پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰
با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران،

قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان نفتی یادآوران امضا شد

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 880095
با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراسم امضای قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان نفتی یادآوران برگزار شد.
قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان نفتی یادآوران امضا شد
پیش از ظهر امروز (شنبه 22 اردیبهشت ماه) و در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، در مراسمی که با حضور جواد اوجی؛ وزیر نفت، محسن خجسته مهر؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و روح اله دهقانی فیروزآبادی؛ سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان نفتی یادآوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار امضا شد.

براین اساس، به منظور نگهداشت و افزایش تولید از میدان نفتی یاداوران و پس از پیگیری و اخذ مجوزها و مصوبات لازم از مراجع ذیربط، تعداد ۲۴ حلقه چاه توسعه ای جدید در قالب ۳ قرارداد با شرکت های ملی حفاری ایران، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم االنبیاء واگذار شد.

این تعداد چاه ها در لایه های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر خواهد شد.

هدف از حفر این چاه های جدید، نگهداشت تولید و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

همچنین به منظور تسریع در افزایش تولید از این میدان مشترک، شرکت مهندسی و توسعه نفت پیشاپیش نسبت به احداث برخی از جاده ها و سلرهای مورد نیاز جهت استقرار دکل های حفاری و نیز تهیه کالای چند حلقه چاه اقدام کرده است ؛بنحوی که امیدواری آغاز عملیات حفاری تا پیش از پایان سال جاری ایجاد شده است.

بنابراین گزارش، میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران با کشورهای همسایه است ودر ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

میزان نفت درجای میدان نفتی یاداوران در حدود ۳۲ میلیارد بشکه تخمین زده می شود.

توسعه فاز اول این میدان در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت سینوپک انجام شده است. از جمله اهداف فاز اول میدان یاداوران، حفاری ۴۹ چاه تولیدی در مخازن سروک و فهلیان  است و تولید کنونی این میدان بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.
https://jahannews.com/vdchwvn6m23n6vd.tft2.html
jahannews.com/vdchwvn6m23n6vd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *