کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین جزئیات از زلزله مسجد سلیمان

19 تير 1398 ساعت 14:16

فرماندار مسجد سلیمان گفت: کار ارزیابی میزان خسارت زلزله در این شهرستان آغاز شده و حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجد سلیمان گفت: زلزله‌ای که ۲ روز پیش در این شهرستان اتفاق افتاد خساراتی به همراه داشت که کار ارزیابی میزان این خسارات‌ برعهده بنیاد مسکن است.

وی افزود: حدود یک هفته الی ۱۰ روز طول می‌کشد تا نتیجه این ارزیابی‌ها چه در حوزه مسکن، چه خودرو‌ها و یا مغازه‌های آسیب دیده در این زمین لرزه اعلام شود.
حجتی نیا بیان داشت: این حادثه با مصدومانی همراه بود که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط چند نفر که آن هم از ناحیه سر و نخاع آسیب دیده بودند در بیمارستان و تحت نظر پزشکان بستری هستند و کار امداد رسانی توسط هلال احمر در حال انجام است.

هلال احمر در کنار مردم زلزله زده مسجد سلیمان
فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: هلال احمر از روز اول اقدام به توزیع چادر و مواد غذایی کرد و کماکان در صورت نیاز اقلام مصرفی را بین مردم توزیع می‎کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: سدهای این شهرستان در زمین لرزه هیچ گونه آسیبی ندیده و حال آن ها خوب است.این زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ۲۷ پس لرزه داشته است.

توزیع اقلام مورد نیاز بین زلزله زدگان مسجد سلیمان
کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان در بخش گلگیر و شهرستان مسجد سلیمان در حال انجام است.

حاجی‌زاده نیز گفت: در بخش مرکزی مسجدسلیمان ۱۰ هزار آب بسته‌بندی و ۱۰۰ تخته چادر و بسته‌ های غذایی و در بخش گلگیر ۲۰۰ تخته چادر، ۱۰ هزار آب بسته‌بندی و تعداد موردنیاز بسته‌های غذایی در میان خانوار‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به ارزیابی خسارت زلزله افزود: ۲۰ گروه ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب منزل به منزل در حال ارزیابی خسارت زلزله‌زدگان مسجدسلیمان هستند.
حاجی زاده بیان داشت: ۵ سورت پرواز بالگرد به مناطق گوناگون زلزله‌زده مسجدسلیمان طی روز جاری برای امدادرسانی صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: ورزشگاه و مدارس ایمن منطقه برای اسکان زلزله‌زدگان آماده هستند تا مردمی که از استحکام خانه‌های خود اطمینان ندارند می‌توانند در این منطقه مستقر شوند.


کد مطلب: 693719

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693719/آخرین-جزئیات-زلزله-مسجد-سلیمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com