يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۱

چمن‌های مصنوعی فوتبال چگونه ترمیم میشوند؟

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 879395
چمن‌های مصنوعی فوتبال چگونه ترمیم میشوند؟
اغلب چمن‌های مصنوعی به خصوص آن‌هایی که در زمین‌های فوتبال، گلف، زمین بازی و... نصب شده‌اند؛ پس از مدتی به دلیل فرسایش یا آسیب و خراش‌هایی که به آنها وارد می‌شود، نیاز به ترمیم دارند. گاهی این پوشش‌ها تنها پس از یک سال استفاده باید ترمیم شود و در مواقعی این بازه زمانی به دو سال یا حتی بیشتر هم می‌رسد. علاوه بر این نوع ترمیم هم نسبت به میزان آسیبی که چمن دیده متفاوت است. ممکن است تنها سطوح رویی چمن ترمیم شود یا در شرایطی آسیب به قدری زیاد باشد که لایه‌های زیری هم نیاز به ترمیم داشته باشند. موضوع مورد بحث ما در مورد بررسی مراحل ترمیم و تعویض قسمت‌هایی از زمین‌های فوتبال است که به شدت آسیب‌ دیده‌اند.

مراحل ترمیم چمن مصنوعی زمین فوتبال

همیشه برای ترمیم چمن مصنوعی نیاز به ایجاد برش و جایگزینی یک قطعه جدید نیست. گاهی آسیب وارد شده به چمن تنها باعث از بین رفتن حالت اولیه آن می‌شود و در این صورت دستگاه‌های فرچه‌زنی آن را به حالت اولیه خود برمی‌گرداند. پس از آن نیز با ریختن سیلیس و گرانول سطح این پوشش شبیه به روز اول می‌شود. اما در مواقعی آسیب به قدری جدی است که باید بخشی از چمن جدا و قطعه جدید جایگزین شود. در این شرایط مراحل زیر توسط متخصصانی که تجربه کافی در این زمینه دارند، انجام خواهد شد:

مرحله اول : تعیین جهت ردیف بافت چمن مصنوعی

ردیف بافت چمن، شامل لایه‌هایی است که در قسمت پشتی چمن مصنوعی قرار گرفته و جهتی مخصوص به خود دارد. زمانی که قرار است عمل ترمیم انجام شود، چمن جایگزین شده باید دقیقا در همان جهتی که ردیف بافت قبلی قرار داشته، نصب شود.

چمن های مصنوعی فوتبال چگونه ترمیم میشوند؟

مرحله دوم : تمیز کردن سطح چمن

پس از آن باید با سطح چمن مصنوعی به طور کامل تمیز شود. جاروبرقی کمک می‌کند تا همه مواد اولیه پر کننده داخل چمن مصنوعی که قرار است ترمیم شود، کاملا تمیز شده و در نتیجه برای برش آماده شود. این فرایند به دقیق‌تر شدن کار کمک می‌کند.

مرحله سوم : جدا کردن قسمت‌های آسیب دیده

در این مرحله قسمت‌هایی از چمن که دچار آسیب شده و باید تعویض شوند، را با دقت برش زده و آنها را جدا می‌کنند. برای اینکار از وسایل مخصوصی مانند کاترهای برش چمن استفاده می‌شود. ممکن است پس از جداسازی نیاز باشد که سطح زیر این قسمت نیز دوباره آماده‌سازی شود. مثلا در محیط‌هایی که زمین شنی است، باید عمل کوبیدن دوباره انجام شود یا در صورت نیاز این بخش دوباره با بتن پوشانده شود.

چمن های مصنوعی فوتبال چگونه ترمیم میشوند؟

مرحله چهارم : برش چمن مصنوعی جدید

در مرحله بعدی باید قسمتی که چمن قدیمی جدا شده با دقت اندازه‌گیری شود. سپس چمن مصنوعی جدید بر اساس ابعاد مشخص شده برش داده شود. سعی کنید برای انتخاب پوشش جدید، به سراغ نمونه‌هایی بروید که ظاهری مشابه با بخش‌های دیگر را دارند و به کم یا زیاد بودن قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال توجه نکنید. در نظر داشته باشید که وجود هرگونه اختلاف در رنگ یا بافت این پوشش‌ها، ظاهری نامناسب را در نتیجه نهایی ایجاد می‌کند.

چمن های مصنوعی فوتبال چگونه ترمیم میشوند؟

مرحله پنجم : نصب قطعات جدید

اکنون برش‌های چمن مصنوعی جدید در محل مخصوص خود قرار می‌گیرند و درزی که بین آنها و لایه‌های کناری وجود دارد، با استفاده از چسب‌های مخصوص پر می‌شود. اینکار باید به گونه‌ای انجام شود که هیچ شکافی بین قسمت‌های ترمیم شده و پوشش اصلی نباشد و سطح چمن کاملا یکدست و یکنواخت دیده شود.

مرحله ششم : ریختن سیلیس و گرانول

اکنون باید سیلیس و گرانول که مواد پرکننده در چمن‌های مصنوعی است روی زمین ریخته شود. این ترکیبات باعث مقاومت و دوام بالای الیاف چمن در برابر تغییرات آب و هوایی بوده و همچنین باعث زیباتر شدن چمن خواهد شد.

مرحله هفتم : زیباسازی چمن مصنوعی

در این مرحله تمام مراحل نصب چمن مصنوعی انجام شده و باید زیباسازی آن انجام شود. برای اینکار با استفاده از قیچی نواحی کنار منطقه نصب شده مرتب می‌شود تا ارتفاع آن‌ها با اندازه دیگر بخش‌های چمن مصنوعی هماهنگ شود. در این صورت دیگر کسی متوجه بخش ترمیم شده نخواهد شد.

ترمیم چمن مصنوعی را به دست متخصصان بسپارید...

در این مطلب به معرفی مراحل ترمیم چمن مصنوعی فوتبال پرداختیم؛ اما نکته مهم این است که هر کسی به تنهای قادر به ترمیم چمن مصنوعی آن هم در مساحتی به اندازه زمین فوتبال نیست. انجام این کار را باید به عهده متخصصانی بسپارید که در این زمینه تجربه کافی دارند. چمنزار یکی از مجموعه‌هایی است که می‌توانید روی خدمات آن در این زمینه حساب کنید. در این مجموعه افرادی حاضر هستند که مشاوره‌های لازم برای ترمیم این پوشش‌ها را به شما می‌دهند و هماهنگی‌های لازم را برای این کار انجام خواهند داد. یادتان باشد که قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال جدید و نصب آن بالاست؛ بنابراین ترمیم کردن زودهنگام بخش‌هایی که آسیب دیده‌اند هم از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود و هم این پوشش را همانند روز اول زیبا و باطراوت خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdci33avwt1ayp2.cbct.html
jahannews.com/vdci33avwt1ayp2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چمن‌های چمنزار عالین