جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳
۳

روایتی از یک انیمیشن تاثیرگذار

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 405502
20 سال پیش داشتن انیمیشن هایی که به موضوع انقلاب بپردازد مثل یک رویای دست نیافتنی بود.
روایتی از یک انیمیشن تاثیرگذار
به گزارش جهان، شهاب اسفندیاری در گوگل پلاس نوشت:
مدتی است می بینم دخترانم یک مجموعه انیمیشن ایرانی را با علاقه دنبال می کنند. طبعا توجهم جلب شده که ببینم در این بازار رنگارنگ انیمیشن های خارجی، این چه کاری است که توانسته بچه ها را پای تلویزیون بنشاند. تعجبم دو چندان شد وقتی دیدم داستان این مجموعه درباره وقایع انقلاب اسلامی است و در ادامه به جنگ و اشغال خرمشهر هم کشیده می شود. نام مجموعه 'فرزندان آفتاب' است. بچه ها آنقدر درگیر قصه شده اند که دیشب دختر 6 ساله ام آمد و با ناراحتی از شهید شدن یکی از شخصیت ها به نام یاسر خبر داد!
تا حدی که من دیدم کار از نظر فرم و تکنیک هم از کیفیت خوبی برخوردار است و شخصیت پردازی و داستان جذابی دارد. در حالی که بسیاری از فعالان فرهنگی و رسانه ای انقلاب سخت مشغول رصد و نقد فیلم های غیراخلاقی و ضدانقلابی در سینما هستند، (که طبعا باعث جلب توجه به آن آثار هم می شود)، عجیب است که تاکنون هیچ جا تقدیر و ستایشی از این مجموعه ندیده بودم.
20 سال پیش داشتن انیمیشن هایی که به موضوع انقلاب بپردازد مثل یک رویای دست نیافتنی بود، به گونه ای که به گمانم حتی رهبر انقلاب در حکم رییس سازمان صدا و سیما بر توجه جدی به این حوزه تاکید کرده بود. متاسفانه ما گاهی آنقدر خیره به جبهه مقابل هستیم که رویش ها و دستاوردهای خودمان را نمی بینیم و دائم در عرصه فرهنگ آیه یاس می خوانیم.
به نوبه خود به سازندگان گمنام این مجموعه دستمریزاد و خسته نباشید می گویم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین محمدیان
من هم که متولد سال 1356 هستم برنامه های خودم را تنظیم می کنم تا بتوانم این انیمیشن زیبا را ببینم از کارگردان این انیمیشن تشکر میکنم
علی
سلام
من دو بچه تقریبا ابتدایی دارم و الان چند وقت است که برنامه ها شان را طوری تنظیم می کنند که این انیمیشن را ببینند و این برای من جای تعجب بود که چه برنامه ای است که این دو میخکوب این کارتون ایرانی هستند. بعد دیدم اسمش فرزندان آفتاب است. واقعا از عوامل سازنده این کارتون تشکر می کنم.
عالى ست از همه نظر و ذاب براى تمام سنين . ساده ، روان و دوست داشتنى