شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۱۴
۱۶
عاقبت دخالت نابجای وزارت ورزش

چه کسانی پرسپولیس را به گودال انداختند؟

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 399940
در حالی که پیشکسوتان قرمز چنین روزهای تلخ را برای پرسپولیس پیش بینی کرده بودند ، خادم بارها عنوان کرده بود که دیگر این تیم هیچ مشکلی نخواهد داشت!
چه کسانی پرسپولیس را به گودال انداختند؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: به نظر پیشکسوتان پرسپولیس مقصر اصلی  مشکلات این تیم خادم است، وی زمانی که قصد داشت هیأت مدیره را معرفی کند باید سعی می کرد از افراد فنی و فوتبالی در هیأت مدیره استفاده کند،  وقتی غیرفوتبالی در هیأت مدیره حضور داشته باشد، نتیجه‌اش همین است.

بسیاری اعتقاد دارند که پرسپولیسی ها با دخالت های چهره های غیر فوتبالی همانند امیر خادم به این حال و روز افتاده است، مدیر جوانی و خامی که چنین مسائلی را تجربه نکرده بود ناخواسته تیم پرسپولیس را در بدترین شرایط ممکن قرار داد.

در حالی که پیشکسوتان قرمز و کارشناسان ورزش چنین روزهای تلخ را برای پرسپولیس پیش بینی کرده بودند ، آقای خادم با تاکید ، بارها عنوان کرده بود که دیگر این تیم مشکل مالی نخواهد داشت و بدهی های قبلی هم پرداخت می شود و بهترین بازیکنان هم جذب این تیم می شوند !؟

با تصمیم وزارت ورزش افشارزاده ، مشاور عالی وزارت ورزش! مدیر عامل استقلال شد و رحیمی به عنوان مدیر پرسپولیس معرفی شد ! فصل نقل آغاز شد ولی تیم پرسپولیس بر خلاف رقبایش نه تنها بازیکن شاخصی نگرفت بلکه بازیکنان ملی پوش خود مانند سید جلال حسینی، پولادی و خلعتبری را هم از دست داد !

حمیدرضا سیاسی فردی که با توصیه و تایید امیر خادم معاون وزارت ورزش به پرسپولیس آمد و متاسفانه با طناب خادم به چاه افتاد، بعد از پیروزی در جنگ قدرت و دوئل فرسایشی با علیرضا رحیمی به کرسی مدیرعاملی سرخ‌ها رسید و در حالی که انتظار داشت آرامشی نسبی را در ادامه راه مدیریتی‌اش تجربه کند، با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی و تلخ مواجه شد و کرسی مدیرعاملی را با میله‌های زندان تعویض کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد حمیدرضا سیاسی فضای فوتبال را برای مصونیت از اتفاقات احتمالی انتخاب کرده است؛ مصونیتی که با وجود تلاش برخی اطرافیان و عوامل باشگاه هرگز رنگ و بوی واقعی به خود نگرفت و اجرایی نشد…

هر چند خبرآنلاین نوشت: امیر خادم معاون وزیر ورزش باید به دادگاه برود تا در مورد وضعیت پرسپولیس پاسخگو باشد.خادم معاون وزیر ورزش یکی از افرادی است که برگه قرارداد پرسپولیس با شرکت بهنام پیشرو کیش را امضا کرده است..

امیررضا پسر بزرگ حاج محمد است. دوران اوجش در تیم ملی کشتی کم حرف بود. ساکت و زیادی مؤدب. وقتی عینکش را می‌زد بیشتر به یک مهندس شسته رفته راه و ساختمان شبیه بود تا کشتی‌گیری که باید به اشکل گربه و بزکش و بارانداز فکر کند...

بعدها به مجلس رفت و آنجا یاد گرفت چطور بر اساس ماده و مصوبه و تبصره حرف بزند. حالا او را مأمور کرده‌اند که پرسپولیس و استقلال را خصوصی کند. مأموریتی تقریباً غیرممکن. پیش از او هم شکارچیانی به نیت گرفتن این ماهی تور به دریای متلاطم انداخته بودند. همه بی‌نتیجه! با تور پاره، …»!

خادم: پرسپولیس نیازی به یک اسپانسر جدید ندارد!

فیفا دی در ششم آبان ماه نوشت: امیررضا خادم  در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اینکه شنیده شده اگر بحث حق پخش تلویزیونی در هیأت دولت مطرح شود شما نماینده وزارت ورزش برای حل این مشکل هستید گفت: با من صحبتی نشده است و چیزی در این باره نگفتند.
وی درباره اسپانسر پرسپولیس و اینکه وزارت ورزش این اسپانسر‌ها را پیدا کرده‌ اما هیأت‌مدیره آن را کنار گذاشته اظهار داشت:

تا دیروز می‌گفتند اگر رحیمی برود اسپانسر می‌دهد رحیمی رفت البته نه به این دلیل. حالا می‌گویند اگر سیاسی برود اسپانسر پول می‌دهد. ما می خواستیم حرمت‌شان حفظ شود. حالا باشگاه به این جمع‌بندی رسیده و خودش مدیریت می‌کند. آنها مشکل مالی هم ندارند!

خادم درباره اینکه شما اسپانسر جدیدی برای پرسپولیس مدنظر دارید اظهار داشت: خیلی ضرورت ندارد! تیم جدیدی بیاید اگر نیازی باشد دو سه گروه هستند که کمک کنند اما آنها هم انتظاراتی دارند که این انتظارات ممکن است حاشیه‌هایی را به وجود بیاورد. به هر حال این یک کار تجاری است و اگر از فردا این دو باشگاه واگذار شوند ده برابر این حرفهایی که زده شده زده می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی درباره اینکه حسابرسی این دو باشگاه به کجا کشید خاطرنشان کرد: این حسابرسی‌ها از سوی وزارت اقتصاد مستقر شده است و به ما گزارش نمی‌دهند. گزارشات آنها مربوط به سازمان خصوصی‌سازی است.

هواداران پرسپولیس هرگز این خطای وزارت ورزش را نخواهند بخشید، چون به اعتقاد خیلی ها اختلاف وزارت ورزش با دایی موجب این همه نابسامانی ها در پرسپولیس شده است.

به هر حال اختلاف علی دایی با وزارت ورزش هر چه که بوده باشد دلیل نمی‌شود که به‌خاطر فرد حق و حقوق یک تیم پرطرفدار نادیده گرفته شود.

به هر روی امیدواریم دیگر مسائل شخصی در تصمیم‌گیری‌های بزرگ تاثیرگذار نباشد تا فضای متاسفانه ناسالم فوتبال بدتر از این نشود.

در هر صورت امیدواریم پستهای کلیدی در اختیار مدیران پرسابقه و کارآمد بیفتد تا شاهد نابودی باشگاههای بزرگ نباشیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازیاری
خطای وزارت ورزش برای هوادارن پرسپولیس قابل هضم نیست و هیچگاه گودرزی و خادم را که این تیم را به این روز انداختند نخواهند بخشید
بی بی کبری 97ساله
باید بست در این خراب شده رو باید بست درباشگاه استقلال و پرسپولیس رو باید گل گرفت درفدراسیون فوتبال رو باید ویران کردورزش گاه آزادی رو باید برای همیشه طومار فوتبال رو درهم بپیچیم
m
United Kingdom
آیا امیررضا خادم بجز نمایندگی مجلس ، آنهم بصورت فرمایشی کار دیگری هم بلد هست؟...
این سایت همیشه ضد استقلال و به نفع پرسپوللیس مطلب می نویسه
سرور
ناراحت هستید خادم را بدهند استقلال تا بشود چلسی!
از منفی هایی که گرفتی دم خروست معلوم شد
معلومه که منفی میگیرم، پرسپولیسی ها از قشری هستن که تو همچین سایتهایی پلاسن
United States
مگر خود وزیر ورزش میتونست که یک دانشکده را اداره کند,الان شده وزیر ورزش و جوانان.
ادم دلش به حال کشور عزیزمون ایران دلش میسوزه.
....خادم کشتی گیر را چه به مدیریت؟؟؟؟؟
فقط میتونم بگم متاسفم ....
محسن
آقاي پاشنا ورزش رعايت أخلاق است و رسانه هم بايد اين رسالت خطير را سر لوحه كارش قرار دهد...
خ/س
ا قای وزیر بعد ازرفتن از دا نشکده شخصی را ..جای خودش گذاشت هم دانشکده از دست نده و ....
دوومیدانی کار می شه مدیر فوتبال، کشی گیر میشه مدیر کلان، مدیرکلان میشه مدیر جزء، تکواندوکار می شه شورای شهر وضع همین می شه که می بینیم
مجید
متاسفانه آقای خادم وظیفه خود را مو به مو انجام داد....
سعید
اولین جرقه های بدبختی پرسپولیس اززمان عابدینی شروع شدودرزمان رویانیان به اوج رسید
محمد
ماجرای ورزش دولت روحانی بسیار نا بسمان است ولی متاسفانه منتقدین دولت قبل با دیدن این آشفتگی باز هم سکوت اختیار کرده اند که بیشتر شبیع به توف سر بالا است.وگرنه گودرزی با طناب امسال خادم ،مناف هاشمی و ..داره میره تو چاه.بالاکه در خصوص کارنامه پر از انتقادی خادم صحبت شد اما لطفا بروید و تحقیق کنید مناف چراغ خاموش چه دارد میکند برای ...از همه اینها زرنگتر هاشمی است که بدون حاشیه در رسانه داره ...آنچنانی رو به ورزش شهر خودش تزریق میکنه اون هیچ اعتقادی به کادریهای وزارت ورزش نداره و یا سیاسی بازی افراد سیاسی رو به ورزش استان خودش غالب می کنه و از ضعف اونها برای رشد خودش و رسیدن به اهداف خودش نهایت بهره رو میبره. لطفا تحقیق کنید تا بهتر متوجه بشوید