پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

کمپین‌های تبلیغاتی موفق چه ویژگی‌های شاخصی دارند؟

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 880277
کمپین‌های تبلیغاتی موفق چه ویژگی‌های شاخصی دارند؟
با وجود برندها و تبلیغات گسترده، بر اساس آمار، تنها 1% تبلیغات قدرت وایرال‌شدن و اثرگذاری دارند. در این نوع تبلیغات چه اتفاقی می‌افتد؟ راز ساختن یک کمپین تبلیغاتی موفق چیست؟ تحققیات نشان می‌دهد، همه‌ی تبلیغات موفق 7 ویژگی مشترک دارند. در ادامه‌ی این متن، این ویژگی‌ها را در کنار هم می‌بینید.

هدفمندی، راز اصلی کمپین‌های تبلیغاتی موفق

داو در چند سال گذشته با بررسی‌های فراوان، به این نتیجه رسید که مسئله‌ی نبود عزت‌نفس در خانم‌ها بسیار پررنگ است. شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن معیارهای دقیق برای زیبایی، این مسئله را جدی‌تر کرده بود. شرکت‌ دیجیتال مارکتینگ در تلاش است تا با دست‌گذاشتن روی این نقطه ضعف، محصولات را به فروش برساند. در همین شرایط، این برند محبوب وارد میدان شد تا زیبایی واقعی را به تصویر بکشد. هدف کمپین‌ داو، جرئت‌بخشیدن به خانم‌ها برای قبول خودشان بود.

در راستای همین هدف، داو هیچ‌گاه در تبلیغات خودش فقط از خانمی با اندام تأییدشده توسط شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرد. این برند همیشه چند خانم را با اندام و صورت‌های مختلف در تبلیغات نشان می‌داد. به بیان بهتر، همه چیز در داو حتی انتخاب مدل برای تبلیغات، در راستای هدف پیش می‌رفت. اگر داو این هدف را در ذهن نداشت؛ نمی‌توانست کمپین را به خوبی حال حاضر پیش ببرد. پس قبل از هر چیزی باید بدانید به کدام دسته از افراد، چه چیزی می‌خواهید بگویید.

تمایز و خلاقیت، عامل توجه افراد به کمپین‌های موفق


اگر شخصی از محصول شما رضایت نداشته باشد؛ واکنش‌تان چیست؟ سال گذشته، عده‌ی زیادی درباره‌ی کاهش کیفیت سیب‌ زمینی‌های مک‌دونالدز در شبکه اجتماعی ایکس توییت زدند. همه بر این باور بودند که این سیب زمینی اصلاً کیفیت مناسبی ندارد. همین اتفاق باعث شد، مک‌دونالدز سیب زمینی‌ها را بُکشد! این برند، مراسم ترحیمی برای سبب زمینی‌ها گرفت. در شبکه‌های مجازی، ویدیوهای دور ریختن سیب‌ زمینی‌های مک‌دونالدز وایرال شد. پس از مدتی از این ماجرا، مک‌دونالدز اعلام کرد که حالا نوع دیگری از سیب‌ زمینی‌ها متولد شده است. نگاه و واکنش متفاوت و متمایز مک‌دونالدز به شکایت مردم از برند، هر کسی را ترغیب به خرید دوباره سیب زمینی‌های تازه متولدشده می‌کند!! شما باید بتوانید در مواقع مختلف کمپین‌های متفاوت از رقیب و خلاقانه طراحی کنید. تمایز و تفاوت دید مخاطب را نسبت به برندتان تغییر می‌دهد.

پیام مستقیم، علت ارتباط مخاطب با کمپین

پیچیدگی‌ها، استفاده از اصطلاحات ادبی سنگین را برای رمان‌نویس‌ها بگذارید! در تبلیغات باید پیام مستقیم به گوش مخاطب برسد. برای مثال، «زمین بازی را عوض کردیم» شعار تبلیغاتی بلوبانک بود که در چند سال گذشته، به شدت دست‌به‌دست شد. این شعار با اینکه ذهن مخاطب را درگیر می‌کند؛ اما به راحتی پیام متفاوت‌بودن بلوبانک را از بقیه‌ی شعب فیزیکی بانک به مخاطب می‌رساند. در مدیریت کمپین‌های تبیلغاتی، از این نکته برای ارتباط بیشتر استفاده کنید.

ایجاد تعامل، سبب‌ساز نتیجه‌گرفتن از کمپین

از دیگر رازهای کمپین‌های تبلیغاتی موفق، ارتباط و تعامل مؤثر با مخاطب است. این تعامل، گاهی با دینامیک و پویا بودن خود کمپین حاصل می‌شود. کمپین‌های گوریلا مارکتینگ، گیمیفیکیشن یا مسئولیت احتماعی از همین نوع هستند. در این نوع کمپین‌ها خود شخص به صورت مختارانه تصمیم به تعامل با کمپین، زدن هشتگ، همراهی با برند و حتی تبلیغ می‌گیرد. در کنار این نوع کمپین‌ها، داشتن یک کال تو اکشن مؤثر، به برداشتن یک قدم از سمت مخاطب برای کمپین شما منجر خواهد شد.

توجه به جنبه‌های بصری، افزایش تعداد بازدیدکنندگان کمپین

اولین عضو بدن که با کمپین تبلیغاتی شما درگیر می‌شود، چشم است. اگر چشم کمپین را پس بزند؛ احتمالاً مخاطب به پیام نهفته در طبم کمپین شما نمی‌رسد. علاوه‌بر این مسئله‌ی مهم، تصاویر هیجان‌انگیز و زیبا باعث ویرال‌شدن بیشتر محتوای کمپین شما می‌شود. برای مثال، برند گوپرو، تصمیم به خلق تصاویر زیبا با دوبین‌های خودش از ورزشکاران در حال فعالیت گرفت. این برند با شعار یک قهرمان باش، کمپینی با قدرت وایرال‌شدن بسیار بالا ساخت. در این قسمت توجه کنید که هویت بصری برند زیر سؤال نرود و در جهت همین موضوع پیش بروید.

استفاده از داستان‌سرایی، ماندگار کمپین تبلیغاتی

به پررنگ‌ترین تبلیغاتی که در ذهن‌تان ماندگارشده خوب فکر کنید. این کمپین‌ها معمولاً یک سیر داستانی خاص را طی می‌کنند. داستان‌ها این قدرت را دارند تا در ذهن مخاطب یک احساس را زنده کنند. مردم همیشه با احساسات‌شان تصمیم به خرید یک محصول می‌گیرند. پس اینکه شما بتوانید یک احساس را در مخاطب زنده کنید؛ برگ برنده‌ای برای شماست. این موضوع فقط مخصوص برندهای بزرگ نیست. مثلاً خیریه‌ها با گفتن داستان بچه‌های سرطانی، احساس غم و ناراحتی را در مخاطب خود تشدید می‌کنند. همین احساس مخاطب را به سمت کمک به خیریه می‌کشاند.

انتخاب کانال‌های مناسب، نکته‌ی آخر برای تبلیغات موفق


 
تبلیغ شما باید جایی نمایش داده شود که مخاطب شما حضور فعال دارد. برای مثال، نمایش برخی تبلیغات در فضای فیزیکی مثل بیلبوردها برای یک برند بهتر است. در مقابل، برای تعدادی از برندها در جلسات مشاوره گوگل ادز، تبلیغات گوگل را گزینه‌ی بهتری می‌بینند. به هر حال، شما در ابتدا باید تحقیقات گسترده درباره‌ی مخاطب و پرسونا هدف‌تان انجام دهید. اگر مخاطب شما در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر بود، بهتر است این شبکه‌ها را برای تبلیغ انتخاب کنید.

نکات کمپین‌های موفق را در کنار هم داشته باشید

یک کمپین مناسب، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمپین‌های تبلیغاتی موفق دنیا به صورت اختصاصی برای کسب‌وکار شماست. برای رسیدن به این کمپین لازم است قبل از چیدن تمام جزئیات آن، با یک فرد متخصص صحبت کنید. در جلسات مشاوره کمپین تبلیغاتی راژکس، با کمک متخصصان و بررسی بخش‌های مختلف کسب‌وکار شما، استراتژی ساخت یک کمپین خلاقانه چیده می‌شود. مشاوران راژکس، تمایز شما را به نسبت بقیه‌ی برندها مشخص می‌کنند. سپس هدف و پیام شما را تنظیم کرده و ایده‌های خلاقانه برای نمایش‌گذاشتن مفهوم به شما می‌دهند. تا رسیدن به یک کمپین تبلیغاتی موفق، تنها به اندازه‌ی یک جلسه مشاوره با راژکس فاصله دارید.
https://jahannews.com/vdcjayeoauqeo8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjayeoauqeo8z.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *