شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مخالفت‌مجلس باواگذاری استقلال‌وپرسپولیس‌

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 341245
نمایندگان مجلس با پیشنهاد واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس مخالفت کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۳ در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد مقداد نجف‌نژاد برای موظف کردن دولت به منظور واگذاری کلیه باشگاه‌های فرهنگی ورزشی از جمله صد در صد سهام دو باشگاه پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال از طریق فرابورس به بخش خصوصی و تعاونی ارائه کرد و گفت: اقتصاد در فوتبال وجود ندارد و عوامل انگیزشی به دلیل دولتی بودن باشگاه پرسپولیس و استقلال وجود ندارد.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای باشگاه‌های دولتی هزینه می‌شود و اگر می‌خواهید این بار را از روی دوش دولت بردارید و بخش خصوصی را سهامدار کنید، به این پیشنهاد رای دهید تا تیم‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی جایگاه خوبی داشته باشند.

به گفته نجف‌نژاد نداشتن ورزشگاه اختصاصی و حق پخش موجب شده که این تیم ها درآمدزایی درستی نداشته باشند، بخش خصوصی می‌تواند حداقل ها را مهیا کند و سالی ۱۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کند.

در ادامه جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس با اشاره به اینکه فساد مالی در فوتبال وجود دارد، گفت: بیشترین رانت از سوی دولت به این دو تیم یعنی پرسپولیس و استقلال اختصاص داده می‌شود و بقیه تیم‌های دولتی ضعیف هستند و نمی‌توانند د ورزش رقابتی داشته باشند.

همچنین نماینده با مخالفت این بند پیشنهادی گفت: اساسنامه پرسپولیس و استقلال اصلاح شده و اصل بر واگذاری است و بودجه آنها نیز سر به سر است و همچنین باید به طرف خریدار برای واگذاری تیم‌ها توجه داشت.

گفتنی است، این پیشنهاد به تصویب نمایندگان نرسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *