جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۱۴

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌تدبیری روحانی به خیلی‌ها زیان زد

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 834912
یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید: کاری که دولت روحانی با بورس کرد، تبدیل به ضرب‌المثل شده است.
روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌تدبیری روحانی به خیلی‌ها زیان زد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اعتماد که در دولت سابق دعوت به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کرد، این‌بار با موضع‌گیری مخالف‌خوانانه درباره سرمایه‌گذاری در بورس می‌نویسد: هر زمان كه بازار سهام كشور با رشدي نسبي همراه شود و نشانه‌هاي رشد و سود در اين بازار نمايان مي‌شود، زمزمه‌اي ميان سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي شكل مي‌گيرد كه «نكند بازار همان راهي را برود كه سال 99 پيمود.» در سال 99 دولت با اعتماد به نفس كامل اعلام كرد كه ميزبان خوبي براي سرمايه‌هاي مردم خواهد بود و از ايرانيان خواست كه نقدينگي خود را به سمت اين بازار هدايت كنند تا توليد و اقتصاد كشور در مسير رشد قرار بگيرد، اما در ادامه مشكلات فراواني براي سرمايه‌هاي مردم شكل گرفت بدون اينكه كسي پاسخگوي مشكلات باشد. اتفاقي كه در سال 99 رخ داد به‌دليل دعوت عام و گروهي توسط دولت بود. از سوي ديگر اين بازار بدون ريسك نشان داده شد كه اين هم اشتباه بود. اما همه افرادي كه قصد دارند وارد بازار سرمايه شوند بايد بدانند كه سهام نمي‌خرند بلكه روي كسب‌وكار سرمايه‌گذاري مي‌كنند. بنابراين بايد به داده‌هاي كلان شركت‌هاي اقتصادي دقت كنند.

مهم‌تر از همه اين افراد در صورتي كه به هر دليلي تصميم به ورود به بورس گرفتند از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مجوز‌دار استفاده كنند. در وب‌سايت سازمان بورس، ليست اين صندوق‌هاي مجوز‌دار درج شده است. درنهايت اگر فردي اولويت‌هاي مهم‌تري براي سرمايه‌گذاري دارد و قصد خريد خانه و... را دارد، بهتر است به‌جاي بورس، اولويت‌هاي خود را دنبال كند. بازار سرمايه به نسبت بازارهاي ديگر در 2 سال گذشته حركت صعودي زيادي نداشته و با 30 درصد نقدينگي مي‌توان وارد اين بازار شد و اميدوار بود. درنهايت در انتهاي سال بازه دلاري بازارهاي موازي به‌‌شدت به هم نزديك خواهد بود، اما پاسخ به اين پرسش كه دولت چه كاري نبايد انجام دهد؟ مي‌توان گفت كه دولت كاري با بازار نداشته باشد. نبايد سرمايه‌گذاران را براي ورود به بازار تهييج كرد. در سال 99 دولت روي پدال بورس فشار آورد و اين روند باعث ايجاد سود بيش از 6500 درصدي براي تعداد معدودي از افراد و جريانات و زيان فراوان براي عده كثيري شد. مجموعه اين عوامل باعث خواهد شد تا بورس به سمت يك رشد مستمر و پايدار حركت كند.
https://jahannews.com/vdceze8vwjh8xoi.b9bj.html
jahannews.com/vdceze8vwjh8xoi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره این روزنامه از خواب بیدار شد
United States
سلام بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
مرجع قضایی.
اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
. الان هر چی میکشیم از دست اون و امثال اون هست
Iran, Islamic Republic of
محاکمه کابینه اش
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنم دولت شنبه و یکشنبه را تعطیل اعلام نماید اگه عید فطر روز جمعه باشد. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
بهش میگم
Iran, Islamic Republic of
اعتدالیون و اصلاح طلبان و حزب سازندگی با رفراندوم و هم پرسی حداقل ۶ماه کشور را میخواهند درگیر کنند تا به مقاصدشان برسند
Iran, Islamic Republic of
دولتی که خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها کم لطفی نکنین
روحانی تنها بود
علی
Iran, Islamic Republic of
اهالی رسانه ها... هر طوری هر جوری و با هر ترفندی و یا با هر حکمتی که بلد هستید.
تورو خدا مواظب ایشون باشید..
Iran, Islamic Republic of
که چطور شه .
Iran, Islamic Republic of
باشه برادر علی بهش میگم تو خودشو نگران نکن
Iran, Islamic Republic of
.بهترین روش سرمایه گذاری بورس هس بدلیل اینکه نقدینگی وارد بازارهای مثل دلار که خانه خراب کن هست یا خودرو که کالای مصرفی هست تبدیل به کالای اقتصادی شده و حتی خانه که برای زندگی یکی کافی هست .