شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

سركرده القاعده در يمن كشته شد

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 310362
مقامات يمني اعلام كردند كه قائد الذهب سركرده القاعده در يمن روز جمعه در حمله يك هواپيماي بدون سرنشين در اين كشور كشته شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، يك مقام قبيله اي گفت كه الذهب و ۲ تن ديگر در جريان اين حمله كه صبح روز جمعه به خودرويي در حال تردد در روستاي مناسح در استان بيضا رخ داد، كشته شدند.
شاهدان مرگ الذهب، فرمانده نظامي القاعده را تاييد كرده اند.

قائد الذهب برادر طارق الذهب سركرده القاعده در شبه جزيره عربي بود. طارق الذهب ژانويه ۲۰۱۲ به همراه شبه نظاميان ديگر براي مدت كوتاهي بر يكي از شهرهاي استان بيضا تسلط يافت، اما اندكي بعد به دست نيروهاي يمني كشته شد.

قائد الذهب همچنين از اقوام نزديك انور العولقي شبه نظامي افراطي آمريكايي متولد يمن بود. العولقي از چهره هاي اصلي گروه القاعده در شبه جزيره عربي به شمار مي رفت كه سپتامبر ۲۰۱۱ در حمله يك هواپيماي بدون سرنشين در يمن كشته شد.

يك مقام دولت محلي در يمن نيز كشته شدن الذهب را تاييد كرد و گفت كه مرگ وي باعث خشم شبه نظاميان القاعده در استان بيضا شده است.

اين مقام در حالي كه خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان كرد كه پس از انتشار اخبار مربوط به مرگ الذهب، نيروهاي القاعده پايان آتش بس با مقامات را اعلام كرده و در روستاها و مناطق كوهستاني گردهم آمدند.
وي يادآور شد كه اين آتش بس با هدف برقراري آرامش در استان بيضا برقرار شده بود.

بنابر آمار و ارقام دولتي، موجي از حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين از اواخر ماه ژوئيه (اوايل مرداد ماه) تاكنون در شرق، جنوب و جنوب شرق يمن به كشته شدن بيش از ۴۰ نفر منجر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *