جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

برخی‌ها به من می‌گویند به آمریکا حمله نکن

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 323757
«بعضی‌ها به من می‌گویند به آمریکا حمله نکن. اصلا ریشه تمام جنایت‌ها آمریکاست. چه طور می‌شود به آمریکا حمله نکنیم؟»
به گزارش جهان به نقل از فارس، برش دوم از کتاب «قاصد خنده رو» (کتاب فضل الله محلاتی) به ماجرایی اشاره دارد -از زبان شهید محلاتی- که در آن عده ای به امام (ره) سفارش کرده اند که به آمریکا حمله نکند!

*

آن روزها که امام در نجف بودند، تصمیم داشتند با مجله ی لوموند مصاحبه کنند. عده یی از نهضت آزادی مرا خواستند و گفتند «به آقا اطلاع دهید که توی مصاحبه شان به آمریکا حمله نکنند.»

گفتم «حرف شما چند تا اشکال اساسی دارد. اول این که امام کسی نیستند که به حرف من و امثال من گوش بدهند. یعنی ما تابع ایشان هستیم، ایشان که تابع نظر ما نیستند. در ثانی اصل حرف تان درست نیست. ما داریم با استبداد مبارزه می کنیم تا ریشه ی استعمار را از این مملکت بکنیم. این شاه نوکر آمریکاست. ما که نمی خواهیم نوکر از بین برود، ارباب بیاید سر جاش بنشیند. بعد هم این که شخص شاه برای ما مطرح نیست. ما او را نوکر و دست نشانده ی آمریکا می دانیم. برای همین باید از بین برود.»

پیغام را من نرساندم و آن ها آن را از راه دیگری به گوش امام رساندند.

امام در یکی از سخنرانی هاشان در نجف گفتند «بعضی ها به من می گویند به آمریکا حمله نکن. اصلا ریشه تمام جنایت ها آمریکاست. چه طور می شود به آمریکا حمله نکنیم؟»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *