دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

آغاز بارندگی‌ها در پایتخت

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 386103
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود، گفت: دمای هوا در این کلان‌شهر حدود ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود در دو روز پیش رو در مناطق واقع در غرب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و همچنین دامنه‌های غربی و مرکزی البرز شاهد بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گسترش بارش‌ها به شمال ‌شرق کشور کشیده می‌شود، گفت: این در حالی است که شنبه پیش رو از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در بخش‌هایی از مرکز شمال شرق و شرق کشور ادامه می‌یابد و در اواخر وقت شنبه این سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور خارج می‌شود.

گودرزی در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب خبر داد و گفت: بر همین اساس طی روز یکشنبه بارندگی‌ها در دریای خزر آغاز می‌شود.

وی گفت: شدت بارش‌ها طی روز جاری در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و زنجان خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین ادامه داد: فردا بارندگی‌ها در جنوب آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران شدت می‌یابد به همین سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته گودرزی، بارش برق در مناطق مرتفع استان‌های واقع در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز طی روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در ساعات پایانی روز جمعه وزش باد در گیلان و اردبیل شدت یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود که انتظار می‌رود در اوایل شب با افزایش ابر، بارش‌های پراکنده در این کلان‌شهر آغاز شود.

گودرزی بیان داشت: فردا نیز در برخی ساعات شاهد بارش پراکنده در استان تهران خواهیم بود و دمای هوای پایتخت حدود ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *