شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۵
۴
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۰۴

استاد بزرگ رضا پهلوی در بازیگری +جزئیات

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 835405
فرح پهلوی با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان ظاهر شد، ولی چون جنس چادر از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.
استاد بزرگ رضا پهلوی در بازیگری +جزئیات
گروه تاریخ جهان نيوز: «تظاهر» و «ریا» و عدم پایبندی به ارزش‌های دینی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به قدرت، از اهداف ذاتی خاندان پهلوی است.

محمدرضا پهلوی هم سعی کرد با ظاهرسازی مسائل دینی چندصباحی برای خود نزد عموم جامعه متدین ایران و روحانیت اعتباری بخرد. نقل خاطره کمک امام زمان به او، حج و سفرهای زیارتی به مشهد نمونه‌ای از این دست ریاکاری‌ها از سمت حکومتی است که عملاً با تأکید بر رویکردهای باستان‌گرایی و جاده‌صاف‌کنی بهائیت درصدد حذف اسلام از اجتماع بودند. 

اخیراً هم سفر رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع به فلسطین اشغالی و عکس‌های مربوط به زیارت مکان مقدس یهودیان مورد انتقاد افراد زیادی حتی از خود اپوزیسیون قرار گرفته است.

رضا پهلوی

بیشتر بخوانید:
یک هواپیما پر از دختر برای رضا پهلوی بردند +جزئیات

جلوه‌گری ملکه با چادر توری در حرم امام رضا
خبرگزاری فارس در بخشی از گزارشی که در تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ با عنوان «فرح یا رضا پهلوی؛ برای خاندان ریا، حرم امام رضا یا دیوار ندبه فرقی ندارد!» منتشر کرد، نوشته بود: دختر رئیس اسبق موزه ایران باستان، مینو صمیمی، مترجم، مؤلف و پژوهشگر تاریخ در خاطرات خود، تقریر و روایت جالبی از سفر پهلوی‌ها به مشهد مقدس دارد. او می‌نویسد: اسلام در شکل مقهور شده‌اش که نقشی در زندگی سیاسی کشور نداشته باشد همواره مورد بهره برداری شاه قرار می‌گرفت، تا از آن به صورت تیرک بر پا دارنده خیمه حکومت خود استفاده کند. در ۷ خرداد ۱۳۵۷ شاه و ملکه (فرح پهلوی) به اتفاق گروهی از درباریان به شهر مشهد رفتند تا در مقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضا بپردازند. در این برنامه که جریان آن را مستقیما از تلویزیون پخش کردند، ملکه با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا ظاهر شد، ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.

البته این ریاکاری فردی است که ید طولایی در مفسده‌های دربار پهلوی داشت. فرح به عنوان آخرین ملکه نظام سلطنتی ایران گاهی اوقات رعایت شأن و جایگاه ملکه را نمی‌کرد و با هر بی‌سر و پایی طرح مراوده می‌ریخت.

در خاطرات تاج‌الملوک مادر محمدرضا پهلوی درباره رفتارهای فرح آمده است: «من چند بار به محمدرضا گفتم که مادر جان! خوب نیست که خدمه و کارکنان دربار، همسر پادشاه مملکت را توی بغل این و آن ببینند.» رفتار جلف فرح در کاخ حتی شاه را نیز به خشم آورد.

لازم به ذکر است که خاندان پهلوی به خصوص فرح پهلوی و پسرش رضا پهلوی بیش از چهار دهه است که با سرمایه هنگفتی که به وقت فرار از مردم ایران غارت کرده‌اند، زندگی لاکچری را در خارج از ایران دارند و هنوز مشغول عیاشی و خوشگذرانی با این سرمایه هستند.
 
بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
ماجرای عصبانیت شاه از فرار دوست پسر فرح +فیلم
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟

ماجرای تصمیم رضا پهلوی برای تجاوز به دختر میزبان! +فیلم
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

ماجرای استخر مختلط دوست نزدیک فرح
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!
https://jahannews.com/vdccxpq4p2bq108.ala2.html
jahannews.com/vdccxpq4p2bq108.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یاسمین اعتماد امینی
Iran, Islamic Republic of
شاهد جنایت خاندان پهلوی از نزدیک بوده ام.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دیگه پولاشونم داره ته میکشه و ارباباشون بهشون پول تمیدن وگرنه ۴ تا ادم بیشتر اجاره میکردت
Iran, Islamic Republic of
.مزدوری هم کرد..
Iran, Islamic Republic of
رضاشاه معروف به رضا پالانی هم قبل از اینکه با حمایت و برنامه ریزی انگلیسیها بر تخت شاهی بنشیند در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام گل به سر میمالید جلوی هیأتهای عزداری سینه زنی می کرد اما به محض اینکه خرش از پل چکید و برتخت نشست هرگونه عزاداری بر ائمه علیهم السلام را ممنوع کرد.