفات"
Iran, Islamic Republic of
خیانت بزرگی به جوانان کرد این شبکه عوامل آن باید به دست عدالت سپرده شوند
سروش
Iran, Islamic Republic of
من با انکه خودم و خانمو و دخترم هم امروزی هستیم فکرکنم این 14سال رویهم رفته 14ساعت هم این شبکه جلف و مسخره نگاه نکردیم اصلا چیزی واسه گفتن نداشت
Iran, Islamic Republic of
این همان پیام شکست دشمنان این انقلاب اسلامی هست در آینده از این شکست ها برای دشمنان زیاد خواهیم دید
ای کاش افرادی خود را به خواب زده اند از خواب بیدار شوند و همراهی کنند با انقلاب اسلامی ایران