دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
نامزد انتخابات مجلس در تهران در گفتگو با جهان نیوز:

ضعف مجلس یازدهم نظارت بود/ مجلس دوازدهم باید سازمان نظارت خود بر اجرای قوانین را به روز و جدی کند/ اگر در شرایط جنگ فرهنگی هستیم باید فرماندهی فرهنگی هم داشته باشیم؛ الان هر سازمانی برای خودش یک کاری انجام می‌دهد

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 879638
خجسته گفت: اگر واقعاً در حوزه فرهنگی و اقتصادی در وضعیت جنگی هستیم نیاز به رفتاری است که متناسب با جنگ باشد.
ضعف مجلس یازدهم نظارت بود/ مجلس دوازدهم باید سازمان نظارت خود را به روز و جدی کند/ اگر در شرایط جنگ فرهنگی هستیم باید فرماندهی فرهنگی هم داشته باشیم؛ هر سازمانی برای خودش یک کاری انجام می‌دهد
گروه سیاسی جهان نيوز: حسن خجسته یکی از ۳۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران در گفتگو با جهان نيوز درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهارداشت: مجلس سازمان نظارت خود بر اجرای قوانین را به روز و جدی کند در حال حاضر این نظارت کفایت نمی‌کند.
 
وی با بیان اینکه مجلس باید دو رویکرد را در کشور تغییر دهد، گفت: یکی رویکرد حکمرانی اقتصادی و دیگری رویکرد حکمرانی فرهنگی است. مثلاً باید به جای وزارت اقتصاد یا کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی داشت. یعنی نگاه باید روبه جلو باشد ولی در حال حاضر این نگاه ایستا است؛ به تهدیدات خیلی توجه می‌شود ولی از فرصت‌ها غافلیم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، بیان کرد: اگر واقعاً در حوزه فرهنگی و اقتصادی در وضعیت جنگی هستیم نیاز به رفتاری در این حوزه‌ها است که متناسب با جنگ باشد. باید فرماندهی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم. تغییر نگرش در حکمرانی اقتصادی و فرهنگی راه حل مشکلات در این حوزه‌ها است.
 
خجسته در ادامه با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم باید به سمتی رود که رویکرد مدیریت فرهنگی تغییر کند، افزود: همه بخش‌های فرهنگی کشور باید باهم در یک زمینه برای اهداف کلان اجتماعی تصمیم بگیرند حالا هر سازمانی برای خودش یک کاری انجام می‌دهد گاهی هم ممکن است رفتارهایشان متناقض بوده و هم پوشانی داشته و هم افزایی نداشته باشند و منابع هدر رود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی و اقتصادی باید هدف مشترکی داشته باشند، گفت: برای رسیدن به این هدف مشترک هر سازمانی وظیفه خودش را انجام دهد ولی در حال حاضر هر سازمان فرهنگی هدف خاص خودش را دارد. اقتصاد هم همین طور است مثلاً وزارت صمت یک تصمیمی دارد و وزارت اقتصاد و کشاورزی هر کدام یک تصمیم دیگری دارند.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به اینکه در زمان جنگ وقتی قرارگاه واحد تشکیل شد خیلی از مسائل حل شد، بیان کرد: در قرارگاه هر کسی وظیفه خودش را برای تصمیمات کلان انجام می‌دهد اما در حال حاضر معلوم نیست و هر کسی یک کاری انجام می‌دهد.
 
خجسته با بیان اینکه در این مجلس قوانین خیلی خوبی تصویب شد، گفت: اما ضعف این مجلس نظارت بود و نظارتش بر اجرای قوانین کافی نبود باید از سازمان‌هایی که مسئول هستند مطالبه شود. قوانین خوب زیاد داریم آن بخشی که مجلس در تمام این سال‌ها ضعف داشته نظارت است.

وی در پایان با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند مجلس در راس امور است، بیان کرد: مجلس باید نسبت به دو قوه دیگر ارتفاع بگیرد چراکه نمایندگی مردم را بر عهده دارد، اما در حال حاضر مجلس هم عرض دو قوه دیگر است. اگر ارتفاع بگیرد این نظارت را می‌تواند خیلی جامع‌تر و دقیق‌تر انجام دهد و بهره آن به کل جامعه، سازمان‌ها و آحاد مردم می‌رسد.
https://jahannews.com/vdcip3avvt1ayq2.cbct.html
jahannews.com/vdcip3avvt1ayq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *