شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

دلیل تاخیر در معرفی رئیس بنیاد شهید

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 315423
مراسم تودیع و معارفه معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز با حضور مسئولین لشگری و کشوری در تالار سیدالشهدا برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی فراکسیون ایثارگران ، معاونین وزرا و جمعی از جانبازان و خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام شهیدی محلاتی یکی از افراد مورد وثوق است، گفت: خوشبختانه ایشان هم از سوی مقام معظم رهبری مورد وثوق هستند و رهبری با ابلاغ حکم نمایندگی ولی فقیه این را نشان دادند و هم از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب شده‌اند. از آنجایی که انتخاب مدیر بنیاد شهید مدتی طول کشید و یک دوره ۱۰ یا ۲۰ روزه به طول انجامید تا این مسئولیت به حجت الاسلام شهیدی واگذار شود باید گفت یکی از دلایل تاخیر این بود که رئیس جمهور سعی می‌کرد ایشان را به قبول این مسئولیت راضی کند و آقای شهیدی آن را رد می‌کرد به دلیل مسئولیت‌های سنگین این سمت. رئیس جمهور می‌گفت من در این بخش دغدغه‌ های زیادی دارم و می‌خواهم کسی مسئولیت بر عهده بگیرد که از هر جهت قابل اعتماد باشد

وی افزود: امیدوارم با حمایت رهبری و اعتماد رئیس جمهور شاهد یک دوره جدید از کار و تلاش در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم. تا به امروز تحلیل‌های زیادی راجع به جنگ و دفاع بیان شده است ولی هنوز خیلی از نقاط پر رمز و راز از آن دوره وجود دارد که کمتر از آن سخن به میان آمده است. در جنگ اختلافات و تفاهمات مختلفی وجود داشت یکی از نقاط تفاهم آن بود که باید نظام نوپای ایران را به زانو در آورد و در همان مقطع نیز سلاح‌های شوروی در اختیار دشمن ما قرار گرفته و همزمان فرانسه هم سلاح در اختیارشان قرار می‌داد تمام کشورهای منطقه نیز در یک صف بودند تا نظام را از پا در بیاورند نظام ما نیز هنوز نوپا بود و توان نظامی خوبی نداشت اما ملت برگی در تاریخ خودش را به ثبت رساند که جزو زرین ترین دوران تاریخ ایران است. جنگ‌های زیادی در تاریخ ایران وجود دارد ولی این جنگ استثنا بوده است فرهنگ شهادت به معنای واقعی در آن روزگار دیده می‌شد

جهانگیری در ادامه با اشاره به خانواده‌های شهدا و ایثار آنها گفت: همه هستی‌خانواده‌های شهدا فرزندانی بود که با زندگی سخت آن دوران تربیت‌شان کرده و نهایت اخلاص تقدیم انقلاب کردند برخی از آنها بعد از گذشت چندین سال هنوز چشم انتظارند که خبری از فرزندشان بگیرند. درسی که از جنگ به تمام دنیا داده شد این بود که ملت ما ملتی نیست که با تهدید،‌فشار و حتی جنگ بتوان آن را تسلیم کرد باید با ملت ایران با زبان تکریم، گفت وگو و تعامل صحبت کرد اگر با چنین روشی پیش بیاید می‌توانند با ایران به تفاهم برسند.

وی افزود: خوشخبتانه فرهنگ ملت ایران فرهنگ گفت و گو و تعامل با دنیا است رئیس جمهور ما از موضعی کاملا مقتدرانه و با استدلال و منطق به روی دنیا یک فضای جدید باز کرده است. و اگر دنیا دنبال حل منطقی حل مسئله است باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند. می‌تواند از موضع عزت و قدرتمندی گفتگو کند و الان همه دنیا در این جهت تعامل پیدا کرده است تا ببینند رئیس جمهور ایران در این سفر چه گفت وگویی خواهد کرد.و ما امیدواریم با عزت و افتخار و دستاوردهای مناسب این سفر به پایان برسد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوش‌بینی مفرط خوب نیست گفت: گاهی در فضای اقتصادی احساس می‌شود بی‌جهت فضایی به وجود می‌آید که توقعات را بیش از اندازه بالا می‌ آورد. نباید این فضا دامن زده شود و خوشبینی مفرط ایجاد شود همچنین نباید مایوس نیز بود. ما می‌خواهیم در دولت مشکلات را حل کنیم دولت برنامه جدی دارد که بتواند مشکلات معیشتی را حل کند دولت برنامه خوبی دارد تا تولید را راه انداخته و برای مشکلات تورم راه کار ارائه کند امروز در کانون اصلی تصمیم گیری‌های مدیران دولت هستیم دولت برای همه این بخش‌ها راهکارهای مناسبی در نظر گرفته که یکی بعد از دیگری محقق خواهد شد. امیدواریم حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی بتواند در مسئولیتش به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موفق عمل کند.خدمت در مجموعه ای که خدمت رسانی در ان از بزرگترین توفیقات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *