دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

آمریکا: ده‌ها میلیارد کمک برای اسرائیل ارسال کرده‌ایم

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 879733
وزیر دفاع آمریکا اقدامات اسرائیل در جنگ غزه را «دفاع از خود» توصیف کرد و گفت که واشنگتن از ۷ اکتبر به این سو ده‌ها میلیارد دلار کمک برای اسرائیل ارسال کرده است.
آمریکا: ده‌ها میلیارد کمک برای اسرائیل ارسال کرده‌ایم
به گزارش جهان نيوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شد که ایران «هنوز تهدیدی برای کل خاورمیانه است. ادعای لوید آستین در حالی مطرح شد که او بار دیگر حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل را در جنگی که به شهادت نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی منجر شده اعلام کرد.

آستین گفت: «تعهد ما به اسرائیل محکم و راسخ است و از ۷ اکتبر به این سو ما ده‌ها میلیارد کمک برای اسرائیل ارسال کرده‌ایم.»

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن هنوز با انجام هر گونه عملیات عمده نظامی در رفح مخالف است.

با آنکه بسیاری از تحلیلگران معتقدند که عملیات نظامی اسرائیل در رفح با چراغ سبز ایالات متحده آغاز شده لوید آستین مدعی شد که واشنگتن با هر گونه عملیات بزرگ در رفح مخالف است.

روزنامه هاآرتص روز گذشته گزارش داده بود آمریکا، مصر و اسرائیل توافق کرده‌اند اداره گذرگاه رفح بعد از تصرف آن توسط اسرائیل به یک شرکت خصوصی امنیتی آمریکا سپرده شود.

دولت آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه بوده که از ۷ اکتبر در پی عملیات حماس موسوم به «طوفان‌الاقصی» آغاز شده است.

واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه به طرق مختلف اعم از وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ارسال تسلیحات و تلاش‌های دیپلماتیک از اسرائیل در این جنگ حمایت کرده است.

سیاست‌های کاخ سفید اعتراضات گسترده‌ای را در جهان از جمله در خود آمریکا به همراه داشته که دامنه آن در روزهای گذشته به دانشگاه‌ها رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است دانشگاه‌هایی در اکثر ایالت‌های آمریکا طی سه هفته گذشته گذشته اردوگاه‌هایی در حمایت از فلسطین تشکیل داده‌اند.

گفته می‌شود پلیس آمریکا با ورود به دانشگاه‌ها بیش از ۲۲۰۰ نفر را تا کنون دستگیر کرده است.

در بعضی دانشگاه‌ها تصاویر و فیلم‌هایی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با تظاهرات‌کنندگان منتشر شده است.

مقام‌های آمریکایی از جمله بایدن تلاش کرده‌اند تظاهرات‌های دانشجویان را غیرمسالمت‌آمیز یا یهودستیزانه جلوه دهند.
https://jahannews.com/vdcexo8vxjh8ffi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexo8vxjh8ffi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرادرخصوص کمکهای امریکابه رژیم خونخوارصهیونیستی به تحلیل وتوجیه خودشان وادعایشان توجه می کنید؟