چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 878950
رئيس پليس بين الملل از استرداد فردي به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: با همکاري پليس يکي از کشورهاي همسايه، متهم مذکور دستگير و پس از سير مراحل قانوني به کشور مسترد شد.
استرداد کلاهبردار  ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
به گزارش جهان نيوز، سردار مجید کریمی در تشريح جزئيات خبر استرداد کلاهبردار میلیاردی اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود 400 کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می شود.

وی گفت: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل 93 کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال بوده را به مشتری های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می شود.

رئیس پلیس بین الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غير قانوني متهم از کشور با هويت جعلي و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائي مبني بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگيري و استرداد وي در دستور کار ماموران پليس بين‌الملل فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پليس بين‌الملل‌ با استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان اينترپل و هماهنگي‌هاي لازم با مراجع مربوطه داخلي و خارجي، عليه وي اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء مورد رديابي و شناسايي قرار داده و وی را دستگیر می کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پليس بين‌الملل فراجا، در رديابي، شناسايي و دستگيري اين مجرمان و همچنين انعکاس تحت تعقيب بودن آنان به مرزهاي ورودي کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
https://jahannews.com/vdcenv8v7jh8foi.b9bj.html
jahannews.com/vdcenv8v7jh8foi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا نام نام خانوادگی را اعلام نمی کنید