يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱۵
۱۸۹
اطلاع رسانی به سبک سایت جماران؛

سيد حسن خمينی: امام هیچ‌وقت به مردم نگفت با حجاب شوید!

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 401002
صحبت وی نیز به صورت موجز، اینگونه پاسخ گفته می‌شود که جامعه‌ای که اصرار بر تعظیم و تکریم شعائر خود نداشته باشد؛ مردمش از تربیت اصولی و شناخت غلط و درست بازمی‌مانند و نتیجه آن می‌شود که در کشور ترکیه که به «هتل داعش»! معروف شده است.
سيد حسن خمينی: امام هیچ‌وقت به مردم نگفت با حجاب شوید!
به گزارش جهان، سایت جماران گزارش داد که آقای سیدحسن خمینی اخیراً در بخشی از صحبت‌های خود در مراسم اختتامیه همایش مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد گفته است:

«امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، اما مردم آن زمان با حجاب شدند... »!

البته قبل از سید حسن خمینی، چندی قبل بود که موسوی تبریزی از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز در همین باره گفته بود: «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند»!

متأسفانه این صحبت‌ها در حالی است که اتفاقاً از جانب حضرت امام (ره) سیره و بیانات صریحی در باب ضرورت حجاب، عدم اختلاط محرم و نامحرم و حتی امتناع از حرف زدن غیر ضروری محرم و نامحرم موجود است.

امام راحل در نخستین دست‌نوشته خود که از عزم ایشان برای شکست نظام شاهنشاهی و ایجاد انقلاب اسلامی خبر می‌دهد و از آن بعنوان «نخستین سند مبارزاتی انقلاب اسلامی» یاد می‌شود نیز به اهمیت مسئله حجاب اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت «قیام» اینگونه تأکید می‌کنند: «قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی‌گوید»
_تقریر شده به سال ۱۳۲۳ شمسی_

حضرت امام، همچنین در ماه‌های نخست پس از انقلاب اسلامی نیز در یکی از بیانات خود در ۱۵ اسفند سال ۵۷ در همین زمینه فرموده بود: «الآن وزارتخانه‌ها ـ این را می‏گویم که به دولت برسد، آن طوری که برای من نقل می‏‌کنند ـ باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند»

جدای از این سخنان صریح، اشاره به سبک زندگی امام راحل مبنی بر اینکه نوه‌های دختر و نوه‌های پسر ایشان و حتی زنان و مردان وابسته به بیت ایشان، در میهمانی‌ها حق نشستن بر سر یک سفره را هم نداشتند و در میهمانی‌های بیت امام(ره) فضای مختلط نبوده (به گواه خاطرات سرکار خانم زهرا مصطفوی) و همچنین خاطره دیگری از صبیّه مکرم امام راحل، مبنی بر اینکه امام راحل حتی دخترانشان را از سلام کردن به داماد بزرگ خانواده هم نهی می‌فرمودند، قابل اشاره است.

گفتنی است، چندي پيش نيز مجید انصاری، از فعالان اصلاحطلب نیز گفته بود که در ترکیه حجاب اجباری نیست اما اکثر مردم با حجاب هستند!

صحبت وی نیز به صورت موجز، اینگونه پاسخ گفته می‌شود که جامعه‌ای که اصرار بر تعظیم و تکریم شعائر خود نداشته باشد؛ مردمش از تربیت اصولی و شناخت غلط و درست بازمی‌مانند و نتیجه آن می‌شود که در کشور ترکیه که به «هتل داعش»! معروف شده است، هیچکس اعتراضی به حکومت ندارد، اردوغان حامی تروریسم از نخست‌وزیری به ریاست جمهوری هم می‌رسد و مردمان ترکیه، روزها در کنار مرز خود که فاصله کمی با «کوبانی» دارد، کشته شدن مردم این شهر توسط تروریست‌های داعش را با دوربین تماشا می‌کنند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسلام به زن فرموده که با حجاب باشید .
محض اطلاع حجاب از ضروریات دین است و این مساله را حتی غیر مسلمانان هم می دانند.
خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند.
آرش نیکویی
سیدحسن خمینی یکی از اعاظم علما و افاخم فضلا و زبده محققین و قدوه مدققین و اساتیذ علم و ایقان و اساطین فلسفه و عرفان اندوبا این افتراهاو هوچی گری ها و فرافکنی های شما چیزی از عظمت او و زیبایی او و حکمت او و نبوغ او و اخلاص او کم نمیشودحسبنالله و نعم الوکیل
نه بابا...
Iran, Islamic Republic of
حجاب جزء ضروریات اسلام است و هر شخصی منکر هر یک از ضروریات اسلام است ، مرتد است .
حرف سید حسن مثل این است که بگوئیم امام به کسی نگفت که قبل از نماز باید وضو گرفت در نتیجه و طبق استدلال سید حسن وضو برای نماز واجب نیست .
امان از طاغوت
جالبه که در این مطلب فقط دو نمونه تونستید پیدا کنید. که یکی مال 80 سال پیشه و دیگری تنها در مورد ادارات دولتی!
این حرفها رو زده تا وضع حجاب دختر عمه هاشو که خیلی افتضاحه ماست مالی کنه
ویدا
سلام خدا برسیدحسن خمینی سلام فرشتگان مقرب خدا برسیدحسن خمینی سلام انبیا و اولیای الهی برسیدحسن خمینی
مگر زمان حضرت امام زنان بی حجاب برخورد نمی کردند؟ اگر ایشون مخالف بودند چرا واکنش نشون ندادند؟
Canada
ترمز ABS بدم خدمتتون ؟!
شما مثل اینکه جوگیر شدی ویدا جان . براحساساتت غلیه کن . خواهشا با تکیه بر منطق بیا در مورد حجاب و تحریف نظر امام راحل نظر بده .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
به چه دلیل خدا و فرشتگان مقرب و اولیا الهی به سیدحسن سلام می کنند؟؟؟
به این دلیل که ایشان فرمان خداوند(امر به معروف و نهی از منکر) را اجرا نمی کند؟؟؟
عجب
امیرعلی
سیدحسن خمینی جان من قلب من روح من سیدوسرور من و یارغارمن و استادمن و مرادمن و پیامبرمن و امام من و رهبرمن و عشق من است
براحساساتتان غلیه کنید عزیزان...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خداوند شما را با ایشان محشور فرماید
سامان
سیدحسن خمینی بوی خدا میدهد بوی خوش اخلاص بوی خوش امام راحل میدهد
پسر کو ندارد نشان از پدر!!! خدایا چقدر باید برای این آقازاده ها هزینه کنیم؟....
Iran, Islamic Republic of
خداوند عاقبت مومنين را به خير گرداند
و عاقبت بندگان مفسد مفسداتي ها را هم به دوزخ متصل گرداند !!!
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر كه دشمنان خودش را به زبان خودشان بي وقع و بي ارزش مي كند
اگر مخالفين اين نو آيه الله . مي خواستند كه صدها سال هم بر عليه او تبليغ كنند نمي توانستند كه چنين درونيات منحرفش را براي مردم روشن كنند

