شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

بهترین عایق‌های گرمایش از کف چیست؟

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 857260
بزرگترین مشکل عایق حرارتی در سازه های بتن مسلح معمولا در طبقات تجربه می شود. بر این اساس، اگرچه روش های پوششی مانند پارکت یا موکت به طور کلی برای کف خانه ها اعمال می شود، اما هنوز در گرمایش یک نقطه ضعف وجود دارد. زیرا به خصوص در خانه هایی که گرمایش مرکزی دارند، زمانی که طبقه پایین به خوبی گرم نمی شود، نشت گرما و نفوذ سرما از کف رخ می دهد. با این حال، با استفاده از فوم گرمایش از کف می توان از وجود چنین مشکلی جلوگیری شود. اگر قصد تهیه فوم گرمایش از کف را دارید و حاضرید هزینه کیفیت را بپردازید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف بهترین گزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین عایق های گرمایش از کف همراه ما باشید.

 
عایق های گرمایش از کف
برای استفاده از پانل گرمایش از کف باید از عایق های گرمایش از کف استفاده شود. این مواد کاملا مطابق با روش گرمایش از کف طراحی شده اند و همیشه در به دست آوردن بهترین مقادیر گرمایشی از نظر کاربری موثر هستند. هر یک از این عایق ها برای استقرار سیستم گرمایش از کف و اطمینان از بهره وری انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. اساسی ترین هدف آن ثابت کردن لوله های گرمایش به زمین و تامین انرژی متعادل در حین استفاده است. ماده اصلی که در بازار با عنوان بهترین عایق گرمایش از کف در نظر گرفته می شود فوم گرمایش از کف است که بر اساس جنس طبقه بندی می شوند.

جنس عایق های گرمایش از کف
فوم پلی اتیلن معمولی و کراسلینگ (XPE-EPE)، پلی اتیلن کراسلینگ ریباند (XPE)، پلی استایرن منبسط شده (ESP)، پلی استایرن اکسترود (XPS)، شانه تخم‌مرغی (EPS) از بهترین عایق های گرمایش از کف شناسایی میشوند که در ادامه به آنها پرداخته می شود.
  • فوم پلی اتیلن معمولی و کراسلینگ (XPE-EPE)
فوم پلی اتیلن معمولی و کراسلینگ یکی از بهترین عایق های پیرامونی و درز انبساط به حساب می آید و بسیار برای رطوبت و دما موثر است.
  • پلی اتیلن کراسلینگ ریباند (XPE)
فوم ریباند از جنس کراسلینگ بوده که در خانه بازیافت و فشرده می شود. بنابراین از نظر کیفیت بسیار نزدیک به پلی اتیلن معمولی و کراسلینگ است اما از نظر قیمت ارزان تر است.
  • پلی استایرن منبسط شده (ESP)
پلی استایرن منبسط شده اولین عایق یونولیتی هستند. این نوع عایق پر مصرف ترین و پر کاربردترین عایق به شمار می آید.
  • پلی استایرن اکسترود (XPS)
پلی استایرن اکسترود یا همان یونولیت فشرده است که از نظر قیمت گرانتر از یونولیت و از نظر کیفیت به هیچ عنوان آب نمی تواند به داخل آن نفوذ کند.
  • شانه تخم‌مرغی (EPS)
عایق شانه تخم مرغی از جنس پلی استراین است که در ظاهر دارای برآمدگی است. با استفاده از این عایق براحتی می توان لوله ها را درآن تثبیت کرد. البته با چگالی گوناگون در بازار موجود است که هر چقدر این عدد بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری است.

مشخصات فنی فوم گرمایش از کف چیست؟

به طور کلی، پلی استایرن گرمایش از کف ماده ای است که به طور خاص برای عایق کاری از کف استفاده می شود. همچنین برای تثبیت لوله های گرمایش از کف به زمین عمل می کند. در مرحله اول ضمن آماده سازی پروژه، ابعاد گرمایش از کف مشخص می شود و با این اندازه گیری ها ابتدا عایق گرمایش از کف روی زمین گذاشته می شود و سپس لوله های گرمایش از کف انجام می شود.

پانل فوم گرمایش از کف انعطاف پذیری بالایی دارد و به طور کلی یکی از پرکاربردترین مواد برای گرمایش از کف با کاربردهای مختلف می باشد. دارای ساختاری مناسب گرمایشی و سرمایشی به منظور استفاده از سیستم کفپوش سبک ساختمانی به شمار می آید.

آیا امکان گرمایش از کف بدون فوم وجود دارد؟

اگرچه بسیار نادر است، اما گرمایش از کف بدون فوم امکان در برخی ساختمان ها وجود دارد . در صورت عایق کاری و مناسب سازی کف بدون پوشاندن هیچ ماده ای، می توان سیستم گرمایش از کف را بدون استفاده از فوم پلی اتیلن روی این طبقه اجرا کرد. با این حال، همانطور که گفته شد، این ترجیح به طور خاص در هنگام ساخت ساختمان ترجیح داده می شود.

نحوه انتخاب بهترین عایق حرارتی برای کف
طبقه زیرین گرمایش از کف می تواند از انتقال گرما به سمت پایین جلوگیری کرده و با انتقال گرما در یک جهت باعث صرفه جویی در گرما شود. بنابراین لایه عایق باید اثر عایق عالی داشته باشد. عایق گرمایش از کف نیز باید از استحکام خاصی برخوردار باشد تا بتواند بار بالایی را تحمل کند و علاوه بر آن لایه عایق گرمایش از کف نیز در فیکس شدن لوله های آب نقش دارد.

انتخاب عایق برای طبقات بسته به محل قرارگیری خانه متفاوت است، زیرا عایق کاری کف یک آپارتمان در شهرهای شمالی و شهرهای غرب یا شرق کشور متفاوت است. وقتی عایق حرارتی کف قرار است در مکانی باشد که رطوبت وجود داشته باشد، هیچ ماده ای بهتر از انواع فوم حرارتی برای کف نیست.

مزایای فوم گرمایش از کف
  • عایق حرارتی
عایق حرارتی به این معنی است که لوله حرارتی در جهت مشخص شده به سمت بالا حرکت می کند تا آزاد شدن گرما را تسهیل کند.
  • سبک وزن
چگالی 350 ~ 450 کیلوگرم بر متر مکعب است که می تواند بار ساختمان را کاهش دهد.
  • عایق صدا
فوم گرمایش از کف ضد ضربه و ارتعاش بوده و صدا را جذب می کند.
  • ساختار راحت، راندمان بالا
فوم گرمایش از کف دارای ساخت راحت و راندمان بالا است و سرعت ساخت و ساز را سرعت می بخشد.
  • دارای مقاومت فشاری خاصی است
فوم گرمایش از کف دارای مقاومت فشاری عالی و عمق مشخصی است و به دلیل اینکه دارای سطح کف وصاف و تمیز است از ایجاد ترک جلوگیری می کند.

جمع بندی
کیفیت لایه عایق حرارتی به طور مستقیم بر کیفیت کل مهندسی حرارتی تأثیر می گذارد. بنابراین، مواد لایه عایق گرمایش از کف در حین کار توسط متخصصان بیشتر جدی گرفته می شود. بهترین عایق گرمایش از کف فوم گرمایش از کف است. سرمایه گذاری اولیه کم، انعطاف پذیری بالا، نصب مستقل برای هر اتاق، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری از مزایای این فوم شمرده می شود ، اما برای اطمینان از راحتی مطلوب، صرفه جویی در انرژی و طول عمر بهتر است از توصیه هایی که در سایت.. بیان شده است استفاده شود.
https://jahannews.com/vdcfvedcxw6dt0a.igiw.html
jahannews.com/vdcfvedcxw6dt0a.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *