شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

مذاکرات آمریکا-اسرائیل درباره‌ پساتوافق

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 444197
یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از آغاز مذاکرات محرمانه امنیتی آمریکا و رژ یم صهیونیستی در خصوص وضعیت جهان در دوران پس از توافق هسته ای ایران خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از هاآرتص نوشت: هر چند آمریکا و اسرائیل تنش هایی را با یکدیگر به ویژه در مورد توافق هسته ای ایران دارند اما با این وجود مذاکرات امنیتی خود را بصورت محرمانه در مورد دوران پسا توافق آغاز کرده اند.

به نوشته این روزنامه این مذاکرات از حدود دو هفته قبل و با دیدار مقامات میانی آمریکا و اسرائیل آغاز شده و قرار است به زودی مذاکرات به سطح مقامات عالی برسد. به نطر می رسد دیدار احتمالی «باراک اوباما» رئیس جمهور امریکا، با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که گفته می شود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهد شد نیز در همین راستا انجام می شود.

در ماه های گذشته نیز اوباما از نتانیاهو دعوت کرده بود تا در مورد وضعیتی که پس از اجرای توافق هسته ای ایران بوجود می آید به گفتگو بنشینند.

رژیم صهیونیستی بزرگترین مخالف توافق هسته ای ایران به شمار می رود و در یک ماه اخیر تلاش زیادی را برای متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی برای مخالفت با این توافق انجام داده و متحمل هزینه های مالی زیادی نیز شد اما با وجود این تلاش ها حمایت ۴۲ سناتور از برجام عملا موجب شد تا تلاش های صهیونیست ها علیه توافق هسته ای ایران نقش برآب شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *