شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

آرامش اقتصادی فعلی ربطی به دولت ندارد

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 328337
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتساب کاهش نرخ تورم و آرامش اقتصادی به دولت نادرست بوده، زیرا اجرای تصمیمات اقتصادی زمانبر است.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه دولت توسط رئیس جمهور اظهار کرد: گزارش رئیس جمهور در بخش عملکرد اقتصادی دولت گذشته را نقد کردند که با شناختی که از شخص رئیس جمهور دارم علت این کار وی را کنترل توقعات اقتصادی می‌دانم.

وی افزود: روحانی به نوعی با ترسیم اقدامات اقتصادی دولت گذشته و نقد آن می‌خواست اعلام کند که در شرایطی که کار می‌کند شرایط مطلوبی نیست و البته واقعیت هم همین است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآیند فضای اقتصادی متاثر از نوع نگاه دولت است و دولت یازدهم همانگونه که در بخش سیاسی نگاه آرام بخش دارد در حوزه اقتصادی نیز به دنبال ایجاد آرامش است اما اینکه آرامش فعلی و کند شدن نرخ تورم را به عملکرد دولت نسبت دهیم، زود است.

بحرینی خاطرنشان کرد: تصمیمات اقتصادی از زمان اتخاذ تا زمان عملیاتی شدن آن در کف جامعه زمان می‌برد و دولت هنوز این فرصت را نداشته و از همین حیث انتساب کاهش نرخ تورم و آرامش اقتصادی به دولت نادرست بوده بلکه عمده آن معلول نگاه دولت است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با بیان اینکه تزریق چنین نگاه آرام بخشی در جامعه ارزشمند است، تاکید کرد: آثار این آرامش اقتصادی در مدت زمان کوتاه و تا زمان پایبندی طرفین به تعهدات خود است.

وی با تاکید بر اینکه پایداری آثار آرامش اقتصادی در پایداری توافق هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: عموم نخبگان جامعه با بی‌اعتمادی جدی به مسئله توافق هسته‌ای نگاه می‌کنند و ظریف نیز به این مسئله تاکید کرد که در مذاکرات عنوان کرده که ما و رهبری ما و مردم ما به شما بی‌اعتماد هستند.

بحرینی اظهار کرد: با اطمینان نمی‌توان گفت که طرف غربی به تعهدات خود پایبند می‌ماند و البته این بدبینی نسبت به آنان به جا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *