کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضمن تاکید بر استفاده از فرصت همدلی؛

سخنی با سران قوا درباره لایحه عفاف و حجاب/ این موارد در کنار سرعت در تصویب باید در نظر گرفته شود

15 تير 1402 ساعت 11:15

سران سه قوه بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مساله عفاف و حجاب را در بر بگیرد در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.


گروه سیاسی جهان نیوز: براساس گزارشی که از نشست اخیر روسای دولت، مجلس و قوه قضائیه منتشر شده، سران سه قوه بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مساله عفاف و حجاب را در بر بگیرد در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

اینکه سران سه قوه نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند، در جای خودش می تواند مهم باشد، اما چند نکته را باید در نظر داشت:
 
یک:
قانونی که برای حجاب و عفاف تصویب می شود، باید یک قانون جامع، بازدارنده و متناسب با یک جنگ فرهنگی تمام عیار باشد که هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

دو: متأسفانه لایحه عفاف و حجاب قبلی، اساساً لایحه ای مضحک بود و نمایندگان مجلس، در تدوین قانون جدید نباید به بیراهه و نگاه های سطحی موجود در نسخه های قبلی لایحه عفاف و حجاب بروند.

سه: بدون شک، تدوین قانون جامع نیاز به زمان کافی و تعمق دارد. اما این مباحث، مربوط به چند روز اخیر نیست. تا دو ماه دیگر، یک سال است که ما درگیر این فتنه و اثرات ضد فرهنگی و ضد اخلاقی آن شده ایم. متاسفانه در ماه های گذشته فرصت های زیادی از دست رفته است و همین الآن هم برای ارائه قانون جدید دیر شده است.

برای مثال، اگر دشمن تا قلب تهران بیاید و وسط شهر، گرد و خاک به پا کند، مردم را بترساند و امنیت جمهوری اسلامی را خدشه دار کند، چگونه رفتار می کنیم؟ الآن هم شرایط به همان صورت است. منتها میدان ها فرق می کند. الان در میدان جنگ فرهنگی و به نوعی هویتی قرار داریم.
 
چهار: سران سه قوه این فرصت را قدر بدانند که دارای نقاط اشتراک قابل توجه هستند. از جمله اینکه هر سه قوه با همه اختلافات و انتقاداتی که وجود دارد، در هر صورت در نزد مردم با عناوین انقلابی شناخته می شوند و انتظارات مردم هم از آنها بسیار بالاست. بنابراین، هر قانونی که تصویب شود، باید مبتنی بر اصول و محکمات انقلاب باشد.

پنج: تا زمانیکه قانون جدید در زمینه حجاب و عفاف تصویب نشده است، نمی توان دست روی دست گذاشت، بلکه باید به قوانین فعلی، با جدیت و قاطعیت عمل شود؛ حتی برخی افراد معتقدند که نیاز به تصویب قانون جدید نیست و با همین قوانین فعلی می توان بساط ولنگاری به جود آمده را جمع کرد. بنابراین، هم مردم و هم مسئولین باید توجه کنند که اینگونه نیست که ما الآن دستمان خالی باشد و چاره ای جز بیرون آمدن قانون جدید نداشته باشیم.

شش: با همه اینها، ما جلسه می گذاریم و از این جلسه به آن جلسه می رویم، اما به این نکته هم توجه کنیم که دشمن خارجی لحظه ای بیکار نمی نشیند. ولنگاران کف خیابان، منتظر جلسات ما نمی مانند، بلکه روز به روز، بیشتر جری و وقیح می شوند.

بیشتر بخوانید:
چند نکته با سران قوا درباره بحث عفاف و حجاب/ مراقب این راه انحرافی باشید


کد مطلب: 842850

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/842850/سخنی-سران-قوا-درباره-لایحه-عفاف-حجاب-این-موارد-کنار-سرعت-تصویب-باید-نظر-گرفته-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com