دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲۶
به بهانه بازگشایی مدارس؛

۱۰ سوال و مطالبه از وزیر آموزش و پرورش/ برای این موارد چه کرده‌اید؟

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 851909
جلوگیری از پول بازی و تجارت آموزشی برخی مدارس غیر دولتی همواره جزو دغدغه های والدین و کارشناسان است. در این مدت، وزارتخانه چقدر در جلوگیری از این موضوع، موفق بوده است؟
۱۰ سوال و مطالبه از وزیر آموزش و پرورش/ برای این موارد چه کرده‌اید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: آموزش و پرورش را از جهاتی باید مهمترین وزارتخانه کشور دانست. از این جهت که به طور کلی آینده کشور و کلید حل مشکلات آن در آموزش و پرورش است. به بهانه بازگشایی مدارس و با توجه به اینکه مدتی است آقای مرادصحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفته است، چند سوال و مطالبه از ایشان در اینجا مطرح می شود تا هم این سوالات مورد توجه قرار گیرد و هم اینکه اگر اقداماتی انجام شده است، این اقدامات برای مردم تشریح شود:
 
یک: یکی از معضلات همیشگی آموزش و پرورش، کم اهمیت بودن – اگر نگوییم نادیده گرفتن – مقوله پرورش است که از جهاتی مهمتر از مقوله آموزش است. وزیر آموزش و پرورش در این مدت چه اقداماتی برای این قضیه انجام داده است؟

دو: محتوای متون درسی دانش آموزان همواره جزو دغدغه های کارشناسان بوده است. متأسفانه در سال های گذشته از نظر محتوایی امکان ورود بسیاری از سرفصل ها و دروس ضروری برای دانش آموزان وجود داشته اما یا صورت نگرفته و یا به صورت ضعیف و کند بوده است. در چند ماه گذشته چه اقدامات اساسی و ریشه ای در این زمینه صورت گرفته است؟

سه: مسیری که از آموزش و پرورش در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته، مسیر دبستان، دبیرستان و رسیدن به دانشگاه و مدرک دانشگاهی است. از همین رو، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی که جزو ضروریات یک جامعه است، به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد و در خود آموزش و پروش هم در سال های گذشته در این زمینه نقص هایی وجود داشته است. وزیر آموزش و پرورش برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داده است؟ آیا برنامه جدیدی تدوین شده و یا در حال پیگیری و اجرا است؟
 
چهار: اوایل شهریورماه برخی رسانه ها از قول وزیر نوشتند که 75 هزار معلم جدید، جذب آموزش و پرورش شده اند. با توجه به اینکه معلم یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش و به تعبیر رهبر انقلاب، «معمار آینده کشور است» ، تعهد این افراد به انقلاب و مبانی دینی، تخصص و میزان توانمند بودن آنها در مقام عمل، علاقه ذاتی آنها به دانش آموزان و مقوله تربیت و دغدغه مند بودن آنها برای این حوزه احراز شده است؟ این پرسش به این دلیل است که بعضاً برخی افراد صرفاً برای اینکه کارمند دولت شوند و حقوقی دریافت کنند و یا اینکه نام معلم به تن آنها بخورد، معلم می شوند.
 
پنج: الگوسازی برای دانش آموزان یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید در آموزش و پرورش صورت گیرد. اگر این الگوسازی برای دانش آموزان نباشد، الگوهای تخیلی، بی اهمیت یا کم اهمیت جای الگوهای حقیقی و ارزشمند را خواهند گرفت. در این چند مدت چه فعالیت هایی در این زمینه در آموزش و پرورش صورت گرفته است؟
 
شش: یکی از دلایلی که وضعیت حجاب و عفاف در جامعه ما به این روز افتاده، این است که متأسفانه در آموزش و پرورش ما به این موضوع مهم، توجه کافی صورت نمی گیرد. مقوله حجاب و عفاف با همه ابعاد آن باید به طور مستمر و در پایه های تحصیلی مختلف برای دانش آموزان تبیین شود و آنها از همان سنین پایین با شناخت و معرفت کافی رشد پیدا کنند. آیا اخیراً و با توجه به وقایع سال گذشته، آموزش و پرورش برنامه ای در این زمینه تدوین کرده و یا در دست اجرا دارد؟
 
 هفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه آموزش زبان های خارجه در مدارس وجود دارد این است که دانش آموزان چندین سال زبان انگلیسی و عربی می خوانند اما بسیاری از آنها در نهایت نه می توانند به صورت پشت سرهم چند جمله انگلیسی و عربی سخن بگویند و نه می توانند چند خط بنویسند. در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟

هشت: ارتقاء کیفی و کمی مدارس دولتی برای بی نیاز کردن دانش آموزان به مدارس غیردولتی یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در آموزش و پرورش صورت گیرد. در این راستا و با روی کار آمدن وزیر جدید، آیا تغییراتی رخ داده است؟
 
نه: جلوگیری از پول بازی و تجارت آموزشی برخی مدارس غیر دولتی همواره جزو دغدغه های والدین و کارشناسان است. در این مدت، وزارتخانه چقدر در جلوگیری از این موضوع، موفق بوده است؟

ده: استعداد یابی دانش آموزان برای هدر نرفتن استعداد ذاتی و توانایی آنها و کمک به پرورش آن استعدادها یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در آموزش و پرورش صورت گیرد. در این راستا آیا اقدامات جدیدی در آموزش و پرورش صورت گرفته است؟
 
موارد مطرح شده، نمونه هایی از دغدغه های والدین، کارشناسان و یا دانش آموزان است و طرح آنها بدون هیچ گونه قضاوتی در مورد انجام یا عدم انجام این موارد است. از وزیر آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه این انتظار می رود که در روزها و ماه های آینده در مصاحبه ها، سخنرانی ها و جلسات، پاسخگویی به این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.
https://jahannews.com/vdcjyveohuqeihz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyveohuqeihz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا‌کلاسهای‌مدارس‌دولتی‌‌۴۰‌نفر‌ه‌اند‌؟‌چرا‌هرکسی‌از‌راه‌میرسه‌معلم‌میشه.‌؟‌
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یکبار برای همیشه وضعیت کارمندان آموزش وپرورش را مشخص کنید.
عده ای اداری صرف ((اضافه کار و محرومیت از رتبه بندی)
عده ای براساس بخشنامه 230 در ادارات مشغول که هم مشمول(رتبه بندی هم اضافه کار)
اینچنین تبعیض ناروایی قابل پذیرش نیست.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت پذیرش معلمان در استخدامی آموزگاری ودبیری واقعا نگران کننده است. داوطلبی که 42سال سن داشته ودارد چگونه برای 30سال سابقه حساب می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تامین نیروی انسانی به هرقیمتی کاملا اشتباه است. داوطلبی که بیش از 40سال سن داشته باشه،چگونه می تواند کلاس دانش آموزان را کنترل واداره نماید
Iran, Islamic Republic of
خواهش و التماس می کنم پیام من را هم منتشر کنید .
اول : مدارس دولتی ظرفیت ندارند و من عاقبت پس از دو ماه پیگیری مجبور شدم بچه هام را غیر انتفاعی ثبت نام کنم ولی چرا هزینه فوق برنامه را به زور می گیرند و مجبوریم بدهیم ؟ حدود نصف شهریه برای فوق برنامه بود و یک کارمند حقوق چندماه را کنار بگذارد تا شهریه سه بچه را بدهد ؟
دوم : لباس مدرسه یک میلیون و سیصد هزار تومنی برای چی ؟ سالها از جلوی فروشگاه های برند گرانقیمت اطمینان مشهد رد شدم و از خودم سوال می کردم چه کسی از اینها خرید می کنند تا به خواست مدرسه مجبور شدم از اونها خرید کنم . سوم چرا مدرسه غیر انتفاعی که ظرفیت ندارد و بچه ها تا پای تخته سیاه نشسته اند اجازه ثبت نام دارد ؟ چهارم : به کجا ناشناس شکایت کنیم که بدون ایجاد مشکل برای بچه در مدرسه ، به مشکل رسیدگی کنتد؟ ..... آخه یک شلوار پارچه ای پسرانه نهصد و پنجاه هزار تومان یا یک مانتوی دبستان ۱۳۵۰ هزار تومان؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میفرمایید اعتراض هم کاری از پیش نمی برد. ما پارسال برای افزون بر هزینه ی مصوب سرویس دانش آموزان اعتراض کردیم ،نهایتا شد نرساندن فرزندمان توسط سرویس ودردسر رساندن خودمان.
Iran, Islamic Republic of
این وزیر توان اداره ی وزارت عریض وطویل آموزش وپرورش را ندارد!وزیری باید در آموزش وپرورش باشد که از خود، بدنه آموزش وپرورش. نه وزارت علوم یا هلال احمری؟
Iran, Islamic Republic of
ا قطعا بزرگترین مشکل آموزش و پرور در این سالها اصرار بر وزیر بودن یکی از بدنه آموزش و پرورش بوده است
Iran, Islamic Republic of
اصرار برای اشراف نفر اول وزارت بر اوضاع وزارت است نه مثل کلاس کارورزی .!!!!
Iran, Islamic Republic of
با این اوضاع گرونی اومدن یه پیش دبستانی اجباری هم گذاشتن. مگه خبر از اوضاع اقتصاد ندارن یا خبر از هزینه ثبت نام پیش دبستانی و لباس فرم و سرویس و ... ندارن؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تحصيل رايگان براي همه از طرف ديگر هزينه اي سنگين در مدارس چه دولتي وچه غير انتفاعي!!!!.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب حالا پيام شما منتشر شد فكر مي كنيد چه اتفاقي مي افتد ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وزیری که اعتقادش به این است که هر چه پول بیشتری بدی آش بیشتری می خوری چطوری به این پرسش ها پاسخ دهد
Iran, Islamic Republic of
در مجلسی فعال همین یکمورد برای استیضاح اش کافی بود!!؟
Iran, Islamic Republic of
بیچاره معلم که فقط باید پاسخگو باشد
Russian Federation
معلمان هم ۱۰ مطالبه جدی دارند.
Iran, Islamic Republic of
تا در آموزش و پرورش اتاق فکر درست نشود، سرمایه گذاری بسیار زیاد انجام نشود، نیروی انقلابی دلسوز واقعی به عنوان معلم استخدام نشود، متون و محتوای آموزشی بروز نشود، مدیران ستادی و خصوصا مدیران کل استان ها از بین جوانان نخبه معلم انتخاب نشوند، در به همین پاشنه می چرخد.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
یک حساب سرانگشتی می گوید اگر هر کلاس 30 نفره، 5 ساعت در روز تشکیل شود، در هر سال تحصیلی با احتساب تعطیلات حداکثر میشود 900 ساعت. حقوق هر نفر ساعت معلم اگر 100هزار تومان باشد، جمع آن در سال می شود 90 میلیون تومان برای 9 ماه کار هر معلم. در حالیکه مدارس غیر دولتی بابت همین کلاس 30نفره، مبلغ یکمیلیارد و پانصد میلیون تومان دریافت می کنند! چه کسی مسئول است؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
انتظارات بزرگی دارید.
Iran, Islamic Republic of
ایشان آدم خوبی است ان شاالله اما اصلا آن توان و روحیه تحولگرا و انقلابی و فعال برای مهمتربن وزارتخانه کشور را ندارد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز لطفا نظرات مخالفان وزیر را ارائه بیان دهید، نقد دولت ومطالبه گری مشکلی ندارد
Iran, Islamic Republic of
در کل به نظرم این بنده خدا در حد وزارت اصلا نیست
قبلی های هم نبودن
وزارتخونه با 17 میلیون دانش اموز خیلی ادم قدری لازم داره
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نمایندگان بایستی بنای استیضاح را بگذارند .!!!
Iran, Islamic Republic of
جریان این اوضاع کنکور وتغییرات چیست وچه کسی جوابگوی تضییع حقوق دانش آموزان می باشد؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هیچ بچه ای در هیج جای ایران نبتید از تحصیل باز بماند