پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۱

قیمت و خرید آپارتمان در «محله سازمان برنامه» تهران

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 718686
منطقه سازمان برنامه در ابتدا ساکنین بسیار کمی داشت و پس از انقلاب اسلامی با توجه به افزایش جمعیت در شهر تهران و آب و هوای خوب این منطقه، افراد زیادی را برای سکونت به خود جذب کرد. در نتیجه آن ساخت و ساز در این محله رونق گرفت و موجب پیشرفت این محله شد. البته امکانات و دسترسی های این محله نیز در رشد و رونق آن بسیار تاثیر گذار بوده است. در قدیم تمامی زمین های منطقه سازمان برنامه در اختیار فردی به نام اعتماد بود که با گذشت زمان ارگان سازمان برنامه آن را خریداری کرد و پس از آن با نام سازمان برنامه شناخته شد.

 محله سازمان برنامه از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است و در حال حاضر ساختمان های زیادی در این محله ساخته شده‌اند و ساختمان های قدیمی نیز اقدام به نوسازی کرده اند. در صورتی که قصد سکونت در غرب تهران را دارید محله سازمان برنامه یکی از بهترین انتخاب ها است. از آن جایی که این محله بافت خوبی دارد و ساختمان های آن مطابق با اصول شهرسازی ساخته شده اند، برای خرید و یا اجاره خانه در سازمان برنامه با مشکلی روبرو نخواهید شد.

این محل توسط بزرگراه حکیم به ۲ منطقه سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی تقسیم شده است که سازمان برنامه شمالی از شمال و شرق به  بلوار آیت الله کاشانی و از غرب به بزرگراه باکری و از جنوب به بزرگراه علامه جعفری محدود شده است. سازمان برنامه جنوبی نیز از بزرگراه حکیم تا اتوبان تهران-کرج ادامه دارد و از شرق و غرب  به بزرگراه ستاری و باکری محدود شده است.
 
 
دسترسی های محله سازمان برنامه
 محله سازمان برنامه در غرب تهران واقع شده است و دسترسی های خوبی که در این محل وجود دارد، سبب سهولت در رفت و آمد افراد ساکن این منطقه شده است.

دسترسی های محلی
دسترسی به بزرگراه باکری، ستاری، حکیم و علامه جعفری، بلوار آیت الله کاشانی، اتوبان تهران-کرج، بلوار فردوس غرب، بلوار شقایق، محله فردوس، پرواز و جنت آباد جنوبی جزو مزیت های مهم و اصلی این محله محسوب می شود که تا حد بسیار زیادی بر قیمت خانه های محله سازمان برنامه نیز تاثیر گذار بوده است.

تاکسی و اتوبوس
محله سازمان برنامه جز محلات خوش مسیر تهران است و تقریبا دسترسی اتوبوس و تاکسی به همه نقاط تهران در این منطقه وجود دارد. می توانید توسط تاکسی و اتوبوس های مترو ارم سبز یا صادقیه به هر نقطه از شهر تهران که می خواهید سفر کنید. علاوه بر آن اتوبوس هایی از مترو ارم سبز تا پونک در نظر گرفته شده که از نزدیکی محل سازمان برنامه نیز عبور می کند. از این رو برای رفت و آمد هیچ مشکلی نخواهید داشت.

پمپ بنزین
همانطور که می دانید وجود پمپ بنزین نیز در هر محله ای واجب است، با این حال در محله سازمان برنامه پمپ بنزینی وجود ندارد. بنابراین نزدیک ترین پمپ بنزین به منطقه سازمان برنامه، پمپ بنزین ورزشگاه آزادی و آیت الله کاشانی است.
 
 
مترو
نزدیکترین مترو به محله سازمان برنامه مترو ایستگاه ارم سبز می باشد که در سازمان برنامه جنوبی خیابان شقایق جنوبی واقع شده است و علاوه بر آن به مترو‌ صادقیه نیز دسترسی راحتی وجود دارد که برای رسیدن به این ایستگاه نیز می توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. 

مراکز خرید
وجود مراکز خرید نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هر محله ای به آن توجه می شود. در  نزدیکی محله سازمان برنامه نیز چندین مغازه و مرکز خرید وجود دارد که سبب شده افراد محلی به راحتی بتوانند خرید های روزمره خود را انجام دهند و احتیاجات خود را رفع کنند. مراکز خرید محله سازمان برنامه شامل مرکز خرید آبنوس، مرکز خرید کوروش و مرکز خرید هایپر استار است. فروشگاه های برند، هایپر مارکت، رستوران، کافی شاپ و فست فود های بسیار خوبی نیز در این مراکز خرید تعبیه شده است که سبب شده برای خرید نیازی به رفت و آمد به مناطق دیگر را نداشته باشید. علاوه بر آن برای خرید میوه و تره بار، مرغ و گوشت نیز بازار میوه و تره بار شقایق بسیار مناسب است.
 
 
قیمت خانه در منطقه سازمان برنامه 
خرید خانه در سازمان برنامه به طور کلی نسبت به سایر محله‌های منطقه ۵ راحت تر است و دارای رنج قیمت متوسط و رو به بالا است. البته بهتر است در نظر داشته باشید که قیمت خانه در منطقه سازمان برنامه  شمالی مقداری با سازمان برنامه جنوبی متفاوت تر است و به طور کلی نرخ خانه در سازمان برنامه شمالی کمی بیشتر است. باید در نظر داشته باشید که با توجه به متراژ، موقعیت ملک، امکانات و دسترسی های خانه و سن بنا نرخ قیمت می تواند بسیار متفاوت باشد.

 از آن جایی که منطقه سازمان برنامه جزو مناطق خوش آب و هوا و با تراکم جمعیت پایین است، ریسک خرید خانه و نوسان قیمت در این منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر تهران است و می توانید با خیال راحت در این منطقه خانه مورد نظر خود را خریداری کنید. به دلیل آن که تراکم جمعیت در این منطقه پایین است و نمی ‌توان این منطقه را جزو مناطق پر هیاهو و شلوغ تهران دانست، سطح قیمت خانه در این منطقه تقریباً بالاست و خانه ها با توجه به امکانات و دسترسی و سن بنا از حدود متری ۱۷ میلیون تومان تا متری ۲۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند. قیمت ساختمان های نوساز سازمان برنامه در صورتی که دیزاین متفاوت تری داشته باشند، از این مقدار نیز می تواند بیشتر باشد.

اجاره خانه در سازمان برنامه
نرخ اجاره خانه در این منطقه نیز همانند خرید خانه است و کمی اختلاف جزئی در محله سازمان برنامه شمالی و جنوبی دیده می شود. میزان اجاره با توجه به سن بنا، ویژگی های ملک، امکانات خانه، دسترسی های محلی می تواند بسیار متفاوت باشد و نرخ دقیق و مشخصی ندارد. نوسان قیمت خرید خانه یا اجاره در منطقه سازمان برنامه شمالی و جنوبی بیشتر به دلیل ویژگی های ملک است و از آن جایی که این منطقه عمدتا بافت میکونی دارد، این نوسان بسیار کم است و این دو منطقه به لحاظ قیمت تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند. میزان اجاره خانه در این منطقه با توجه به مقدار پیش پرداخت و رهن نیز قابل تغییر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *