شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۳

برکناری رییس دانشگاه امیرکبیر کذب است

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 315944
سرپرست وزارت علوم درباره برخی شنیده‌ها مبنی بر برکناری رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: برکناری رییس این دانشگاه صحت ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جعفر توفیقی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاون پژوهشی وزارت علوم تغییر کرده است، اظهار کرد: قصد داریم از وحید احمدی که عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است استفاده کنیم هرچند که دکتر مهدی نژاد انسان پرتلاش و با سابقه‌ای بودند اما باید فضا را آماده کنیم که انسان‌های توانمند و شایسته دیگری نیز وارد عرصه فعالیت شوند و ابعاد جدید کاری را دنبال کنند.

وی افزود: دکتر مهدی نژاد استعفا نداده است، بلکه ما با اجازه و مشورت وی نسبت به این تغییر اقدام کردیم.

توفیقی درباره مسئولیت احتمالی دیگر دکتر مهدی نژاد معاون سابق پژوهشی وزارت علوم گفت: او به عنوان هیات علمی دانشگاه مالک اشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در مورد سایر مسئولیت‌ها برای وی بعدا صحبت می‌شود.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره احتمال تغییر در معاونت‌های آموزشی و فرهنگی وزارت علوم نیز تصریح کرد: در این باره مشغول رایزنی هستیم که اگر به جمع بندی رسیدیم اقدام می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت علوم مسئول حمایت از بخش دولتی و غیردولتی آموزش عالی است، گفت: ‌دانشگاه آزاد مهمترین و بزرگترین دانشگاه غیردولتی است و ما نیز برنامه حمایت از این دانشگاه را داریم.

کارنامه دانشگاهیان کشور «درخشان» است

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه کارنامه دانشگاهیان کشور، کارنامه‌ای درخشان است، گفت: درخشان‌ترین کارنامه نظام جمهوری اسلامی، کارنامه علمی آن است.

به گزارش ایسنا، توفیقی در مراسم تودیع فرهاد دانشجو و معارفه حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین افزود: کمتر می‌توان دید که بزرگان کشور و همچنین مقام معظم رهبری از دستاوردهای کشور صحبت کنند و دستاوردهای علمی کشورمان را به رخ جهانیان نکشیده باشند.

وی دانشگاه آزاد را یکی از دستاوردهای بسیار درخشان نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: این دانشگاه خدمات بسیار ارزنده‌ای را به جوانان و مردم کشور به انجام رسانده است.

دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه سرآمد در عرصه بین المللی باشد

توفیقی نقش دانشگاه آزاد در پیشرفت علمی کشور را نقشی برجسته دانست و گفت:‌ همیشه در هر مسئولیتی که بودم به این دانشگاه کمک کردم، چرا که دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه سرآمد در عرصه بین‌المللی باشد. بنابراین تا زمانی که توفیق خدمت در وزارت علوم داشته باشم تمام ظرفیت‌ها را به کار می‌گیرم که از این دانشگاه حمایت کنم.

سرپرست وزارت علوم درباره توسعه کمی شاخص‌های علمی کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر آموزش عالی از نظر گستردگی آموزشی توسعه کمی، عدالت آموزشی و دسترسی به آموزش عالی در نقاط مختلف کشور مسیر خوبی را طی کرده است و در ادامه نیز باید بحث کیفیت و استانداردهای آموزش عالی در آن در نظر گرفته شود.

وی همچنین از دانشگاهیان دانشگاه آزاد تشکر کرد و گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد تا کنون وظیفه سنگینی را بر عهده داشتند و می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه آزاد، دانشگاهی منحصر به فرد در دنیا از نظر کمیت است که بخش مهمی از تولید علم کشور ایران را به دوش کشیده است.

دانشجو به هیچ چیز به جز اعتلای آموزش عالی و نظام جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند

وی همچنین درباره فرهاد دانشجو رییس سابق دانشگاه آزاد گفت: من دانشجو را فرد شایسته‌ای می‌دانم و مطمئنم به هیچ چیز به جز اعتلای آموزش عالی و نظام جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند.

توفیقی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد نیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که پرچم دانشگاه آزاد را در دست داشته باشد و مسیر را با موفقیت ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی قطعا این کارها رو می کرد یا نمی کرد رد صلاحیت می شد به هر حال ایشون داس روحانی است که کار رو برای وزیر بعدی هموار کنه و وزیر بعدی رو از استیضاح محافظت کنه
مجتبی
فعلاً صحت ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متأسفانه آقای روحانی در خصوص برخی وزارتخانه ها و سازمانهای مهم اعتدال را رعایت نکردند و امیدواریم طی ماه های آینده یک ویرایش اساسی در این قسمتها صورت پذیرد