الحمدالله
عجب !!!!! البته امام چیزهای دیگری هم به مردم نگفت . . . مثلا به مردم نگفت که روزه بگیرید ، نماز صبحتون رو حتما دو رکعت بخونید و .......!!!!!!!!!!!!!!
سوزان خانم
سیدحسن خمینی به معنی حقیقی کلمه شیعه راستین علی است فرزندصدیق اسلام است خداوند برطول عمر و عزت ایشان بیفزا
زدی به هدف
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United States
من دیروز توی این فکر بودم که خانواده امام خدا رو شکر چپی و کمونیست نبودند وگر نه می گفتند امام کمونیست بوده مرجعی که نهی از منکر بی حجابی نکند خیلی جای تعجب دارد ضمنا ان زمان من یادم هست که اقایان را با استین کوتا به ادارات راه نمی دادند این را هم باید بکویم امام در گفته هایش گفته بود بخاطر سوئ استفاده دشمن با خیل از افراد خانواده خود مدارا می کرد
بهنوش
سیدحسن خمینی مانند پیرجماران قدم در راه امام زمان گذاشته
Iran, Islamic Republic of
مگه حاج حسن آقا چند سال سن داره که بتونه از امام خاطره یا مطلب نقل کنه ؟ اسفند 57 که امام اون سخنرانی راجع به ضرورت حجاب کردند و اتفاقا در تهران زنان بی حجاب توی خیابونا راه افتادن و شعار می دادن یا رو سری یا توسری ، آقایون عمامه ، خانوما روسری ، قطعا حاج حسن آقا به خاطر ندارن .
بچه بوده اون موقع
یک کارمند بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
درست است ، آن موقع که زنهای کارمند بی حجاب در وزارتخانه ها و ادارات بودند و امام دستور رعایت حجاب را دادند و آنها نپذیرفتند و در خیابانها آمدند و تظاهرات ضد حجاب کردند ! حسن آقا کودکی بود که هنوز مسائل زن ومرد را زیاد فرق نمی گذاشت ! یکی از خون دلهایی که امام می خورد همان روش بی تفاوتی دولت موقت با بی حجابان کارمند خود بودند ، تا جایی که در اسفند 57 آن نهیب تاریخی را زدند و پس از ماجراهایی کارمندان زن بی حجاب مجبور شدند که با حجاب سرکار بروند . من آن زمان را دقیقا به یاد دارم که بی حجابان هفته قبل این هفته با حجاب آمدند سرکار ! یعنی وزارتخانه ها به آنها گفتند یا با حجاب بیائید سرکارتان یا دیگر نیائید ! یعنی شدت فشار امام و الزام تا این حد جدی بود ، ولی حالا نوه آن امام این دروغ بزرگ را به امام می چسباند !!! بلی ؛ پسر کو ندارد نشان از پدر ، تو بیگانه خوانش نخوانش پسر !!!!!!!!
بهتر است حاج حسن آقا زحمت بکشند لابلای درسهای فقهیشان وقت بگذارند کتاب زندگینامه شوهر عمه مرحومشان اشراقی را که توسط پسر عمه گرامیشان چاپ شده تورقی کنند و مخصوصا آن قسمتی که امام راحل مرحوم اشراقی را مامور کردند تا بر رعایت حجاب بانوان در ادارات هم نظارت داشته باشند و هم آنرا اجرا نمایند دقت بیشتری بنمایند. و دیگر اینکه ایشان که اکنون عزمشان را جذم کرده اند تا به مقام منیع مرجعیت دست یابند بهتر است در مواضع و گفته هایشان با حزم و اندیشه بیشتری عمل نمایند
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
همه این صحبت ها به کنار . برادر حسن خان جنابعالی که ردای روحانیت بر تن دارید و منتسب به ابراهیم زمان هستید (که بت ها را شکست تا دین خدا را زنده نگهدارد ) و [...] بهتر است بدانید که حجاب و عفاف دستور صریح قرآن است و هیچ کس نمی تواند آن را تحریف کند یا از آن طفره برود حتی اگر منتسب به حضرت امام باشد
حامد
سوره الانعام آیه6:
اگر خدا می‌خواست، (همه به اجبار ایمان می‌آوردند،) و هیچ یک مشرک نمی‌شدند؛ و ما تو را مسؤول (اعمال) آنها قرار نداده‌ایم؛ و وظیفه نداری آنها را (به ایمان) مجبور سازی!
سوره یونس آیه 99:
و اگر پروردگار تو می‌خواست، تمام کسانی که روی زمین هستند، همگی به (اجبار) ایمان می‌آوردند؛ آیا تو می‌خواهی مردم را مجبور سازی که ایمان بیاورند؟! (ایمان اجباری چه سودی دارد؟!)
سوره نحل آیه9:
و بر خداست که راه راست را (به بندگان) نشان دهد؛ امّا بعضی از راه‌ها بیراهه است! و اگر خدا بخواهد، همه شما را (به اجبار) هدایت می‌کند (؛ ولی اجبار سودی ندارد).
سوره نحل آیه93:
و اگر خدا می‌خواست، همه شما را امت واحدی قرارمی‌داد؛ (و همه را به اجبار وادار به ایمان می‌کرد؛ امّا ایمان اجباری فایده‌ای ندارد!) ولی خدا هر کس را بخواهد (و شایسته بداند) گمراه، و هر کس را بخواهد (و لایق بداند) هدایت می‌کند! (به گروهی توفیق هدایت داده، و از گروهی سلب می‌کند!) و یقیناً شما از آنچه انجام می‌دادید، بازپرسی خواهید شد!
سوره الرمر آیه41:
ما این کتاب (آسمانی) را برای مردم بحق بر تو نازل کردیم؛ هر کس هدایت را پذیرد به نفع خود اوست؛ و هر کس گمراهی را برگزیند، تنها به زیان خود گمراه می‌گردد؛ و تو مأمور اجبار آنها به هدایت نیستی.
سوره ق آیه45:
ما به آنچه آنها می‌گویند آگاهتریم، و تو مأمور به اجبار آنها (به ایمان) نیستی؛ پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من می‌ترسند متذکّر ساز (وظیفه تو همین است)!

اگه خواستید مستندات بیشتری از سخنان خداوند ذکر کنم برادران و خواهران عزیز
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
پشت صحنه این اظهارات را باید دید وفهمید که این افراد چه اهدافی را دنبال می کنند ومنظورشان چیست .
Iran, Islamic Republic of
منظور آيت الله سيد حسن خميني حجاب زوري است
منفی ده محترم در این نظر مثبت گرا شدن خخخخخخخخخخ
بله حسن آقا یادمون نرفته حکم ارتداد کسی رو که امام فرمود اگر آگاهانه بگوید الگوی من اوشین است مرتد است و از دین خارج...و امام بارها به جبهه ملی که امروز با عناوین مختلف اطراف شما هستند و ضروریات دین مثل حجاب و قصاص و غیره رو قبول ندارن مرتد نامیدند...
حمید
آیت الله العظمی برادر جان
اکبر...
از کی سید حسن خمینی شد آیت الله؟حتما از زمانی که رفسنجانی شد آیت الله!
....
Iran, Islamic Republic of
آقا جسارت نکن ایشون آیت الله العظمی هستند چرا کامل نمیگی؟
Iran, Islamic Republic of
شد حالا ایت الله عجب دور روز دیگه مرجع جهان تشیع
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
حجاب زوری؟؟؟!!!
از شما می پرسم که نظرتون راجع به « ترک شرب خمر زوری و اجباری» و « منع از قتل اجباری» و « ممانعت از جنایت اجباری» و « برخورد اجباری با انجام زنا در پارک» و « منع اجباری فروش مواد» و ... چیست؟ مگر نه اینکه انسان آزاد آفریده شده؟ خوب در این موارد هم باید آزاد باشه. اجبار و زور در برخورد با اینگونه منکرات هم در عده ای نفرت و انزجار ایجاد می کنه و ..........
اگه دین براتون همه چیزه، به متن دین مراجعه کنید و روی حرف دین حرف نزنید. حیطه اوامر و نواهی اسلام، فروع دینه و فروع دین یعنی همان محیطی که اگه بخواهیم در آن ورود کنیم، یا باید مجتهد باشیم، یا عمل به احتیاط کنیم و یا اگه این دوتا مقدور نبود، از مرجع اعلم و اعدل، تقلید کنیم.

