شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 878059
کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.
رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
به گزارش جهان نيوز، حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.
 
کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.
 
وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.
 
حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.
https://jahannews.com/vdcenv8vojh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdcenv8vojh8f7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *