يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 7 Jul 2024
 
۱
۱۰

واکنش هنرمندان و چهره‌های مشهور به جنایت در رفح

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 882363
واکنش هنرمندان و چهره‌های مشهور به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در رفح را مشاهده می کنید.
واکنش چهره‌های مشهور به جنایت در رفح
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در رفح که به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی منجر شد، واکنش‌های گسترده‌ای را در میان هنرمندان ایرانی برانگیخت. این واکنش‌ها در فضای مجازی به وضوح دیده می‌شوند و مختص طیف خاصی از هنرمندان و چهره‌های مشهور هم نیستند. این افراد که به‌عنوان وجدان بیدار جامعه نسبت به وقایع واکنش نشان می‌دهند، این‌بار هم با انتشار تصاویر مختلف و جملاتی که حاوی همدردی با مردم مظلوم فلسطین است، انزجار و اعتراض خود را نسبت به این اقدامات وحشیانه ابراز کردند.

اقدام اخیر جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان فلسطینی با واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای از سوی چهره‌های سرشناس و افراد مشهور اعم از ایرانی و غیرایرانی در فضای مجازی همراه شده است. این جنایت وحشتناک و بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح به شهادت و زخمی شدن شماری از افراد غیرنظامی، اغلب زنان و کودکان منجر شد که واکنش‌های زیادی را در میان مردم و هنرمندان برانگیخت.

یکی از مهم‌ترین واکنش‌هایی که نسبت به این اتفاق هولناک نشان داده شد، متعلق به سعید روستایی، کارگردان جوان فیلم‌های پرمخاطبی همچون «ابد و یک روز»، «متری شیش و نیم» و «برادران لیلا» بود. روستایی با بازنشر عکسی که حاوی نوشته «همه چشم‌ها بر رفح است» با مردم فلسطین ابراز همدردی کرد. حسین سلیمانی نیز با انتشار تصویری از رفح و جمله «در حملات هوایی شبانه اسرائیل به مرکز آوارگان در محله تل‌السلطان در شمال غربی رفح، حداقل 45 نفر کشته و نزدیک به 250 نفر دیگر زخمی شدند» این جنایت رژیم اسرائیل را محکوم کرد.
 







علی ضیا، مجری سابق تلویزیون که این روزها برنامه «با ضیا» را در بستر مجازی تولید و پخش می‌کند، با انتشار تصویری مرتبط و جمله «نسل‌کشی میان سکوت سازما‌ن‌های بین‌المللی ادامه دارد» از واکنش منفعلانه نهادهای بین‌المللی انتقاد کرد و الناز حبیبی که فیلم «تمساح خونی» را بر پرده سینما دارد نیز جمله «همه چشم‌ها بر رفح است» را به اشتراک گذاشت؛ درست مثل دیگر بازیگرانی همچون سینا مهراد، پژمان بازغی، محسن کیایی، مجری این روزهای «صداتو» و امیر جعفری، هنرمند باسابقه‌ای که در هفته‌های اخیر با سریال «جنگل آسفالت» توجه مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به خود جلب کرده است.

حامد بهداد، بازیگر باسابقه و مشهور سینمای ایران با بازنشر کنایه‌آمیز تصویری از یکی از خبرهای بی‌بی‌سی فارسی در صفحه شخصی خود نوشت: «خبرهای بشردوستانه از در و دیوار می‌باره» و امیر آقایی نیز با استفاده از هشتگ دو کلمه «رفح» و «هولوکاست» و به اشتراک‌گذاری تصویری از آتش‌سوزی در رفح، نوشت: «مردم گرفتار در چادرهای رفح زنده زنده در آتش سوختند.» سحر دولتشاهی که در هفته‌های اخیر با سریال «افعی تهران» در شبکه نمایش خانگی حاضر بوده، در فضای مجازی به واقعه رفح و نیاز یک میلیون و چهارصد هزار نفر به محافظت و امنیت اشاره کرد و حبیب رضایی هم در واکنش به این حمله وحشیانه، یک توئیت را در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کرد که حاوی تصویری تکان‌دهنده از رفح و جمله «زنده بر مرده نماز می‌خواند یا برعکس...» بود.

آزیتا موگویی، نویسنده و کارگردان سینما با انتشار تصویری از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «این مردک بی‌شرف و حروم‌زاده نماد یک کثافت جهانی به نام صهیونیزم هست. تا صهیونیست‌ها اداره بخش بزرگی از جهان را برعهده دارند، هر روز شاهد جنایت هستیم. هر روز. هر روز.» مژده لواسانی، مجری تلویزیون نیز در واکنش به این اتفاق تلخ، در صفحه شخصی خود نوشت: «چی بنویسم وقتی هر واژه‌ای مقابل چنین خبر سهمناکی، علیل و بی‌معناست ... وقتی جهان فقط به تماشا نشسته ... چی بنویسم وقتی هرچی بنویسم از این داغ کم نمی‌کنه.» و سوگل طهماسبی هم با استفاده از هشتگ دو عبارت «کوکان بی‌سر» و «کودکان سوخته غزه»، نوشت: «بین آسمون و زمین، تنها گشودن چشمی و نفرین مظلومی فاصله است.» 
https://jahannews.com/vdch-in6x23n6xd.tft2.html
jahannews.com/vdch-in6x23n6xd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


India
بیشتر از اینها واکنش نشان دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر کاش یکی بود می‌رفت پیج تک تک سلبریتی های ایرانی رو می بست میگفت که تو کشورتون از سال ها پیش داشتند میگفتند باید از فلسطینی ها حمایت بشه و نباید به فلسطین اینقدر ظلم کرد ولی تازه الان بعد از این همه سال و بعد از اینکه تمام کشورها از جمله خود آمریکایی ها فهمیدند که دارن به فلسطینی ها زور میگن قیام کردند تازه این بدبختا فهمیدند بله باید از فلسطین حمایت بشه تا الان که خفه شده بودید خداروشکر آمریکایی ها دوباره یه چیزی یادتون دادند یعنی هر کشوری این حجم سلبریتی دشمن علیه کشورش داشت تا الان هزار بار متلاشی شده بود بازم خدا رحممون کرده
Iran, Islamic Republic of
اینها از اول از فلسطین حمایت کرده بودن
ابی
Iran, Islamic Republic of
اینا نان به نرخ روز خورند ورق برگشته به اون جهت
United States
زود قضاوت نکن
ایران
Iran, Islamic Republic of
بعضی از اینا تا حالا کجا بودن ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دیدند یک موجی از سلبریتی های خارجی شروع شده اینها هم طبق معمول تقلید کرده اند وگرنه در شش هفت ماه گذشته صدایی از اینها درنیامد
reza
Iran, Islamic Republic of
باز هم موج سواری!
Iran, Islamic Republic of
به اینها باید گفت تا حالا کجا بودین؟ یادتون اومده
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی رو برداشتن از روی دست هم کپی کردن. ماشالله به این خلاقیت!! یه وقت نکنه به خاطر هوش و نبوغتون بدزدنتون.