شما قطعاً مجتهد نیستید زیرا مجتهدین شیعه اجماع دارند که «وظیفه حاکم، برخورد با منکرات علنی است» و در جامعه اسلامی، باید ظواهر رعایت شود و حکومت نمی تواند و نباید فسق علنی را اجازه دهد. شما قطعاً در این نوشته ی خود، عمل به احتیاط هم نکرده اید زیرا لازمه عمل به احتیاط، علم به فتاوی همه مراجع زمان و عمل به حکم محتاط تر است و چون همه مراجع، وظیفه حاکم را برخورد با مظاهر فسق علنی می دانند، پس عمل به احتیاط، در موضوع مورد بحث، قبول وظیفه حکومت دینی، در برخورد با بی حجابی و بدحجابی است.

دوست و برادر عزیز و یا خواهر محترمه؛ من نیز مثل شما مجتهد نیستم اما اندکی اهل تحقیق و پژوهش هستم. آنچه برای من قطعی و روشن است این است که منکرات از یک جهت، دو دسته اند. برخی از منکرات، نفساً غیر علنی اند مثل ترک نماز. ما اصولاً هیچ کس را نمی توانیم تارک الصلاه بدانیم و بخوانیم، مگر اینکه خودش علناً فریاد بزند که من تارک الصلاتم. که در این صورت وظیفه حکومت دینی است که بر او حد جاری کند و منکرات از این دست بسیارند و مادامی که اینگونه منکرات، در خفا و در حریم خصوصی انجام شود و تالی فاسدی برای دیگران نداشته باشد، و اصلاً آنچنان مخفی باشد که جز فرد یا افراد آن حریم خصوصی، کسی از آن مطلع نشود، وظیفه ای متوجه حکومت نیست اما دسته دوم منکرات، منکراتی است که یا نفساً علنی است و یا مرتکب، آن را خارج از حریم خصوصی انجام می دهد. مثل مواردی که در سئوالات اولم مثال زدم. شرب خمر؛ منکری است که می تواند در حریم خصوصی انجام شود و هیچکس از آن مطلع نگردد. در اینصورت تکلیفی بر حکومت نیست اما اگر کسی به دیگری گفت که من شبها در خانه ام شرب خمر می کنم، این دیگر خارج از حریم خصوصی، قصد ترویج منکر را دارد و با این اقرارش خواسته است مخاطب خود را نیز آلوده کند و یا حد اقل، منکر را عادی سازی نماید. اینجاست که حاکم باید با او برخورد کند. حالا اگر همین آدم مست کرد و آمد وسط خیابان؛ بطوریکه هر عابری از وضع او متوجه می شود که او شرب خمر کرده، قطعاً وظیفه حاکم، اجرای حد است.
بی حجابی هم یک منکر است.
گاهی یک فامیل که همه آنها سر و ته یک کرباسند، در خانه ای جمع می شوند و مهمانی ترتیب می دهند و در فضای کاملاً بسته، خانمها بی حجاب می شوند و حتی زن و مرد دست می دهند و حتی می رقصند و یا کثافتکاری های دیگر ... اگر این محیط حریم خصوصی باشد و هیچ جنبه اشاعه ای به خارج از آن فضا نداشته باشد، حکومت وظیفه ای ندارد اما اگر یک پارتی تدارک دیده شود و مرد و زنهای اجنبی همدیگر را خبر کنند و به این و آن آدرس بدهند که اطلاع رسانی کنید دختر و پسرهای بیشتری بیایند، این دیگر حریم خصوصی نیست بلکه محفل فحشایی است که از جوانها قربانی می گیرد و اینجاست که حاکم باید برخورد کند. حال اگر زنی بدون حجاب و یا بدون رعایت حدود شرعی با لباس تنگ و یا بزک کرده و یا موهای آشکار و ... در ملا عام حضور یافت، او دارد یک منکر را فریاد می زند. او به حریم اخلاق جامعه تعرض کرده است. این جامعه، جامعه اسلامی است و قواعد و قوانین آن مبتنی بر اسلام است و تخلف آشکار از قوانین اسلامی، در آن جرم محسوب می شود.

اصلاً اینجا بحث اجبار نیست، بلکه ضرورت قانونمندی و قانونگرایی است. عبور از چراغ قرمز، قانون شکنی است و جریمه دارد اما هیچ کس از آن به اجبار تعبیر نمی کند زیرا بحث حقوق آدمها مطرح است. این حق من مسلمان است که در جامعه اسلامی، در معرض منکرات و پلشتی ها نباشم. آدمی که با رفتار علنی اش زیر پا گذاشتن فرامین خدا و نافرمانی از شریعت را نمایش می دهد و رسماً اعلام می کند که من پایبند به دستورات خدا و پیامبر و ائمه نیستم، و علاوه بر آن عملاً دیگران را نیز به گناه دعوت می کند و منکر را به نمایش گذاشته و ترویج می کند و دل جوان عزب را می لرزاند و زمینه ابتلای او را به استمناء فراهم می آورد و دهها سم دیگر را در جامعه می پراکند، آیا تحمل این هنجارشکنی او، دفاع از حریم آزادی است؟

در کجای دنیا، حکومتها، تخلف آشکار و علنی از قوانین و مقررات را تحمل می کنند که ما باید تحمل کنیم؟ حجاب، یک هنجار اخلاقی بوده و برای حفظ عفت و پاکدامنی تشریع شده است. همه دنیا هم می دانند که این پوشش برای زن مسلمان، یک حریم اخلاقی ایجاد می کند و به دیگران می فهماند که من هرزه نیستم و اجازه نمی دهم که هر هرزه چشمی از من سوء استفاده کند. با این وجود در برخی از کشورهای غربی که عربده آزادی خواهیشان گوش دنیا را کر کرده، از حجاب زن مسلمان ممانعت می کنند. می گوییم چرا؟ می گو یند این قانون ماست و این خانم، مقررات ما را نقض کرده است. آنوقت شما با علم به اینکه حجاب، قانونی واجب و حکمی ضروری شرعی است و تخلف از آن، حرام است، با این حال می فرمایید که چرا حاکم اسلامی، نقض این قانون را ممانعت می کند.
امام خمینی فرمود:
« ... ظواهر در مملکت اسلامی، باید رعایت بشود، این یک تکلیفی است که خدای تعالی تعیین کرده است. ما نمی توانیم بگوییم که مملکت اسلامی هستیم و اجازه بدهیم که معاصی دیده بشود. ما آزادی غربی را نمی خواهیم. آزادی غربی مال خودشان. حکومت اسلامی باید تابع مقررات شرعی باشد و جلو معاصی را بگیرد..... آزادی؛ در پیروی از خداست، نه پیروی از شیطان. پیروی از خداست که انسان را از قیود آزاد می کند. پیروی از شیطان، در حب نفس و تعلقات است و حب نفس اساس گرفتاری ماست. اسارت ما در حب نفس است و آزادی ما در بندگی خداست...»

و اگر بخواهم از مقام معظم ولایت نیز استناد بیاورم، این نوشته که اکنون بسیار طولانی شده است، از حد تطویل نیز می گذرد.

برادر و یا خواهر دینی من؛ به احکام شریعت تعرض نکنید که عقوبات سخت دارد و بدترین آن عقوقاب اخروی آن است. با سرنوشت خود بازی نکنید. قطب نمای ما در عمل به احکام شریعت، مقام ولایت و مراجع عظام تقلید هستند و نوشته شما مسلماً همسو با عقربه این قطب نما نیست. اینترنت، محلی برای ترویج است و ترویج چیزی که برخلاف تعالیم شریعت باشد، فقط خدا می داند که چقدر عقوبت دارد. غرض خدمتی به شما بود. التماس دعا
مجیدمجد دست بردار
علی
Iran, Islamic Republic of
سخن همین است که این عزیز گفت درخانه اگر کس است یک حرف بس است
Iran, Islamic Republic of
...

