دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

بدافزارها رمز عبور را از کاربر می‌گیرند

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 340545
بررسی‌های جدید نشان داد که ۴۴ درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کارشناسان امنیتی بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کردند که تعداد ابزارها آلوده و ویروسی مخصوص سیستم‌عامل اندروید با رشدی قابل ملاحظه به بیش از ۷۰۰ هزار مورد رسید.

کارشناسان با مطالعات جدید خود اعلام کردند که بیش از ۷۱۸ هزار نوع ابزار و نرم‌افزار کاربردی آلوده به ویروس را برای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده‌اند که برخی از این ابزارها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر و رمزهای عبور وی را سرقت کنند.

این طور که کارشناسان امنیتی گزارش داده‌اند، بیش از ۵۰۹ هزار نوع از این ابزارها و نرم‌افزارهای آلوده در نیمه نخست سال۲۰۱۳ شناسایی شده است.

بسیاری از این ابزارها و برنامه‌ها ظاهری شبیه به ابزارهای کاربردی معمول دارند و کاربران از روی شکل ظاهری و قابلیت‌های این محصولات نمی‌توانند بفهمند که ابزار یاد شده آلوده است.

"جی‌دی شری"(JD Sherry) مدیر مرکز امنیتی Trend Micro که این بررسی را انجام داده است توضیح داد: «با توجه به ساختار شبکه‌ای تعریف شده برای اندروید، وصله کردن حفره‌های امنیتی مربوط به آن به سختی صورت می‌گیرد و استفاده گران اینترنتی به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند».

بررسی‌های جدید نشان داد که ۴۴ درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *