يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۳

رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 878156
رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: ما وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، بدانید و آگاه باشید که به همه مسئولان اعلام کرده‌ام، نه فقط اعلام بلکه اقدام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.
رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده های تاثیر گذاری هستندرئیس جمهور گفت: یادمان نمی رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می کنم.وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره هایی که در عرصه های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان های موثری بودند.وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید های الهی در همه عرصه های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه ای که به مجلس می خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

در خیلی از استان ها آمار بیکاری کاهشی شده است
رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتعال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می شد، اما بحمدالله ما از آن وعده ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کارهایی انجام داد که خانوادت های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند حتما منحل خواهند شد
وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهرهای کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که 2 میلیون 400 هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد:بنای بنده طلبه خدمتگزار صداقت با مردم است آنچه را تشخیص می‌دهیم اگر در جایی به هر دلیلی نشد، در کنار کارهای انجام شده، آن را نیز به مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیسی تاکید کرد: ما وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، بدانید و آگاه باشید که به همه مسئولان اعلام کرده‌ام، نه فقط اعلام بلکه اقدام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.بدانید در این دولت همانطور که بارها اعلام کردیم در تمام استان‌ها در تمام شوراهای اداری، ما مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در تمام ادارات و سازمان‌های کشور هستیم.

رئیسی بیان کرد: موسسات بانکی که اضافه برداشت از بانک‌دارند موجب تورم‌می شوند، در سال گذشته سه موسسه متخلف را بدلیل رعایت نکردن مقررات منحل کردیم. بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند حتما منحل خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمام توان دولت این است که با استفاده از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد نسبت به وضعیت اقتصادی اقداماتی انجام دهد تا شرایط اقتصادی برای زندگی مردم بهبود بخشیده شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: نمی خواهم به گذشته نگاه کنم که چه کردند و نمی خواهم بگویم دولت چه چیزی را تحویل گرفت چون این روش را در این جمع باصفای شما مردم نمی پسندم که بگویم اما در جلسات کارشناسی ممکن است بگوییم که چه وضعیتی تحویل شد و ما کجا بودیم.

شهریور ۱۴۰۰ که دولت آغاز شد با کسری بودجه مواجه بودیم یکی از نگرانی های مردم تورم است که نگرانی درستی است و باید تورم را کاهشی کنیم.

وی تصریح کرد: با کمک مردم و فعالان اقتصادی در حال حاضر تورم کاهشی شده اما بدانیم عامل تورم چیست؟ چون برخی موارد معلول است و باید علت را بررسی کرد و از بین برد.یکی از علت های تورم کسری بودجه است به این معنا که دولت بیش از توان و درآمد، هزینه داشته باشد و هزینه بر دولت بار کنیم که فشار آن بر مردم می آید.

رییس جمهور گفت:دولت سیزدهم تلاش کرد اولا کسری بودجه باقی مانده از دولت قبل که قریب به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان را بتواند به نحوی پشت سر بگذارد که روی زندگی مردم فشار نیاید.

تنها راه آن افزایش تولید بود که با ایجاد درآمد، مسأله را حل کنیم وگرنه اگر قرار بود از بانک مرکزی استقراض شود یا پول چاپ کنیم، باز هم فشار نهایی بر مردم تحمیل می شد.نتیجه این شد که ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه با تولید و ایجاد درآمد حل شد.در ۱۴۰۱ تلاش شد که منابع و مصارف ما همخوانی داشه باشد که کار جدیدی بود.

بنای ما تعامل با کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند
وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: بارها از دوستان مجلس خواسته ایم که به لایحه بودجه ای که به مجلس داده می شود، هزینه جدید افزوده نشود و هزینه ها را کاهش دهند نه افزایش.اول باید به منابع‌مان نگاه کنیم چه چه میزان پول داریم بعد به مصارف‌مان بنگریم که چه قدر هزینه داریم.

همیشه قرارمان این بود که در لایحه بودجه ای که ما تنظیم می کنیم کسری بودجه که به بیان رهبر انقلاب ام الخبائث است و مشکلات را ایجاد می کند، نباشد.رئیس جمهور گفت:بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی در برابر همه دشمنان است.

به مردم پاکستان به نمایندگی از شما مردم گفتم که پیام ما به دشمنان ایستادگی ‌ومقاومت است.همچنین پیام‌ما برای دوستانمان همبستگی و پیوند اخوت است، بارها اعلام‌کردیم هرکس در دنیا دست به طرف ما دراز کند با محبت دستای اورا میفشاریم و بنای ما تعامل و همکاری با همه کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رئیسی افزود: غزه تابلویی در جلوی چشم‌جهان ترسیم کرده که در آن نورانیت، ایستادگی و مقاومت و جانفشانی در راه خدا به تصویر کشید همچنین کودک‌کشی ونسل کشی وجنایت علیه بشریت هم در غزه به نمایش گذاشته شد. اینها جنایتکاران در تاریخ و بزرگترین ناقضان حقوق انسان هستند.

رئیس جمهور در پایان گفت: مگر تا دیروز نمی‌گفتند به دانش و دانشگاه احترام میگذاریم دیدیم که چگونه پلیس به مراکز دانشگاهی حمله کرد و دانشجویانی که از غزه و فلسطین حمایت کردند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. رفتار با دانشجویان چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد.
https://jahannews.com/vdccp4q4e2bqms8.ala2.html
jahannews.com/vdccp4q4e2bqms8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گشت ارشاد مدیران چی شد . ؟
Iran, Islamic Republic of
گشت ارشاد مدیران که چندساله راه اندازی شده
Iran, Islamic Republic of
ما هنوز نفهمیدیم فساد چیست