بعضي ها بندگي شيطان به شرط مزد مي كنند
و بعضي ها هم بندگي شيطان بي مزد ..خود !!!
محسن از ری
نکنه عنوان (آیت ا...) رو به ایشان هدیه کردنند بابا هر کسی که لباس تنش بکنه نمی گن آیت ا... چه مرجعی به ایشان مجوز داده
چی چی الله؟؟؟؟ چقدر مقام اجتهاد بازیچه شده که آدمای معمولی می تونند به یک نفر اجازه ی اجتهاد بدن و آیت الله خطابش بکنند.
ایت الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از کی؟
احمد
چرا سخنان نوه امام را با غرض ورزی منعکس میکنید .منظور ایشون اهمیت مقابله امام با خطر تحجر است.انصاف داشته باشید.کامل منتشر کنید
سجاد
برادر احمد شما سخنگوی سید حسن خان هستید یا ویرایش چی ایشان ؟ کدام ؟
Romania
احمد جان رعایت حجاب هم تحجره!!!
بنده خدا
با سلام
ممكن است كه امام نگفته باشند اما در قرآن به صراحت پوشش تعريف شده و چهارچوب هم تعيين شده است. بهتر است مطالب به صورت كامل بيان شود(كتاب حجاب و عفا استاد مطهري)
امان از طاغوت
شما اگر خودت این تابی که معرفی کردی رو خونده بودی می دونستی که در قرآن به صراحت چنین اشاره ای نشده. چرا دروغ میگی؟ هدف وسیله رو توجیه نمی کنه.
خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن و روح ملکوتی حضرت امام را از ما راضی و دعا گویا رهبری عزیز بدار.آمین یا رب العالمین
اله کرم
حضرت امام از این روزها خبر داشت لازمه بند م وصیتنامه امام را نگاهی بیندازید.
کلام امام همیشه قران اعمه معصوم وکلا امربه معرف بود .حجاب دیگر جائی نداشت که امام تذکر دهند اگرامام امروززنده بود با این بیحجابی وبی بند وباری به شدت برخوردمیکرد چون ایشان برایش فقط وفقط احکام قران واصول اسلام مد نظر بود وباهیچکس در رابطه با بی توجهی به اصول عالی اسلامی کوتاه نمی امدند . همان طور دیدیم کاری که ان بزرگوار با نوه خودکردند.روحشان شاد.
Iran, Islamic Republic of
این یعنی اسلام آمریکایی. مسجد باشد کاواره هم باشد هر کس خواست به مسجد برود و هر کس خواست به کاواره، هر کس خواست حیا کند هر کس خواست زنا کند. این حرفها نتیجه به بهره بودن از تعالیم اسلامی و دور بودن از عرفان عملی است
شهروند
احسنت حسن آقای ...
"جامعه‌ای که اصرار بر تعظیم و تکریم شعائر خود نداشته باشد؛ مردمش از تربیت اصولی و شناخت غلط و درست بازمی‌مانند" یعنی با این همه اسرار الان همه جا گلستان شده است یا وضع از قبل ا ز انقلاب هم بدتر شده است؟؟؟ باب جان همانطور که با زور نمیشه چادر از سر زن برداشت با زرو هم نمی شود چادر به سرش کرد
وضع به هیچ وجه از قبل از انقلاب بدتر نشده است اگر قبل از انقلاب اینهمه ماهواره واینترنت وهزاران کوفت و زهرمار دیگر بود شک نداشته باشید که حالا با محارم خودتان ازدواج رسمی میکردید
جمالی ازقزوین
کسی که برای فتنه گران فرش قرمز پهن کند که نباید بیشتر ازآن انظار داشت
با سلام من از کسانی هستم که هر روز به سایت جهان نیوز سر میزنم ولی....افسوس با توجه به اینکه خودم در همایش مدیران فرهنگی دانشگاه ازاد حضور داشتم و خودم شنیدم که حسن اقای خمینی گفتند امام هیچ وقت مسئله حجاب را با لسان و شفاها به شخصی متذکر نبودند و بیشتر با عملکرد طوری عمل می کردند که طرف و یا جامعه خود ارزشها را رعایت می کردند در واقع توصیه ایشان این بود در اینگونه موارد با زور نمی شود بلکه با سیره عملی شما تحقق پیدا خواهد کرد در واقع همان حدیث امام صادق (ع) کونوا دعاه الناس بغیر السنتهم ) نگاه این حقیر نسبت به سایت شما کمی تغییر کرد
چرا بعضییییییییییییییا همیشه یه جاهایی در مورد نوشته که صحبت میشه حضور مستمر دارن؟؟؟

حالا میخواد تو یک ساعت شمال و جنوب و کشور باشه
قابل توجه این اقا یا خانم مثل اینکه یادتان رفته بر اساس بخشنامه های زیر نطر امام چه افرادی که به دلیل بی حجابی یا بد حجابی در گزینش رد شدند ؟ حتی آقایان حق پوشیدن پیراهن آستین کوتاه نداشتن ؟ پوشیدن لباس یا کفش رنگی در مدارس وادارات ممنوع بود و ....
سید حسن دقت کن
Iran, Islamic Republic of
اي نادان
اجراي احكام نوراني اسلام در حكومت اسلامي . امري واجب و بايد است
چرا توجيه گر چرتيات اين آدم كه هر را از بر تشخيص نمي دهد شده اي ؟!
آيا ايشان فرداي قيامت مي تواند جواب اين هجوياتش را بدهد ؟!
كه تو هر چه مي گويد را توجيه مي كني ؟!!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
امام اگر زنده بودن باشما برخورد میکردند حسن آقا و در ضمنامام عصر ما امامم خامنه ای است .
Iran, Islamic Republic of
احسنت
قریشی
گر مسلمانی چنین است که حافط دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی
سیدحسن مصطفوی که این را میگوید خدا عاقبت همه را ختم به خیر بگرداند!!!
رهگذر
ایشون البته سید حسن "خمینی" هستند. اصلاح می کنم.
مجید
Iran, Islamic Republic of
با سلام. اتفاقا نظر حضرت امام در خصوص اداره جات است نه جامعه و اینکه امام به اطرافیانشان حجاب را توصیه می کرده اند بازهم دلیلی بر لزوم حجاب در سطح جامعه ندارد.
بنده هم از منتقدین نوه امام در بسیاری و مواقع بوده و هستم. ولی الان این موضوع هیچ ربطی به مواضع قیلی ایشان ندارد.
واقعن بنظر شما لزوم حجاب کشور را عفیف تر کرده یا نفاق را بیشتر رواج داده؟
میخ تابوت اصلاحات
آخه مجید جان دلبندم!اداره هم جزئی از جامعه است مگر اینکه شما یه خط کشی قابلمه ای چیزی بذارید دور ادارت دولتی و حصارکشی کنید!
از فردا بهتره بگیم خانم ها از ادارات که میان بیرون کشف حجاب کنن بعد هم که رفتن داخل حجاب داشته باشن!خوب بید؟؟؟
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
آخه از سید حسن چه توقعی دارید شما ...امام و فرزندشان سید احمد کجا و این آقا کجا...
پس اون تیتر روزنامه کیهان که اوایل انقلاب زده بود از قول امام حجاب اجباری نیست داستانش چیه
فلفلی
کدوم تیتر؟؟؟؟؟شما هم توهم زدی ها؟؟؟تازه اگه الان هم یه تعداد روزنامه تیتر بزنن که مدرک نشد!اصل صحبت های امام در خصوص رعایت حجاب موجوده
مگه الآن حجاب اجباری؟!
تو رو خدا میخوای این زنایی که نیمه لخت میان وسط خیابون هم گشت ارشاد نگیره؟؟؟؟
اگه حجاب اجبار بود وضع حجاب این قدر زشت نبود
اینکه حجاب اجبار شده دروغی است که ماهواره ها تو گوش مردم کردند
به اینکه گشت ارشاد چهارتا آدم نیمه لخت که رو بگیره نمیگن اجبار حجاب
حسین
حضرت آقا امروزه زنانی هم که چادر سر می کنند حجاب شرعی را رعایت نمی کنند چه برسد به اینکه چادر هم سر نکنند
عباس
پس با این حساب نتیجه بگیریم که امام دعوت به حجاب رو دعوت به معروف نمدونسته دیگه وگر نه حد اقل امر به معروف وظیفه هر مسلمونه و یا هم که آقا سید حسن اشتباه میکنه .
Iran, Islamic Republic of
امان از روزي كه برخي بخواهند كه افكار غربزده مفسداتي ها را . رنگ و لعابي با نام خانواده امام بدهند !!!
حسام
با سلام
این چه بحثی است که می کنید چرا دین را به بازی می گیرید و با فرهنگ انقلابی مردم بازی می کنید جامعه اسلامی است لطفا به عقاید دیگران احترام بگذارید ای آقا امام عصر عج از شما معذرت خواهی می کنم که اینقدر بر دین الهی می تازند ... اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
چه شده این نوه امام را ؟
هیچی تنه ش به تنه هاشمی و موسوی خویینی ها خورده!
محمود
Iran, Islamic Republic of
واقعاً هم همین درسته روی هرچیزی اجبار که بیاید اثر معکوس روی آن میگذارد نمیدونم چرا شما اصولگراها این اصل ساده رو نمیفهمید؟
اقا محمود قران در سوره ی نور و احزاب حجاب را بر زنان واجب کرده یعنی اجبار ? پس یا مسلمانی و این دستور خدا را اجرا می کنی یا مسلمان نیستی ? شتر سواری دولا دولا نمی شه ؟
فلفلی
ببینم شما اگه گرسنه و تشنه باشید وبه اجبار بهتون غذا و آب بدهند چون به اجبار بوده آب و غذا نمی خورید و اثر عکس روی شما می ذاره؟؟؟؟؟؟؟آخه این چه منطق و برداشت اشتباه از یه روایته که عنوان می کنه اگه نسبت به چیزی بدون منطق و استدلال منع شدید نسبت بهش حریص می شید!بدون منطق و استدلال!!!!!!
اصلا اگه این طور باشه که دولت فخیمه آقای روحانی الان باید در غنی سازی 20 درصد پیشتاز باشه چون آمریکا ما رو مجبور کرده که 20 درصد غنی سازی رو تعطیل کنیم پس چرا دولت فخیمه نسبت به غنی سازی با درصد بالاتر حریص نمی شه؟؟؟؟
دکتر طالقانی جوابت رو داد. برگرد و با دقت بخوان.
کجای حجاب اجبار شده عزیزم؟!
شما به اینکه گشت ارشاد هرچند یک وقت دو تا آدم ساپو رت پوش رو درحالیکه روسری اش داره می افته میگیره میگی اجبار حجاب؟!
اگه حجاب مثل کمربند ایمنی اجبار میشد و نیرو انتظامی جریمه اش میکرد این اتفاق نمیافتاد!!!
Romania
زنده باد آقای سید حسن خمینی ...
Iran, Islamic Republic of
ولی امام با عملشان یک عده را باحجاب کردند
مآ
واقعا ایشان یادگار امام هستند؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
اینقدرکه ما می دانیم و شنیدیم یادگارامام سیداحمدبود ولی باکسانی که برای بهره کشی از پسرش عنوان آیه الله میدهند عنوان های دیگر که چیزی نیست لابد آخرتی هم در کارنیست؟
Iran, Islamic Republic of
من ازمنتقدان اصلاح طلبانم ولی دراین باره درست میگویند اینقدر به حجاب نچسپیداگرجامعه اسلامی شودحجاب هم حل میشوددیگرنیازبه تبلیغ وسفارش نیست
یکی از شئون حاکمیت اسلامی و اسلامی شدن جامعه حفظ ظاهر اسلامیست، حجاب اسلامی هم از مصادیق همین ظاهر است.
این نوع سخنان آن هم از زبان شخصیت های درون نظام و روحانی تنها باعث بوجود آمدن شکاف اعتقادی بین مردم و از بین رفتن قبح مسئله و حرمت آن می شود
دوست بچگی های سید حسن
Iran, Islamic Republic of
ما اینقدر به حجاب نجسپپپیدیم.
شما خیلی به بی حجابی چسپپپپیدید.

بالاخره این امر ظاهر الهی باید رعایت شود یا خیر؟
نماز شخصی است و لی حجاب اجتماعی است.
سید حسن می تواند به کسی نگوید نماز بخوان چون می گویند به تو چه.
اما نمی تواند به کسی نگوید حجاب داشته باش، چون ظاهر است.
آخیش آقا سید حسنم یواش یواش دارن مجتهدم می شن. می تونن فتوا بدن. ای جان.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما کجا حجاب می بینید.ماکه هرطرف نگاه می کنیم بی حجابی هست
راست می گی این را به حسن آقا بگو که نگران زنان و دختران بی حجاب مردم نباشد که به قول شما هستند ؟! بلکه نگران فتنه باشد نگران فرش قرمز پهن کردن برای فتنه باشد نگران شکم گرسنه ی مردم باشد نگران جوان های بیکار مردم باشد نگران مدرک گرایی و بیسوادی ناشی از ان باشد نگران ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
از نشانه های جامعه اسلامی با حجاب بودن مردان و زنان آن است.لطفا مغلطه نکنید.
مردم با بصیرت
سید حسن . اشراقی نوه امام را ببیند آزادش گذاشتند آیا درست شد حجابش را آنقدر زننده است که آدم خجالت می کشد بگوید نوه امام است .آقای منتقد جامعه ای که زنان بد حجاب ولنگار باشد خطر برای مردان وجوانان پاک نیست چرا کسی که امر به معروف ونهی از منکر را زیر پا می گذارد انتقاد نمی کنی آقای منتقد افساد طلب.سید حسن.پس امام تک تک نگفتند باحجاب باشید شراب نخورید دزدی نکنید مجموعا فرمودند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلا می
Romania
تازه سید حسین خمینی هم نوه امام هست و از ایشون هم بزرگتره. نوه امام بودن دلیل نمیشه فکر کنن دیگران به سخنان و طرز فکر امام دسترسی و آشنایی ندارن. ایشون میخان با تفصیر جدید از اندیشه امام به زعم خودشات امام را به روز و برای خود وجهه ای دست و پا کنند.
Iran, Islamic Republic of
حجاب از واجبات دين است و بايد در جامعه اسلامي اجراء شود
....
saman
پس این بگیر و ببندای اون موقع در مورد حجاب و یا اینکه با قیچی زدن موهای پسرا برای چی بود صد رحمت به گشت ارشاد الان حداقل تذکر میده و لی اون موقع ببین کمیته چی کارا که نمی کردذ
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام . چرا دقت نمی کنید بزرگان دین راه و بستر را نشان می دهند هیچ و قت الزام نمی کنند حتی در قران کریم گفته شده :إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا مگر بارها نشنیده اید حضرت امام هیچ وقت فرزندان خود را با زور و اجبار برای خواندن نماز صبح مجبور نکردند حتی به آن ها گفتند اگر بیدار نشدید قضای آن را بجا آورید. شما بگونه ای مطلب را القا می کنید که آقای سید حسن اینگونه می گویند که حضرت امام با حجاب مخالف بوده اند . برادر عزیزی که مطلب فوق را نوشته ای بدان اگر خود شما به زور وتهدید فرزندت را به خواندن نماز و حجاب مجبور کنی مطمئن باش هم اورا نسبت به حجاب و هم نسبت به نماز و در کل به دین خداوند بدبین کرده ای .طبق معمول این نوشته را هم چاپ نکن یا سانسور کن
Iran, Islamic Republic of
ايمان امري قلبي است
ولي حجاب امري اجتماعي
انجام امري اجتماعي كه عدم انجام آن به ضرر جامعه است مي بايست حتما" انجام گيرد

تو مي تواني درس نخواني ولي نمي تواني ويروس يك بيماري را در جامعه پخش كني !!!
دوست عزیز در تاريخ اسلام بارها شاهد بودیم که امام های ما با فساد در جامعه برخورد عملی وزوری میکردند
تا حدی که امام حسین قیام میکنه و جنگ میکنه برای از بین بردن فساد اون وقت تو میگی دین ما زوری نیس؟؟
یعنی هر کی دلش خواست دزدی کنه؟!بی حجابی یعنی دزدیدن دل مرد ها وبهم زدن آرامش روانی جامعه
آخه علی مطهری طرفدار فتنه هم از بیحجابی ناله میکنه!
اون وقت سید حسن....
ایشون به جای امربه معرف امر به منکر میکنند
امام خمینی در رابطه با وجوب امر به معروف و نهی از منکر در رساله شون به طور کامل توضیح میدهند
وحکومت رو هم ملزم میکنند!
این آقا میخواهد موسسه تنظیم آثار و افکار امام خمینی رحمه الله علیه را اداره کند ؟؟؟؟ .!!!!!!!!!!
صادق
Iran, Islamic Republic of
هر چه بگندد نمکش می زنند
وای به روزی که بگندد نمک
چرا انقلاب کردید؟بگین تا ما هم بدونیم .
ما که نبودیم ولی احتمالا به خاطر ایجاد یک جامعه ایده ال انقلاب کردن ایده ال از نظر معنوی در درجه اول و در درجه دوم مادی ولی متاسفانه به این راحتی ها نمی شه چنین جامعه ای داشت
این آقا و رفیقش فکر میکنند زمان هخامنشی است که نزدیکان کسی بیایند از اخبار آن فرد برای دیگران نقل کنند و بقیه مردم دسترسی به سخنانش نداشته باشند و بی خبر باشند هنوز درک نکرده اند که ما در زمان انفجار اطلاعات به سر میبریم .
مجید
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن که چقدر شفاف نمای جامعه اسلامی را مشخص کرد که گفته که پوشش لازم است ....هرکه دوست دارد بپوشد هرکه دوست ندارد ......بیاید بیرون بگردد کم کم ... هرکه هرکاری کرد کرد نکرد هم نکرد کی گفته حرام است یا حلال امام که نگفت .....
خوب دور از جان سکان دار نظام اسلامی و و مراجع بزرگوار و انسان های شریف و ولایی ؛ آن وقت نظام اسلامی چه جایگاهی دارد خوب می شود اسلام ترکیه آمریکا و انگلیس و هر حکومت دیگر تفاوت در چیه ؟ ....
اشنباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
آقای سید حسن یک نظری به کتاب حجاب امام خمینی (ره) عزیزمان بیندازد بعد صحبت کند نسنجیده و تحقیق نکرده صحبت کردن بیشتر از ارزش و حرمتش در بین مسلمین کاسته می شود بعد به اولین سخنرانی امام عزیزمان در بهشت زهرا را گوش کند که امام با فساد و فحشا مخالف بود را گوش کند. که امام هم در آنجا باز از پوشش گفت. اصولا نوادگان امام هر جای صحبت امام عزیزمان که برایشان صرف نکند را حذف و تکذیب می کنند. امام عزیزمان به اسلام و قران می اندیشید آنوقت اندیشه سید حسن مصطفوی با اندیشه امام عزیزمان میلیاردها فاصله دارد. یا حق
درود بر سید حسن خمینی
واقعا تفکرات امام را درست فهمیده اند
عفت مرعشی
بله ما هم موافقیم امام تفکرات امامانش هاشمی وموسوی خویینی ها رو خوب فهمیده!!!
ایشون چند وقت قبل که چیز دیگه ای می فرمودن اینکه امام سر سفره نمیذاشت دختران و سران کنار هم بنشینند چی شد دوباره از حرفهاش برگشت
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه نوه امام.مسئول حفظ وآثارامام.حرفهای امام راانکارمی کند.پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
این حرف (پسرنوح هم پسر پیامبر بود) را شنیدم که ابن زیاد در فیلم مختارنامه به امام حسین میگفت. تاریخ در حال تکرار است.
هادی
France
عزیزان فکر کنید و تحقیق کنید فصل الخطاب ما مسلمانان قرآن و اهل بیت است حالا اگر کسی هم هست که خدایی نکرده اهل بیت رو قبول نداشته باشد قرآن که هست قرآن می فرماید حجاب کامل حتی آدرس هم میدهد که روی سینه ها رو هم بپوشانید بعدش همه ما معتقدیم که قرآن کلیات را می گوید و جزییات حتی نماز که بالاترین است جز سنت آورده که چند رکعت است و چگونه خوانده شود شما نگاه کنید که چقدر این مسئله مهم بوده که در کلیات قرآن آمده پس خواهشن آقایان اول فکر و تحقیق کنند بعد نظر بدهند چون روز قیامتی هم هست و به آقایون دولت و هر که میخواهد باشد بخاطر معروفی و ورد دهان مردم شدن فتوا از خودتان در نیاورید هر کی که میخواهد باشد فرقی نمیکند چون همون حضرت امام هم فرمود انسانها با هم فرقی نمیکنند مگر در مرحله تقوا سید حسن مواظب باش چی داری میگی چون روز قیامت که بشه همون امام راحل جلویت را می گیرد
saman
Moldova, Republic of
... چادر عفت را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است ...

... نباید زن‌های لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند ....
چرا کامنتها را منتشر نمیکنید تا جواب اینجور آدمها داده شود و بد آموزی برای جامعه نداشته باشد .
حمید
مگر امام گفت که کسی نماز بخواند و روزه بگیرد. دزدی نکند....؟ این آقایان اصلاح طلبکار همه چیزرا مغالطه می کنند . بله مردم قیام کرده بودند برای آرمانهای دینی هنوز تهاجم عظیم فرهنگی دشمن آغاز نشده بود. بی حجابی القایی دشمن و حمایت بی غیرتان و بی تفاوتان در قبال لذت جویی و و علاقه شدید بعضی از قافله انقلاب جا مانده ها  به مزین کردن محافلشان به زنان به قول خودشان زیبا روی وجود نداشت. آقا سید حسن استدعا دارم خیابانهای شهر را نگاه کن. مطمئنم دغدغه حجاب نظرتان را عوض خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت ما را ختم بخیر کند ، آقای سیدحسن خمینی نظرات شخصی خودش را به امام خمینی میزند ، شاید برسد روزی که همین آقا بگوید اصلا امام خمینی نمی خواست انقلاب کند خود مردم انقلاب کردند و امام خمینی آمریکا را دوست داشت .
ناصر
بی حجابی و بد حجابی هدیه تبلیغات دشمن است. ولی حجام هدیه مشترک مردم انقلابی و امامشان بود. لیوان را وارونه گذاشته اند آقا سید دقت کن نگو لیوان درش بسته است و تهش بازه.
حالا خوب شد این یه جمله رو در آوردید.
برخی فکر میکنند لابد با اینگونه حرف زدن مردم اونها را روشنفکر و مترقی حساب میکنند و برایشان کف و سوت میزنند زهی خیال باطل دین فروشی برای کسب آبروی خیالی برای هیچکس عاقبت به خیری نیاورده است خوب است نظری به تاریخ بیندازند .
Iran, Islamic Republic of
امام فرموده بود كه از فتنه گر و رابط سوروس استقبال كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توفیقی از قزوین
حسن خان رساله شرعی حضرت امام را هم بخوان! مگر حکم حجاب که از واجبات دین است نظر شخصی امام یا سایر علمای دینی است ؟ حالا امام در جامعه اسلامی چه نیازی است نظر شخصی بگوید که حجاب داشته باشید البته قطعا در این خصوص ایشان بی تفاوت نبوده اند امام همان بزرگواری است که وقتی کسی الگوی خود را اوشین و فاطمه زهرا س را متعلق به دوره قدیم دانست حکم اعدامش را صادر کرد چرا قدر این پدر بزرگوار حفظ نمی کنید وقتی خانم نعمیه اشراقی از گوش کردن ترانه های هایده و طرح ان ابایی ندارد باید بر مظلومیت خط,امام گریست
قبل از هر چيز بگويم تمام خانواده بنده و خانواده همسرم متدين و چادرى هستند ولى به اختيار خود اين پوشش را انتخاب کرده اند . و شخصا هم فقط چادر را به عنوان پوشش کامل مى پذيرم ولى به نظر من حجاب اجبارى نه تنها مفيد به فايده نيست که مضراتى مثل همين بى بند و باريهاى موجود را به همراه دارد وقتى خداوند مي فرمايد لا اکراه فى الدين يعنى در پذيرش اصل دين هم اجبارى نيست چطور مساله حجاب اجبار است اگر بگوييم چون علنى است و به جامعه بر مى گردد مگر هزار گناه و مفسده علنى در اين کشور انجام نمي شود ؟ سوال ميکنم آيا گناه ربا که محاربه با خدا و رسول است و سيستم بانکى ما به آن مبتلاست بيشتر است يا بى حجابى ؟ و موارد عديده ديگر که نيک همه مي دانيم و مجال گفتن نيست.
بی سواد خودت داری می گویی در اصل دین ما که در اصل دین مشکل نداریم پس باید تمام دستوراتش را عملی کنیم . در صمن این ایه برای کسانی است که هیچ دینی ندارند و یا دینی غیر از اسلام دارند مثل یهودیان بنی نطیر .... برو تفسیر آیه شریف را بخوتن و آن را تفسیر به رای نکن . فقط خدا و پیامبر و راسخون در علم که امامان و پیروان راستین آن ها هستند که باطن قران را درک میکنند
حامد
Iran, Islamic Republic of
حالا چون مشکلاتی رو هنوز مسئولین نتونستند حل کنند باید ما هم به مشکلات اضافه کنیم همه میدونند که بی حجابی چه مفاسدی رو به بار میاره
اگر حجاب تویه جامعه ما اجبار بود این قدر بی حجابی رواج نمیافت!!
اینکه حجاب اجباره رو ماهواره ها تو ذهن مردم کردند
اگر حجاب اجباره چرا بیحجاب با خیال راحت از کنار نیروی انتظامی رد میشه واز پلیس عبور میکنه
Iran, Islamic Republic of
آخه حجاب ترکیه که حجاب نیس
بخش اعظم حجاب پوشاندن حجم بدن هست بنده خدا
آخه شما هم آخوندی آقای انصاری؟
بایرام
حس اقا من شمارا روحانی نمیبینم شما کجا امام
Iran, Islamic Republic of
اقاي مصطفوي! امام فرموده بود كه از سران فتنه در ايران استقبال كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مزخرفه
نوه امام چنین حرفی را میزنه از ایشون توقعی نمی شود که چنین حرف بزنن ایشون نوه امام خمینی هستند چطو شده حسن آقا
معمولا بعضی آقازاده ها این روزها هذیان می گویند
خود گوی خود خندی عجب مرد هنرمندی
متولد 52
Iran, Islamic Republic of
امام به من هم نگفت درس بخونم ولی خوندم و حالا هم خوشحالم که درسم روخوندم ولی راستی چرا امام به من نگفت درس بخونم با این که پدرم رو تو تصادف از دست داده بودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا واجبات دین را خودت حفظ کن که سیاسی وجناحی نشود
نسرین
Iran, Islamic Republic of
ملاک امام خامنه ای هستند امام خمینی هم ایشون رو معرفی کردند بعد از ایشون به امام خامنه ای رجوع کنیم !!!در ضمن کاش وقت بذارید صحیفه امام رو مطالعه بفرمایید درباره حجاب هم سخن گفتند !!! حالا شما بچه بودی بهتون مستقیم نگفتن دیگه چه حرفیه
در ضمن امام فکر نمیکردن روزی از درون اهل بیتش ضربه بهشون بزنن!!!
Sweden
حاج حسن!

شما بگو الان چند درصد با حجاب اسلامی در کشور داریم؟

حاج حسن!

....
محمد
خب کجا امام گفته بود زنان حجاب داشته باشند .به نظر من این خبر رو بردارید کار رو خرابتر میکنه
به این آقا که ادعای اجتهاد دارد (ولی مجتهد نیست )بفرمایید که حجاب مبنای قرآنی دارد چه امام فرموده باشند چه نفرموده باشند (که با توجه به متن بالا حضرت روح الله روحی فداه موکا سفارش فرموده اند) با این صحبتها آبروی اصلاح طلبان برنمیگردد. با خدا باشید خدا شما را در دل مردم عزیز میکند .یکبار بخاطر خودتان اینکار را بکنید. پیروی از غربیها عاقیت خوبی ندارد .خدا عاقبت همه را ختم به خیر گند ...پسر نوح با بدان بنشست ...خاندان نبوتش گم شد شما که جای خود دارید...دوستتان دارم سید جان
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا خواب ديدي خير باشه.پيشنهاد مي كنم دانشگاه آزاد را ول كنيد ورساله حضرت امام را بخوانيد. هم براي دنيايت وهم براي آخرتت به درد مي خورد.
منصور-یزد
یعنی حاج آقا شما میفرمایید اگه امام نمیگفتند ما الان نماز هم نمیخوندیم. روزه هم نمیگرفتیم.
Iran, Islamic Republic of
والله آدم در میمونه به این آیت الله های جدید چی بگه
تازه به دوران رسیده
Iran, Islamic Republic of
پس بیاییم چیزهایی که گفته اند عمل کنید.
حاج آقای عزیز اول از پسر عمه گرامیتان که بحث حجاب را از زبان پدرشان بیان کردند را تحقیق کنید بعد صحبت کنید. بیش از این از ارزش خود کم نکنید. کجایی امام که ببینی نوادگانت چگونه سخنان گهربارت را نقض می کنند. کجایی ببینی که در مورد پوشش چه حرفهای ضد نقیضی بیان می کنند. روحت شاد امام عزیز. تا ابد در قلب دوستدارانت همیشه زنده هستی.
از جایی تغذیه می شم
Iran, Islamic Republic of
پس سعی کنید شما هم چیزی نگید شاید تاثیرش بیش تر باشد.
مراقبتی
امام بینش روشکرانه دینی داشتند خدایش رحمت کند
موسوی
Iسید حسن خمینی یا اون زمان بسیار بچه بوده هیچی رو متوجه نشده یا حافظه اش یاری نمی دهد یادمه وقتی امام در رابطه با حجاب وعفاف حکم صادر فرمودند بی حجابها با سرکردگی بازیگران سینمای دوره شاه تظاهرات کردند که آیت الله طالقانی هم پادرمیانی کرد وحجاب متوسط مثل مانتو رو مطرح کردند و یادمه که در دانشگاهها گروه های مارکسیستی در این رابطه کاریکاتور کشیده بودند
مسلم
آقا سید حسن در زمان امام شما بچه بودید و دوم اینک در آن زمان این شبکه های تلویزیونی و بد پوششی نبود که رسوخ فرهنگی ایجاد شود میدانید هزارها سایت فارسی و شبکه تلویزیونی دارند فرهنگ غنی اسلامی و شیعه را نابود می کنند هدف جنابعالی و بعضی از بستگان چیست اگر امام بود با شما برخورد نمی کرد0
حسن
«امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید،»!
خدا وند هم هیچ وقت نگفته با حجاب شوید این آیاتی هم که درباره ی حجاب در قرآن آمده در قرآن اصلی نبوده و بعدا داخل شده
عاقبت نشست و برخاست با هاشمی همین میشه دیگه سید حسن جان
آقای مصطفوی بدحچابان وقتی این مطلب را از شما بخوانند بجای صلوات برایتان کف و صوت و.. می زنند. آنوقت ادامه دهنده راه خاتمی بجای راه امام می شوید. بیش از این ارزش خود را با این حرفها پایین نیاورید.
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
ok امام در خصوص حجاب چیزی نگفته. شما لطفا به چیزهایی که گفتند عمل کنید.
Iran, Islamic Republic of
پسر كو ندارد نشان از پدر و پدر بزرگ رحمت الله عليهما
Iran, Islamic Republic of
آن حجابی ارزش دارد که ازروی اختیارواراده باشد نه ازروی اجبارواکراه .
شعباني
France
واجب بودن به معناي اجباري بودن نيست ، درست حرام هم همينطور ،
علی
Iran, Islamic Republic of
این تذهبون
يك مسلمان
Iran, Islamic Republic of
خوب وقتي حاج حسن يه چيزي ميگه، سيد حسن اگر حرف نزنه خوب ميگن...
خطر داره حسن خطر
حسین
Iran, Islamic Republic of
این ها دارند برنامه ریزی می کنند برای برداشتن حجاب. ....
بنده خدا
United Kingdom
این تذهبون؟؟؟
علی
فقط میتونم بگم:
متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان
فقط میتونم بگم :
متاسفم!!!!!
یکی بواسطه انتصاب به یک شهید و دیگری هم...
هر چی بهشون دیکته میکنن تکرار میکنن!!!!!!!!!!!!!
پيش مرگِ كردِ مسلمان !!؟؟
بازم پسر نوح ! اظهار وجود كردى ؟؟؟
بخدا قسم ، حرف نزنى سنگين ترى ، قبول نميكنى ؟؟؟!!!
ابوذر
...
اگر این نباشد با طاغوت فرقی ندارد.
فرر فرهاد
پوشاندن مو و گردن و تا ساق دست و پا امر خداست بقیه سنت و عادت و رسوم است هین سه تا شو رعایت کنید بقیه پیش کشتون در مورد امام و بحث حجاب مثل این میمونه که یه عالم ما وراء فیزیک در بحث علمی در مورد ضرب و تقسیم اعداد حرف بزنه دست از این بازی ها بردارید
Canada
آره؛ امام هیچ وقت هم نگفت پشت چراغ قرمز وایسید تا سبز بشه، تو قرآن هم نیست.
عمار
این آقا که تولیت حرم امام را برعهده دارد بهتر است یک بار هم که شده صحیفه امام را بخواند تا اینقدر ناشیانه حرف نزد یا حداقل تولیت حرم امام را به برادر ولایتمدارش سیدعلی خمینی بسپارد بعد هرچه آقایان دگر اندیش اصلاحات گفتند کپی کند بگوید
محمد
اول برو خوب امام راحل عظیم الشان رو بشناس بعد اظهار نظر کن. باشه عزیزم.
ریزبین
خدایا به این فرد عاقبت به خیری عطا کن. ...
واقعا باید برای برخی سخنان گریست
علی
بوی حال هوای کوفه دردوران بعد ازپیامبربه مشام میرسد
Canada
بابا تو ديكه كي هستي
United Kingdom
ببخشید اگر امام نگفته باشد شرع دین که گفته این چه حرفی است....
ایرانی
اقای سید حسن شما راه دور نرو فرزندان دایی خودتان را ببینید وارشاد کنید کافی است ....
ایرانی
این سخنرانی انتخاباتی است او هم دنبال رای بی حجابهاست....
البته موقعی این حرفها را از امام ره میشنید که در حال شیر خوردن بود بابا عکسهای ایشان را در اوایل انقلاب چاپ کنید شاید دیگر خاطره نگوید اگر هم فرمایشات امام را خوانده خیلی از افراد بیشتر خوانده اند
محمد
France
یعنی الان اگه کسی چیزی نگه همه با حجاب می شوند؟
نوه امام راضی هست که بعضی بی حجاب بگردن؟
ایشون بچه بودن یادشون نیستش. بهتره از خودشون بگن کاری به امام راحل(ره) نداشته باشن
مداینی
انتظار میرفت ایشان که نوه امام است وملبس به لباس روحانیت بیشتر دغدغه دینی داشته باشند و مثل دوستان اصلاح طلبش که اعتنایی به دین ندارند نباشد ولی متاسفانه اینطور نیست.
لابد امام ره به بعضی از بستگان نسبی (نوه و نتیجه ها ) هم گفته عکس های آنچنانی تون رو تو فضای مجازی منتشر کنید ؟! آبروی امام را با اینگونه رفتار و مواضع مخدوش نکنید لطفا
Iran, Islamic Republic of
همچنین امام نفرمودند از فتنه گران آزاد شده از زندان به دلیل رافت اسلامی دیدار و دلجویی کنید. امام نفرمودند اگر حدس زدید و یا توهم به شما دست داد که برنده انتخابات هستید اما نتیجه اتخابات شکست حقارت بار شما یا نزدیکانتان بود بریزید توی خیابان .
محمود
این که سیدحسن آقا دررابطه با امام و مسئله حجاب میفرمایند تقصیری ندارند چون در زمان حضرت امام ایشان کودکی بیش نبودند و وقتی هم که بزرگ شدند در احاطه اصلاح طلبان و یکسری افراد دگراندیش قرار گرفتند و از مواضع ایشان هم اینطور بنظر میرسد که حداقل یکبار نیز بیانات حضرت امام را نخوانده اند.
اما خوبست یادآوری شود آن ماجرای مصاحبه خبرنگار صداو سیما را با خانمی که الگوی خود را اوشین هنرپیشه ژاپنی معرفی کرد و حکم تند امام برای خبرنگار و پخش کننده و اون خانم که بعدها با وساطت یکسری از نزدیکان امام و استغفار آن افراد مسئله خاتمه پیدا کرد.
آری نگاه امام به احکام اسلام محکم و خدشه اپذیر است و حتی نوه ایشان هم نمیتواند آنها را منکر شود.
ایشان هم مثل رفیق خاطره گویش دارد خاطره گوییش گل میکند.
Russian Federation
هر کس به حجاب که آیه صریح قرآن است اگر راست می گوید زن خود را با بی حجابی به خیابان بیاورد و ببیند که دیگر زنی دارد یا نه این حرفهای چرند چیست که می گویند و بلغور می کنند
ناظر
Iran, Islamic Republic of
الهام چرخنده، هنرمند سینما و تلویزیون، هفته گذشته با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) ضمن بیان مطالبی، مفتخر به چادری کردن دخترانی شد که تمایل به انتخاب حجاب برتر داشتند.
ای کاش نوه امامی که باعث این تحول بزرگ بوده به اندازه یک هنرپیشه سینما غیرت مذهبی داشت !!! حسن جان ؛ تو باید این پرچم را بر دوش می گرفتی ، نگرفتی نگیر لالاقل مانع نشو ! بگذار هنرپیشگان سینما رسالت تو را انجام دهند !!!
ایرانی
Moldova, Republic of
منتقدین کج فهم
منظور سیدبزرگوار اینه امام معتقدبوداسلام ودین زوری نمیشه
جواب عکس میده آدمو نمیشه بزور به بهشت برد.
تقی
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله خداوند سیدحسن خمینی سید بزرگوار ارزشمند و دل پاک و پاک سرشت را درپناه خودش حفظ کند و قرآن نگهدارش باشد.
toork
Iran, Islamic Republic of
.........